14.11.2023 / 08:00
StoryEditor

Diamant – odpowiedzialna marka i dobry sąsiad

Pfeifer & Langen Polska, producent marki Diamant, inspiruje do działań, które mają pozytywny wpływ na środowisko. Firma kontynuuje kampanię edukacyjną pod hasłem "Z Natury Dla Dobrej Przyszłości". Rodzina Słodkich, bohaterowie akcji, pokazują m.in. jak wygląda praktyczna strona uprawy buraka cukrowego, jak firma redukuje emisję CO2 w transporcie i podczas wytwarzania cukru, a także zachęcają konsumentów do zrównoważonych praktyk we własnych kuchniach. Ponadto Pfeifer & Langen Polska od 2021 cyklicznie nagradza wartościowe, lokalne inicjatywy.

Na kanałach społecznościowych marki Diamant można znaleźć serię edukacyjnych filmów, które przybliżają działania podejmowane przez Pfeifer & Langen Polska w dziedzinie zrównoważonego rozwoju. Dzięki kampanii konsumenci mogą m.in. dowiedzieć się, że cukrowni Pfeifer & Langen w Środzie Wielkopolskiej pełni funkcję elektrociepłowni- produkuje energię, która trafia do miejskiej sieci, a następnie zasila pobliskie budynki użyteczności publicznej takie, jak: przedszkola, szpitale czy baseny. Te informacje przekazują bohaterowie kampanii – rodzina Słodkich. Zapraszają oni do świata marki Diamant, w którym ekspercka wiedza łączy się z praktycznymi wskazówkami, które pomagają wyrobić codzienne, proekologiczne nawyki.  

Troska o zrównoważony rozwój i dobre relacje z lokalnymi społecznościami to nasza misja w Pfeifer & Langen Polska. Należąca do firmy cukrownia w Środzie Wielkopolskiej to elektrociepłownia, której działanie przekłada się na niższe koszty energii dla mieszkańców regionu. Ponadto staramy się, aby nasze buraki cukrowe były transportowane najkrótszymi dostępnymi trasami, dzięki czemu od 2003 roku zmniejszyliśmy emisję CO2 związaną z przewozem surowca o ponad 25%. Nasze plantacje buraków cukrowych rocznie wytwarzają miliony ton tlenu, co zdecydowanie poprawia jakość powietrza w ich otoczeniu. Wiemy, że klienci cenią sobie te działania, ponieważ ochrona środowiska jest dla nich równie ważna jak dla nas. Dlatego w najnowszej kampanii marki Diamant staramy się inspirować ich do podejmowania odpowiedzialnych praktyk podkreśla Paweł Maciejewski, Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Pfeifer & Langen Polska. 

Diamant, we współpracy z rodziną Słodkich, promuje świadome zachowania, takie jak: segregacja odpadów czy unikanie plastikowych opakowań podczas zakupów (aby być autentycznym w komunikacji, firma sama w ostatnich 10 lat zmniejszyła zużycie opakowań kartonowych o 19 proc., a także redukuje plastik w handlu detalicznym (stosunek opakowań papierowych wynosi 79% do 21% opakowań plastikowych). Na stronie internetowej www.diamant.pl dostępne są również przepisy w duchu #zerowaste, np. domowy ocet czy chlebek z przejrzałych bananów.  

Ponadto, od 2021 roku firma Pfeifer& Langen Polska prowadzi program Dobre Działania Diamant. To cykliczny konkurs grantowy, w którym co kwartał można zdobyć nagrodę w formie vouchera o wartości 3000 zł. Każdy pomysł może okazać się zwycięski, ważne, aby aktywizował mieszkańców danej miejscowości, dbał o tradycję czy historię regionu, a także wspierał jego rozwój. Z grantów doposażono już m.in. kilka jednostek OSP, rozwijające zajęcia dla dzieci i dorosłych, oraz budowę budek lęgowych dla jerzyków. Program nadal trwa - lokalne projekty można zgłaszać na dobredzialania.pl. 

image
FOTO: fot. Materiał Partnera
 

Dotychczas nagrodziliśmy 29 organizacji, kół zainteresowań, drużyn sportowych, stowarzyszeń, ośrodków lub osób prywatnych, które działają w myśl integracji wspólnot. Program ma na celu rozwój lokalnych inicjatyw i wspieraniu tradycji regionu, zwłaszcza tych realizowanych wokół cukrowni Diamant – podsumowuje Paweł Maciejewski. 

 

09. maj 2024 15:16