07.03.2019 / 08:44
StoryEditor

Sieci handlowe będą musiały ujawnić terminy płatności dostawcom?

Marek Niedużak, wiceminister przedsiębiorczości i technologii (fot. mat. prasowe)
Nowy projekt ustawy, której celem jest ograniczenie zatorów płatniczych może wymusić np. na sieciach handlowych ujawnienie terminów płatności dla kontrahentów. O założeniach nowego prawa mówi w rozmowie z Dziennikiem Gazetą Prawną Marek Niedużak, wiceminister przedsiębiorczości i technologii

Jak tłumaczy Marek Niedużak, w przygotowywanym projekcie ustawy znajdzie się m.in. mechanizm "społecznej kontroli nad moralnością płatniczą". Duże firmy będą zobowiązane do info...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 84% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.10.2025 / 13:13
StoryEditor
Firmy nieprzygotowane na dyrektywę o wylesianiu? Eksperci ostrzegają: 100 tysięcy firm może stracić dostęp do rynków unijnych
Wylesianie (fot. materiały prasowe)

Za dwa miesiące duże i średnie przedsiębiorstwa będą musiały spełniać wymogi EDUR – unijnego rozporządzenia mającego zatrzymać wylesianie. Według najnowszego raportu przygotowanego przez ALTO, Fundację Fairtrade Polska, UNEP/GRID-Warszawa, ESG Impact Network oraz Legalis, większość polskich firm wciąż nie rozpoczęła przygotowań do nowych obowiązków. W Polsce regulacjami objętych jest ponad 100 tys. firm.

Od 30 grudnia 2025 roku duże i średnie firmy wprowadzające na rynek UE produkty takie jak drewno, kawa, kakao, soja, kauczuk, bydło czy olej palmowy będą musiały udowodnić poprz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.10.2025 / 14:37
StoryEditor
Amazon wydał w Polsce niemal 40 mld zł. W co amerykański gigant e-commerce zainwestował nad Wisłą?
W latach 2012-2024 Amazon uruchmił w Polsce 11 centrów dystrybucyjnych (fot. Shutterstock)

Firma Amazon działa w Polsce od 2014 r. Jej inwestycje na naszym rynku zaczęły się dwa lata wcześniej. Przez 14 lat (od roku 2012 do końca roku 2024) globalny lider e-commerce wpompował w nasz rynek ponad 38 mld zł. Na co poszły te gigantyczne pieniądze?

Amazon – amerykańska firma założona w 1994 r. przez Jeffa Bezosa, która wyrosła na globalnera lider e-commerce – ma długofalową strategię rozwoju w Polsce i traktuje nasz ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. październik 2025 17:48