21.05.2024 / 16:58
StoryEditor

Ferrero wypuści na rynek... roślinną Nutellę. Przełomowy moment w historii włoskiego giganta słodyczowego

Na zdj. krem Nutella na sklepowej półce (fot. TY Lim/Shutterstock)
Ferrero znalazło nietypowy sposób na świętowanie 60. rocznicy powstania kremu Nutella. Otóż firma zapowiedziała, że na jesieni przedstawi nową wersję swojego kultowego produktu. Będzie to Nutella w wersji roślinnej.

Zapowiedź taka miała się pojawić podczas zamkniętego spotkania zorganizowanego przez NielsenIQ, a o sprawie donosi serwis Askanews. Później włoski gigant branży czekoladowej potwierdził, że faktycznie ma zamiar wyprodukować roślinną Nutellę.

Debiut już na jesieni

- W Ferrero stale badamy nowe kategorie i pojawiające się trendy żywieniowe. Działając w duchu innowacyjności i korzystając z dziesięcioleci naszych doświadczeń w rozwijaniu naszych światowych marek, przygotowujemy się obecnie do wprowadzenia na rynek roślinnej Nutelli, począwszy od jesieni 2024 r. - podało Ferrero.

Z doniesień wynika, że w ostatnich miesiącach bieżącego roku Nutella w wersji plant-based zadebiutuje na półkach włoskich supermarketów. Co z innymi rynkami, w tym z Polską? Tego na razie nie wiadomo.

Według European Supermarket News, produkcja kremu Nutella - jednego z najważniejszych wyrobów w portfolio Ferrero -  w ubiegłym roku wzrosła aż o 20 proc. względem roku wcześniejszego. Przełożyło się to na przekroczenie poziomu ponad 500 tys. ton.

Ferrero z mocnym wzrostem

Włoskie Ferrero zamknęło miniony rok finansowy, zakończony 31 sierpnia 2023 r., ze skonsolidowaną sprzedażą sięgającą 17 mld euro (wobec 14 mld euro rok wcześniej). Wysoka dynamika wzrostu była możliwa dzięki wzrostowi organicznemu oraz przejęciom (akwizycja Wells Enterprises wraz z takimi markami, jak Blue Bunny, Bomb Pop, Blue Ribbon Classics, czy Halo Top).

Ferrero we wspomnianym roku zwiększyło liczbę zakładów produkcyjnych z 32 do 37. Jednym z nich jest fabryka w Belsku Dużym koło Grójca, działająca od 1997 r. To trzeci co do wielkości zakład produkcyjny Ferrero na świecie. 80 proc. jego produkcji trafia na eksport.

Oprócz Nutelli, do Ferrero należą również takie marki, jak m.in. Kinder Niespodzianka, Raffaello, Ferrero Rocher, Kinder Bueno, Kinder Joy i Nutella B-ready.

04.06.2025 / 08:45
StoryEditor
Lidl rezygnuje z inwestycji w Gietrzwałdzie. Czy protesty mieszkańców zakończyły plany budowy?
Sklep sieci Lidl (fot. Shutterstock)

Plany budowy centrum dystrybucyjnego Lidla w Gietrzwałdzie od początku budziły ogromne emocje. Choć miała to być szansa na nowe miejsca pracy i rozwój lokalnej infrastruktury, inwestycja spotkała się z silnym oporem społecznym. Sprawa trafiła nawet na wokandę. Co doprowadziło do tego, że Lidl wycofał się z realizacji projektu?

Ostateczny zwrot akcji w sprawie centrum dystrybucyjnego nastąpił 3 czerwca 2025 roku. Lidl Polska opublikował oficjalne stanowisko. "Okolice Gietrzwałdu były jedną z wielu opcj...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.06.2025 / 11:52
StoryEditor
Bottlery debiutuje w Polsce. Nowa sieć sklepów alkoholowych na naszym rynku! [GALERIA]
Tak prezentuje się sklep sieci Bottlery (fot. mat. prasowe)

Na początku czerwca w Warszawie otwarty zostanie pierwszy w Polsce sklep sieci Bottlery. To marka, za którą stoi MV Group, rozwijająca się od 10 lat w krajach bałtyckich. Wiemy, gdzie ruszy pierwsza placówka handlowa na naszym rynku.

Za rozwój sieci Bottlery w Polsce odpowiadać będzie spółka MV Group Distribution PL, która od dwóch dekad działa na krajowym rynku. Firma planuje otwieranie trzech-...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. czerwiec 2025 05:20