16.01.2023 / 09:14
StoryEditor

UOKiK ma zastrzeżenia do ponad 40 marek po implementacji dyrektywy Omnibus. Rusza wielka kontrola w sieciach handlowych

Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Inspekcja Handlowa przeprowadzi kontrole w sześciu sieciach handlowych: Biedronka, Dino, Kaufland, Lidl, Netto i Żabka, natomiast do ok. 40 przedsiębiorców zostały wysłane wystąpienia w sprawie możliwych nieprawidłowości. Są wśród nich właściciele największych marek, takich jak Allegro, Amazon, Biedronka, Lidl, CCC, H&M, Smyk, Sephora, Media Markt, Media Expert.

Prezes UOKiK-u sprawdza, czy marki nie stosowały rzekomych obniżek cen, nie umieszczały fałszywych opinie konsumentów w sieci czy źle nie oznaczały płatnych reklam w wynikach wy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.06.2025 / 10:47
StoryEditor
Potężna sieć handlowa chce sprzedać wszystkie hiper- i supermarkety i skupić się na rozwoju mniejszych formatów
10 największych płatników podatku od sprzedaży detalicznej odprowadziło 2,259 mld zł, tj. 78 proc. wpływów z tytułu daniny

Jedna z największych rosyjskich sieci handlowych, firma Magnit rozważa sprzedaży swoich hipermarketów, aby skupić się na rozwoju małych sklepów w formatach "blisko domu”. Potencjalnym nabywcą jest sieć Lenta, która aktywnie rozszerza swoją obecność w segmencie sklepów wielkoformatowych - pisze „Kommersant”.

Według nieoficjalnych źródeł, na które powołuje się „Kommersant” negocjacje w sprawie transakcji już się rozpoczęły. Przedstawiciele sieci Magnit i Lenta odmówili komentarza na ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.06.2025 / 09:40
StoryEditor
Mondelez znów na tapecie. Brytyjscy parlamentarzyści wzywają firmę do wycofania się z Rosji
Czekolady Milka to flagowy produkt Mondelez. Brytyjscy parlamentarzyści wzywają firmę do wycofania się z Rosji (fot. ArDanMe/Shutterstock)

Ponad 70 brytyjskich parlamentarzystów i parów oskarżyło firmę Mondelez o „finansowanie rosyjskiej machiny wojennej” poprzez kontynuowanie handlu w tym kraju. Grupa wezwała szefa Mondelez, Dirka Van de Puta, do wycofania firmy z Rosji.

Brytyjscy parlamentarzyści wystosowali do Mondelez pismo z żądaniem wyjaśnienia działalności firmy w Rosji. Nie dostali odpowiedzi, co Alex Sobel, przewodniczący brytyj...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2025 22:11