17.09.2024 / 18:34
StoryEditor

Colian pomaga mieszkańcom regionów dotkniętych powodzią, Carlsberg stara się ułatwić wznowienie biznesu przez małe sklepy

Colian pomaga mieszkańcom regionów dotkniętych powodzią (mat. prasowe)

Kolejni producenci artykułów spożywczych włączają się do wspierania mieszkańców i przedsiębiorców z obszarów dotkniętych gigantyczną powodzią. Colian koncentruje się na produkcji wody butelkowanej. Carlsberg wymieni piwo i urządzenia do jego przechowywania w mikro i małych firmach detalicznych.

Jak czytamy w komunikacie firmy Colian, w odpowiedzi na pilne potrzeby mieszkańców południowo-zachodniej Polski, walczących z powodzią, producent tymczasowo wstrzymał wytwarzanie Oranżady Hellena i skoncentrował się na produkcji wody, którą dostarcza do najbardziej poszkodowanych obszarów.

– Nie mogliśmy postąpić inaczej. Zmieniliśmy nasze plany produkcyjne, by dostarczyć wodę pitną do regionów dotkniętych klęską żywiołową – podkreśla Jan Kolański, prezes Colian.

Woda od Colian dla powodzian

Pierwsze transporty dotarły na miejsce w poniedziałek, kolejne ruszyły w drogę we wtorek, do takich miejscowości jak Głuchołazy, Prudnik, Głogówek, Kłodzko, Ziębice, Krzyżanowice oraz Nysa. Do tej pory już kilkanaście tirów z wodą pitną opuściło zakład produkcyjny w Opatówku, a już wiemy, że wyjadą następne – dodaje Jan Kolański.

Carlsberg pomaga restartować małe sklepy

Natomiast koncern browarniczy Carlsberg Polska ogłosił, że wszyscy jego partnerzy handlowi z segmentu handlu tradycyjnego, którzy posiadają status mikro lub małego przedsiębiorcy i zostali dotknięci skutkami powodzi w województwach dolnośląskim, śląskim, opolskim i małopolskim, mogą liczyć na wsparcie. Pomoc obejmie wymianę produktów Carlsberg Polska, które uległy zniszczeniu na skutek powodzi – piwo, lodówki i inny sprzęt oraz meble dostarczone przez koncern.

– W niestandardowych okolicznościach uruchamiamy niestandardową pomoc i wsparcie w likwidacji skutków powodzi. Pomagamy w obszarze, na którym dobrze się znamy – deklaruje Mieszko Musiał, prezes Carlsberg Polska i dodaje, że z powodu powodzi wielu przedsiębiorców może mieć trudności z powrotem do normalnego funkcjonowania, dlatego dostawca napojów dla sektora małych przedsiębiorstw rusza z realną pomocą.

05.12.2025 / 15:25
StoryEditor
Kurierzy dowożą paczki, ale nie pieniądze. Długi firm kurierskich to aż 45 mln zł
Długi firm kurierskich znów rosną. To już ponad 45 mln zł (fot. Canva)

Liczba przesyłek dostarczanych przez kurierów stale rośnie. Co ciekawe, rosną także długi firm kurierskich – średnio to aż 33 tys. zł zadłużenia. Komu kurierzy najczęściej zalegają z płatnościami? Dlaczego ich długi rosną?

W artykule przeczytasz:

  • Raport KRD: Firmy kurierskie mają ponad 45 mln długów
  • Ile firm kurierskich nie reguluje zobowiązań?
  • Jednoosobowe działalności gospodarcze z największym długiem
  • Czy koszty usług kurierskich wzrosną przez reformę PIP?
  • Komu kurierzy najczęściej zalegają z płatnościami?
  • Zatory płatnicze: Kto nie płaci kurierom?

Raport KRD: Firmy kurierskie mają ponad 45 mln długów

Liczba dostarczanych paczek rośnie o 15 proc. rocznie. To powinno przekładać się również na rozwój firm kurierskich i dostawczych (KEP). Jednak w ostatnim czasie na pewno można zaobserwować wzrost zadłużenia branży, o czym informuje Krajowy Rejestr Długów.  

Z danych Krajowego Rejestru Długów z listopada 2025 roku wynika, że łączne zadłużenie firm kurierskich w Polsce wynosi obecnie 45,5 mln zł. To wyraźny wzrost, bowiem w 2024 r. wynosiło niecałe 40,5 mln zł, a w 2023 – 35 mln. Zwłaszcza ostatni miesiąc był dość drastyczny – tylko w listopadzie zadłużenie kurierów wzrosło aż o 1,2 mln zł.

Ile firm kurierskich nie reguluje zobowiązań?

Obecnie w Krajowym Rejestrze Długów znajduje się niemal 1380 przedsiębiorców z branży kurierskiej, którzy nie regulują zobowiązań w terminie. Przeciętne zadłużenie jednego kuriera to aż 33 tys. zł. KRD wskazuje również, że to wyraźny wzrost w porównaniu do poprzednich lat.

  • Oto jak rosło średnie zadłużenie kurierów:
  • w 2023 było to 28,6 tys.,
  • w 2024 – 31 tys. zł
  • w listopadzie 2025 – 33 tys. zł. 
    Dziękujemy, że nas czytasz!
    Pozostało jeszcze 76% tekstu

    Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

    Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

    DOSTĘP 30 DNI
    34,99 zł - 30 dni
    PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
    399,99 zł - 365 dni

    W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

    • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
    • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
    • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

    W ramach Prenumeraty WH Plus także:

    • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
    • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
    • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
    • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
    • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.12.2025 / 08:25
StoryEditor
Krakowski Kredens odlatuje. Marka wzmacnia obecność na lotniskach dzięki współpracy z Baltoną
Sklep sieci Krakowski Kredens (materiały prasowe)

Krakowski Kredens przyspiesza ekspansję w segmencie travel retail. Marka właśnie zadebiutowała na lotnisku we Wrocławiu i poszerzyła ofertę na Lotnisku Chopina, otwierając sobie drogę do kolejnych prestiżowych lokalizacji.

Krakowski Kredens intensywnie rozwija swoją obecność w segmencie travel retail, wchodząc w nową fazę współpracy z Baltoną – jednym z operatorów sklepów duty free w Polsce. Najno...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. grudzień 2025 11:22