13.10.2023 / 14:18
StoryEditor

Jak wyglądają scenariusze wzrostu cen w sklepach w I kw. 2024 r.? Jaki udział będą miały w tym żywność i napoje?

Jakub Borowski, główny ekonomista Credit Agricole Bank Polska
Zgodnie z finalnymi danymi GUS, inflacja CPI zmniejszyła się we wrześniu do 8,2 proc. r/r wobec 10,1 proc. w sierpniu, kształtując się zgodnie ze wstępnym szacunkiem GUS. Tym samym inflacja od 30 miesięcy pozostaje powyżej górnej granicy odchyleń od celu inflacyjnego NBP (3,5 proc. r/r). Jakie czynniki działają w kierunku obniżenia inflacji w Polsce?

Dlaczego dynamika inflacji spada?

Jak wskazuje Jakub Borowski, główny ekonomista Credit Agricole Bank Polska (CABP) najważniejszym źródłem obniżenia inflacji we wrześniu był si...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.10.2025 / 10:00
StoryEditor
Retail media w handlu detalicznym muszą stać się markami B2B
(fot. materiał partnera)

W świecie, w którym działa już ponad 200 sieci retail media (RMN), zarówno nowi gracze, jak i ci już obecni na rynku, muszą przemyśleć swoje podejście do marketingu. Wielu z nich wciąż nie zdaje sobie sprawy, że działają dziś w biznesie marketingu B2B, a nie tylko w sprzedaży powierzchni reklamowej.

Jak zauważył Andrew Lipsman w swoim newsletterze Media, Ads + Commerce zatytułowanym The RMN B2B Marketing Playbook, "wielu przedstawicieli sieci RMN dopiero uczy się, jak pro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.10.2025 / 09:53
StoryEditor
Alkohol jest zdecydowanie zbyt łatwo dostępny! Tak uważają Polacy [BADANIE]
(fot. Shutterstock)

Aż 68,6 proc. badanych uważa, że alkohol w Polsce jest zbyt łatwo dostępny. Najwięcej, bo aż 41,5 proc. respondentów zgadza się z takim stwierdzeniem "zdecydowanie", a odpowiedź "raczej tak" wskazało 27,1 proc. osób.

W badaniu przeprowadzonym przez IBRiS dla "Rzeczpospolitej" tylko 21,4 proc. respondentów wybrało odpowiedź "raczej nie", a 2,9 proc. - "zdecydowanie nie". Zdania w temacie nie ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. październik 2025 05:12