17.02.2017 / 12:01
StoryEditor

UOKiK: Reklamy suplementów diety błędnie sugerują, że te produkty leczą

(materiały własne)
Reklamy suplementów diety błędnie sugerują, że te produkty leczą i są remedium na liczne dolegliwości. Producenci, aby zachęcić konsumentów, nie powinni wykorzystywać wizerunku farmaceuty czy pedagoga szkolnego. To niektóre zastrzeżenia UOKIK do reklam suplementów diety. Urząd wszczął kolejne postępowania dotyczące tych środków spożywczych. Na spotkaniu z branżą przestawił swoje działania.

Suplementy diety nie leczą ani nie zapobiegają chorobom - są środkami spożywczymi. Ich celem jest uzupełnienie normalnej diety, dlatego w ich składzie znajdziemy witaminy lub sk...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.08.2025 / 16:36
StoryEditor
Wygrać w Rossmanii! Rossmann rozwija trend gamifikacji zakupów – sieć nie chce być jedynie miejscem zakupów, ale także wspólnej zabawy i interakcji
Rossmann uruchomił grę mobilną Rossmania w aplikacji Rossmann PL. Sieć stawia na młodych klientów drogerii i coraz mocniej łączy zakupy z rozrywką

Rossmann uruchomił grę mobilną Rossmania w aplikacji Rossmann PL. Sieć stawia na młodych klientów drogerii i coraz mocniej łączy zakupy z rozrywką. Jaką rolę gamifikacja zakupów pełni w strategii budowania lojalności i angażowania nowych grup klientów?

Rossmann PL – aplikacja z grą dla młodych

Rossmann nie zwalnia tempa w komunikacji z młodymi klientami. Do dropów i pinów stworzonych wspólnie z Natalią Kopiszką dołącza te...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.08.2025 / 11:04
StoryEditor
System kaucyjny. Grupa Eurocash bierze sprawy w swoje ręce i rusza z pierwszą wśród detalistów kampanią edukacyjną [WIDEO]
Grupa Eurocash rusza z pierwszą wśród detalistów kampanią edukacyjną nt. systemu kaucyjnego

Po intensywnych działaniach przygotowawczych do wdrożenia systemu kaucyjnego w sieciach Grupy Eurocash, właśnie rozpoczął się ich kolejny etap – kampania edukacyjna nt. funkcjonowania systemu. To pierwsza tego typu akcja, wspierająca niezależne sklepy w całej Polsce w edukacji ich klientów i dotycząca zwrotu opakowań objętych kaucją.

Z artykułu dowiesz się:

  • Co Polacy wiedzą o systemie kaucyjnym?
  • Plakat edukacyjny dla każdego niezależnego sklepu
  • Sklepy zrzeszone w Grupie Eurocash a system kaucyjny

Z przygotowanych na potrzeby kampanii materiałów mogą korzystać zarówno klienci sieci zrzeszonych w ramach Grupy, jak również wszystkie niezrzeszone sklepy dokonujące zakupów w hurtowniach i poprzez platformy zakupowe Eurocash. Do inicjatywy przystąpiło już ok. 5 tysięcy sklepów zrzeszonych w Grupie Eurocash i dołączają kolejne.

Co Polacy wiedzą o systemie kaucyjnym?

Według dostępnych dla Eurocash badań 75 proc. konsumentów słyszało, że za miesiąc zacznie obowiązywać ustawa o systemie kaucyjnym, ale niemal ¾ Polek i Polaków nie posiada pełnej wiedzy, jak będzie on funkcjonował, a połowa z nas błędnie wskazuje, jakie opakowania będzie można zwrócić. 

To mocny sygnał, że edukacja w tym obszarze jest niezbędna i pilna, dlatego Grupa Eurocash wyszła z inicjatywą kampanii edukacyjnej skierowanej do klientów sklepów – zarówno tych zrzeszonych w sieciach Grupy, jak i tych, które zaopatrują się w towar poprzez oferowane przez Eurocash rozwiązania.

– Od początku było dla nas jasne, że chcemy zawalczyć nie tylko o konkurencyjność niezależnych sklepów, z których znakomita większość ze względu na swój mały metraż znalazłaby się poza systemem kaucyjnym, ale też o lojalność ich klientów – mówi Joanna Szubielska, starszy menadżer ds. zapewnienia jakości i BHP i liderka projektu systemu kaucyjnego w Grupie Eurocash. 

