25.05.2020 / 13:00
StoryEditor

Związkowa Alternatywa: Nie ma powodu, by obniżać pensje pracownikom

sala sprzedaży (fot. fot. materiały prasowe)
Związek Zawodowy Związkowa Alternatywa krytycznie ocenia rozwiązania zawarte w Tarczy 4.0. Rząd po raz kolejny uderza w prawa pracownicze, wykorzystując kryzys do systemowego pogorszenia sytuacji pracowników - mówią związkowcy.

Zdaniem przedstawicieli Związkowej Alternatywy, w rządowych tarczach wciąż nie ma żadnego wsparcia dla osób biednych i pozbawionych pracy, nie ma rozwiązań, które pozwoliłyby zw...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.10.2025 / 14:55
StoryEditor
HeyDude otwiera pierwszy sklep w Polsce. Znamy lokalizację
Zdjęcie wykonane w pierwszym w Polsce sklepie marki HeyDude, który ruszył w CH Wola Park (fot. mat. prasowe)
Zdjęcie wykonane w pierwszym w Polsce sklepie marki HeyDude, który ruszył w CH Wola Park (fot. mat. prasowe)mat. prasowe
Zdjęcie wykonane w pierwszym w Polsce sklepie marki HeyDude, który ruszył w CH Wola Park (fot. mat. prasowe)
Zdjęcie wykonane w pierwszym w Polsce sklepie marki HeyDude, który ruszył w CH Wola Parkmat. prasowe
Zdjęcie wykonane w pierwszym w Polsce sklepie marki HeyDude, który ruszył w CH Wola Park (fot. mat. prasowe)
Zdjęcie wykonane w pierwszym w Polsce sklepie marki HeyDude, który ruszył w CH Wola Parkmat. prasowe
Zdjęcie wykonane w pierwszym w Polsce sklepie marki HeyDude, który ruszył w CH Wola Park (fot. mat. prasowe)
Zdjęcie wykonane w pierwszym w Polsce sklepie marki HeyDude, który ruszył w CH Wola Park (fot. mat. prasowe)
Zdjęcie wykonane w pierwszym w Polsce sklepie marki HeyDude, który ruszył w CH Wola Park (fot. mat. prasowe)

Pierwszy stacjonarny salon marki HeyDude w Polsce już działa. Punkt ten ruszył w warszawskim centrum handlowym Wola Park.

HeyDude to założona w 2008 r. marka obuwia, której obecnym właścicielem jest firma Crocs Inc. Akwizycja nastąpiła w 2022 r., a opiewała na kwotę ponad 2,5 mld dolarów (w ty...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.10.2025 / 13:03
StoryEditor
Czego naprawdę franczyzobiorcy chcą od sieci? RAPORT
Czego oczekują franczyzobiorcy od sieci? Raport Dolci Sapori (fot. Dolci Sapori)

Franczyzobiorcy w 2025 roku oczekują nie tylko stabilnych modeli biznesowych, ale też nowoczesnych narzędzi, szkoleń i większej autonomii. Tak wynika z najnowszego raportu Dolci Sapori.

W artykule przeczytasz:

  • Czego oczekują franczyzobiorcy od sieci? Raport Dolci Sapori
  • Franczyzobiorcy otwarci na innowacje
  • Prezes Dolci Sapori: Wnioski z ankiety przekładamy na plany konkretnych działań
  • Segment street food będzie rósł w tempie do 10 proc. rocznie
  • Co liczy się dla młodych franczyzobiorców?

Czego oczekują franczyzobiorcy od sieci? Raport Dolci Sapori

Spółka Dolci Sapori, właściciel marek AM AM Kebab, Mniami Ice Cream i Mistrz Piekarz, zaprezentowała wyniki badania wśród swoich franczyzobiorców. Z raportu wynika, że polscy przedsiębiorcy w 2025 roku oczekują nie tylko stabilności i rozpoznawalnej marki, ale przede wszystkim nowoczesnych narzędzi, elastyczności i realnego wpływu na rozwój biznesu.

– Chcemy zrozumieć, z jakimi konkretnie wyzwaniami mierzą się nasi partnerzy, co ich motywuje i czego potrzebują – mówi Michał Kłusek, prezes Dolci Sapori. – Dla nas franczyza to nie tylko model biznesowy, ale platforma przedsiębiorczości oparta na zaufaniu, wiedzy i wspólnym sukcesie. Zależy nam na tworzeniu wartościowych i długoterminowych relacji z partnerami. Nasze badanie ma pomóc w tym, by branża rozwijała się w sposób bardziej zrównoważony i świadomy – dodaje Michał Kłusek.

