20.05.2024 / 10:32
StoryEditor

Danone wycofał się z Rosji. Firma likwiduje też ostatnią spółkę zależną na Białorusi

Danone sprzedał swoje aktywa w Rosji (fot. infravision.com)
Francuski koncern Danone sfinalizował sprzedaż swojej działalności w Rosji. Stanowiła ona ok. 5 proc. globalnej sprzedaży mleczarskiego giganta. Firma była obecna na rosyjskim rynku od ponad 30 lat.

Danone ogłosił finalizację sprzedaży swojego biznesu w Rosji firmie mleczarskiej Vamin Tatarstan, której właścicielem jest wywodzący się z Czeczenii przedsiębiorca Mintimer Mingazov. Transakcja odbyła się po uzyskaniu niezbędnych zgód regulacyjnych.

Serwis kyivindependent.com podaje, że wartość transakcji wyniosła 17,7 miliarda rubli (czyli ok. 180 mln euro), chociaż eksperci szacowali wartość aktywów na od 60 do 80 miliardów rubli.

Francuski koncern ma odzyskać dzięki tej transakcji 10 mld rubli (czyli ok. 100,2 mln euro). Pozostała kwota ma być przeznaczona na obsługę zadłużenia rosyjskiego biznesu Danone.

W kwietniu bieżącego roku Danone rozpoczął również likwidację swojej ostatniej spółki zależnej na Białorusi, DanoneBel.

W zeszłym roku Danone wypracował przychody w wysokości 27,6 mld euro, co oznacza wzrost o 7 proc. w ujęciu LfL. Sprzedaż ogółem wzrosła o 7,4 proc. w ujęciu wartościowym, natomiast wolumen sprzedaży spadł o 0,4 proc.

09.06.2024 / 08:00
StoryEditor
Spowolnienie gospodarcze może sprzyjać rozwojowi handlu elektronicznego. Paradoks? Niekoniecznie
Spowolnienie gospodarcze może sprzyjać rozwojowi handlu elektronicznego (Shutterstock)
– Widzimy spowolnienie ekonomiczne, również w branży handlu elektronicznego, ale w tym segmencie jest ono stosunkowo najmniejsze – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezeska Izby Gospodarki Elektronicznej. Z jej raportów wynika, że gospodarcze spowolnienie może się paradoksalnie okazać nowym bodźcem dla rozwoju e-handlu, ponieważ siedmiu na 10 konsumentów w trudnych ekonomicznie czasach przenosi swoje zakupy właśnie do kanału cyfrowego.

Internetowy handel rozwija się coraz dynamiczniej, a analitycy prognozują jego dalszą ekspansję. Według ubiegłorocznego raportu e-Izby („Dekada polskiego e-commerce”) sprzedaż s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.06.2024 / 11:11
StoryEditor
InPost rozpoczął pilotaż nowego rodzaju paczkomatów. Nie będą potrzebowały dostępu do sieci energetycznej
Paczkomat InPost (fot. mat. pras.)
Grupa InPost wprowadza nowy model paczkomatów. Innowacyjne rozwiązanie pozwala stawiać urządzenia bez względu na dostępność sieci elektrycznej, a to wszystko dzięki wyposażeniu maszyn w panele fotowoltaiczne i magazyny energii. Pilotaż będzie prowadzony w Gdańsku oraz w Krakowie, a także na rynkach europejskich – w Wielkiej Brytanii, we Włoszech i we Francji.

W nowej, autonomicznej maszynie paczkowej InPostu zachowane zostały wszystkie funkcjonalności standardowego urządzenia. Wprowadzono natomiast dodatkowe opcje pozwalające na opt...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. czerwiec 2024 03:52