I dodaje: – Przeprowadziliśmy najpierw testy odbioru opakowań po napojach – zbiórkę manualną i butelkomaty – by zobaczyć, które rozwiązania sprawdzą się w danym formacie sklepu. Negocjowaliśmy z dostawcami maszyn i systemów kasowych, by móc zaproponować naszym franczyzobiorcom i klientom biznesowym, dokonującym zakupów w Eurocash, korzystniejsze niż na rynku warunki. Przygotowaliśmy też dla nich specjalny poradnik, który krok po kroku tłumaczy właścicielom sklepów, jak działa system kaucyjny i dlaczego warto się do niego przyłączyć. Teraz przyszła kolej na konsumentów – to również od nich będzie zależało powodzenie wdrożenia systemu kaucyjnego w naszym kraju – wymienia działania Grupy Joanna Szubielska.

Plakat edukacyjny dla każdego niezależnego sklepu

Ustaliliśmy, że kampania edukacyjna prowadzona jest dwutorowo – zarówno do właścicieli sklepów, z informacją, dlaczego warto się przyłączyć i wywiesić plakat, jak też do konsumentów – poprzez plakaty papierowe i na ekranach LED w witrynach sklepów.

Grupa Eurocash przygotowała materiały – z brandingiem dla każdej swojej sieci, ale także uniwersalne (bez żadnego logotypu), które można powiesić w placówce. Plakaty drukowane można otrzymać od kierownika hurtowni cash&carry przy okazji zakupów lub od doradcy klienta.

Dzięki przygotowanym materiałom w prosty i obrazkowy sposób konsumenci mogą dowiedzieć się, jakiego rodzaju opakowania można zwrócić, ile wynosi kaucja, jak przygotować opakowanie do zwrotu i w jaki sposób mogą być one odbierane przez sklep – przy kasie lub w butelkomacie (w zależności od rodzaju zbiórki w danym sklepie).

Sklepy zrzeszone w Grupie Eurocash a system kaucyjny

Akcją edukacyjną objęto ok. 15 tys. sklepów zrzeszonych w Grupie Eurocash w całej Polsce, jedna trzecia z nich już przystąpiła do kampanii i - jak się dowiedzieliśmy - każdego dnia przyłączają się kolejne. Plakaty pobierają także przedsiębiorcy reprezentujący rynek niezależny – to dla nich spore ułatwienie i wsparcie w utrzymaniu lojalności swoich klientów.

– Pomagamy lokalnym sklepom odnaleźć się w nowych realiach, tak żeby po wdrożeniu systemu kaucyjnego mogły nadal pełnić ważną rolę w swoich społecznościach, jednocześnie wspierając rozwój gospodarki obiegu zamkniętego. System kaucyjny stanie się jednym z kluczowych czynników kształtujących przyszłość małych sklepów – mówi Dominik Kasperek, prezes spółki Eurocash Sieci Partnerskie, współodpowiedzialny za projekt systemu kaucyjnego w Grupie. 

Jego zdaniem rezygnacja z udziału w systemie może wiązać się z utratą klientów, którzy wybiorą konkurencję oferującą wygodny zwrot opakowań i odzyskanie kaucji. - Również dlatego uruchomiliśmy kampanię edukacyjną: aby uświadomić właścicielom sklepów, że decyzji w tej sprawie nie można odkładać – podkreśla.

Przypomnijmy, Ministerstwo Klimatu i Środowiska rozpoczyna kampanię informacyjną o systemie kaucyjnym, który ma ruszyć już za 1,5 miesiąca. Gros działań zaplanowano jednak dopiero na październik. Według resortu harmonogram ten jest celowy i optymalny.

Dodajmy jeszcze, że portale Franczyza w handlu i Wiadomości handlowe równiez prowadzą od lipca kampanię edukacyjną dla handlu, związaną właśnie z systemem kaucyjnym. "Poradnik o Systemie Kaucyjnym" dedykowany jest właścicielom i pracownikom sklepu, jak i konsumentom. Nowe materialy pojawiają się w ramach tego cyklu regularnie co tydzień, aż do października br. Grupa Eurocash jest partnerem przewodnika. 

 

 

30. sierpień 2025 18:54