Franczyzobiorcy otwarci na innowacje

W badaniu ankietowym wzięło udział około 160 franczyzobiorców sieci Dolci Sapori z całej Polski. Reprezentują oni różny staż działalności i liczbę prowadzonych punktów sprzedaży. Wyniki ankiety wskazują, że franczyzobiorcy oczekują nowoczesnych, elastycznych form współpracy i narzędzi rozwojowych.

Wśród potrzeb i oczekiwań, franczyzobiorcy wskazywali:

  • szkolenia z nowych technologii w gastronomii – 44 proc.;
  • możliwość wymiany doświadczeń między franczyzobiorcami – 48 proc.;
  • szkolenia z marketingu lokalnego – 52 proc.;
  • dostęp do nowych kanałów promocji ułatwiających dotarcie do klienta – 68 proc.

Na dodatek, aż 84 proc. badanych franczyzobiorców sieci Dolci Sapori deklaruje otwartość na testowanie innowacyjnych rozwiązań, które mogą usprawnić codzienną działalność.

Prezes Dolci Sapori: Wnioski z ankiety przekładamy na plany konkretnych działań

Dodatkowo niemal 2/3 badanych rozważa otwarcie kolejnego lokalu w sieci Dolci Sapori. Natomiast ponad 3/4 franczyzobiorców ceni sobie autonomię w podejmowaniu decyzji dotyczących działalności operacyjnej (np. zatrudnienia, promocji, wyboru dostawców). Z kolei 72 proc. franczyzobiorców dobrze lub bardzo dobrze ocenia wsparcie ze strony sieci przy otwieraniu punktu sprzedaży.

– To badanie było dla nas niezwykle cennym doświadczeniem. Pokazało, że nasi partnerzy chcą być nie tylko częścią systemu, ale też aktywnymi uczestnikami jego rozwoju. Wnioski z ankiety już dziś przekładamy na plany konkretnych działań, gdyż otwartość i stały rozwój są zapisane w naszym DNA – dodaje prezes Dolci Sapori.

Segment street food będzie rósł w tempie do 10 proc. rocznie

Badanie przeprowadzone przez Dolci Sapori ma posłużyć do realizacji jednego z celów biznesowych – uruchomienia w tym roku 200 nowych punktów sprzedaży. A to oznaczałoby niemal dwukrotny wzrost liczby lokali w porównaniu z rokiem 2024.

Więcej na ten temat w artykule: Dolci Sapori chce mieć 200 nowych przyczep Am Am Kebab. Grosicki w tym pomaga.

Spółka uważa, że sieć AM AM Kebab będzie bardzo szybko się rozwijać, co wynika z potencjału samego rynku. Już obecnie rynek kebaba w Polsce wart jest już ponad 2,5 mld zł, a segment street food utrzymuje tempo wzrostu na poziomie 5–10 proc. rocznie. Z tego powodu oraz dość niskiego progu wejścia, franczyza gastronomiczna może być atrakcyjną opcją, zwłaszcza dla młodych przedsiębiorców.

Co liczy się dla młodych franczyzobiorców?

Jak tłumaczy Magdalena Parfianowicz, doradczyni ds. franczyzy i trenerka biznesowa, dla młodych przedsiębiorców kluczowy jest dziś czas i niezależność finansowa.

– Dla nich najcenniejszą walutą jest czas, który pozwala na utrzymanie równowagi między pracą a życiem prywatnym, work-life balance. Chętnie podejmują biznesowe wyzwania, ale zamiast długich lat testowania modeli, wolą korzystać z gotowych, sprawdzonych rozwiązań – wyjaśnia trenerka biznesu.

– Chcą mieć większą kontrolę nad ścieżką kariery. Od samego początku poszukują niezależności finansowej i wyższych zarobków. Wiedzą, że czas to ich najcenniejszy zasób, dlatego unikają ślepych uliczek i nietrafionych inwestycji – dodaje Magdalena Parfianowicz.

image

Słowa w Sejmie: franczyza to patologia. Ekspertka odpowiada i wskazuje bieżące potrzeby

14. październik 2025 15:06