15.10.2025 / 11:13
StoryEditor

Emilian Łyga w Forbes “30 przed 30”. Fruitusie numer 1 w Polsce, a NOMZy z nagrodą branży

604534
fot. Materiał Partnera
604533
fot. Materiał Partnera
604535
fot. Materiał Partnera
604534
604533
604535

29-letni właściciel i prezes zarządu Snacklab sp. z o.o., Emilian Łyga, znalazł się w prestiżowym rankingu Forbes “30 przed 30”. Kierowana przez niego firma – producent owocowych chrupek Fruitusie oraz słonych przekąsek NOMZ – dynamicznie zdobywa polski rynek. Według badań Nielsena Fruitusie to dziś marka numer 1 w kategorii słodkich chrupek, a Snacklab został wyróżniony przez Financial Times jako jedna z 1000 najszybciej rozwijających się firm w Europie. Najmłodsza marka spółki - NOMZ - uzyskała z kolei tytuł Perły Rynku FMCG 2025.

Wśród młodych laureatów Forbesa - osób przed 30 rokiem życia - dominują zazwyczaj te prowadzące firmy w branży IT, fintechy czy po prostu podmioty finansowane ze środków funduszy inwestycyjnych. Emilian Łyga jest “spożywczym” wyjątkiem. Biznesowy sukces kukurydzianych chrupek został dostrzeżony przez kapitułę listy Forbes “30 przed 30”. Emiliana Łygę – absolwenta SGH w Warszawie, National University of Singapore i Stockholm School of Economics – doceniono za umiejętne połączenie światowej klasy edukacji z sukcesem w tradycyjnej branży spożywczej. Jego Snacklab w krótkim czasie stał się jedną z najszybciej rozwijających się firm spożywczych w Europie. 

Wyróżnienia medialne i nagrody w konkursach to wizerunkowe sukcesy wynikające ze sprawności operacyjnej kierowanej przez Emiliana Łygę spółki i jego wyjątkowego wyczucia rynku. Geneza Snacklab sięga pandemii, gdy sieci handlowe otworzyły się na regionalnych producentów. 

– Fruitusie powstały z nostalgii za smakami lat 90-tych. Postawiliśmy na owocowe kulki kukurydziane, które wypełniły rynkową niszę i szybko stały się jednym z pięciu najpopularniejszych produktów w akcji „Czas na polskie marki” w Biedronce. – wspomina Łyga. Dziś Fruitusie to, według Nielsena, najlepiej sprzedające się słodkie chrupki w Polsce, a marka odpowiada za 17,4% rynku. 

image
FOTO: fot. Materiał Partnera

W 2025 roku Snacklab jako jedyna polska firma w kategorii Food & Beverages trafiła do rankingu Financial Times 1000 – zestawienia najszybciej rozwijających się firm w Europie. – Nasza strategia opiera się na specjalizacji: nie mamy setek indeksów, ale to, co robimy, robimy najlepiej. Dzięki temu możemy konkurować jakością i ceną z globalnymi graczami – podkreśla Emilian Łyga. W ślad za wyróżnieniem Financial Times Snacklab wszedł na rynek słonych przekąsek z marką NOMZ.

Chcemy powtórzyć sukces owocowych kulek wprowadzając nowości w kategorii słonych chrupek. NOMZ to klasyczne smaki, jak ser czy cebulka, ale też odważne innowacje jak wasabi czy kebab. Ogólnopolski debiut w sieci Lidl pokazuje potencjał tej marki – mówi Emilian Łyga. Badania Perły Rynku FMCG 2025 doceniły NOMZ za smak, pełne opakowania i atrakcyjną cenę, określając je jako „odpowiednią alternatywę dla konkurencyjnych produktów”. 

– Dziś Fruitusie i NOMZy kupują miliony konsumentów, a rynek przekąsek w Polsce wart jest już ponad 5,5 mld zł i wciąż rośnie. Wiem, że to dopiero początek. Naszym celem jest zbudowanie nowego challengera na tym rynku i pokazanie, że polska firma może być liderem w kategorii zdominowanej przez globalne marki – podsumowuje Emilian Łyga 

O Snacklab: 

Snacklab to polski producent słodkich i słonych chrupek kukurydzianych. Portfolio tworzą marki Fruitusie – lider wśród słodkich chrupek w Polsce – oraz NOMZ, innowacyjna alternatywa w segmencie słonych przekąsek. Firma działa w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, dysponuje zakładem o powierzchni 3000 m² i wydajności ponad 100 palet dziennie. Snacklab to dziś 8. producent chrupek w Polsce i 4. wśród firm z polskim kapitałem. Firma została wyróżniona w 2025 roku przez brytyjski dziennik Financial Times jako jedno z 1000 najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw w Europie. 

15. październik 2025 11:13