18.05.2021 / 17:30
StoryEditor

Ekologiczne środki do zmywania coraz częściej poszukiwane przez polskiego konsumenta

Nowa ekologiczna linia do zmywarek od Europe Distribution Group (materiał partnera)
Trend eco na dobre wpisał się w naszą rzeczywistość. Coraz więcej Polaków żywi przekonanie, że ich decyzje zakupowe mają wpływ na środowisko. Wszystko zaczęło się od ekologicznej żywności, ale już od dawna zainteresowanie konsumentów objęło również kosmetyki i artykuły chemii domowej, a w szczególności produkty do mycia naczyń. Wrażliwość ekologiczna konsumenta i poszukiwanie przez niego produktów przyjaznych środowisku  sprawiło, że na sklepowych półkach jest coraz więcej środków do zmywania z tej kategorii. Wiele sklepów zdecydowało się również na wydzielenie specjalnych stref z produktami ekologicznymi. Takie produkty w swojej ofercie ma znany, globalny dystrybutor chemii gospodarczej i kosmetyków - firma Europe Distribution Group Sp. z o.o., która wprowadziła właśnie na rynek nową ekologiczną linię do zmywarki – GlanMeister Platinum.

Jak wynika z raportu Nielsena „Home & beauty loves eco”, już blisko 40 proc. Polaków interesuje się produktami ekologicznymi i naturalnymi. Największa wrażliwość ekologiczna, a co za tym idzie skłonność do zakupów produktów tej kategorii występuje u mieszkańców dużych i średnich aglomeracji miejskich. Swą przygodę konsumenci zaczynają od produktów spożywczych, ale szybko sięgają również po kosmetyki, chemię domową czy ubrania. Wybór takich produktów to dla nich kolejny „mały gest” na rzecz środowiska, jednak wciąż poszukują wiedzy w tym zakresie.

Jak wynika z danych agencji Nielsen, w przypadku kategorii chemii gospodarczej 64 proc. konsumentów decyduje się na zakup tego typu produktów w wersji bio i eko przez wzgląd na środowisko. 27 proc. z nich jest gotowych zapłacić więcej za wyroby zawierające organiczne, bądź naturalne składniki. Pod tym względem jesteśmy na poziomie średniej europejskiej.

Na rozwój trendów związanych z ekologią na rynku chemii gospodarczej wpływa m.in. to, że pozostaje on pod silnym wpływem przemysłu kosmetycznego. W detergentach podobnie jak w recepturach kosmetyków zaczyna się używać naturalnych ekstraktów, kompozycji zapachowych i innych składników sprawiających, że produkt jest bardziej ekologiczny w odbiorze. 

Nowe ekologiczne produkty do zmywania

W odpowiedzi na rosnącą świadomość ekologiczną wśród konsumentów firma Europe Distribution Group Sp. z o.o., która jest globalnym dystrybutor chemii gospodarczej i kosmetyków, wprowadziła właśnie na rynek nową ekologiczną linię do zmywania GlanzMeister Platinum. W ofercie znalazły się między innymi: biodegradowalne tabletki w samorozpuszczanej folii pakowanie w trzech wygodnych gramaturach oraz niezwykle wydajny żel w wygodnej butelce z okienkiem wizyjnym z podziałką

Produkty GlanzMeisyter Plaitinum powstały w oparciu o zasadę poszanowania ekologii i w zgodzie z otaczającą naturą. Dowodem na to jest przyznany certyfikat Ecolabel poświadczający spełnienie wyśrubowanych norm ekologicznych. Brak w składzie zeolitów, fosforanów i mikroplastiku oraz opakowania nadające się do recyclingu to znak rozpoznawczy całej linii. Certyfikat Ecolabel jest dowodem na to, że środki te zostały zaprojektowane w taki sposób, aby ich oddziaływanie na środowisko było ograniczone do minimum. 

Środki z linii GlanzMeister Platinium działają już w 35 stopniach Celsjusza i doskonale radzą sobie nawet z najbardziej uciążliwymi zabrudzeniami, nadają połysk i chronią naczynia przed korozją, dbając jednocześnie o środowisko naturalne.

Jakość potwierdzona certyfikatem 

Certyfikat Ecolabel, który widnieje na produktach z linii GlanzMeister Platinium, jest dobrowolnym certyfikatem przyznawanym przez Komisję Europejską od 1992 roku zarówno produktom jak i usługom, których cały cykl życia ma jak najmniejszy wpływ na środowisko naturalne. Certyfikat mogą uzyskać wszystkie produkty oraz usługi, z wyjątkiem pożywienia, napojów, produktów farmaceutycznych oraz wyrobów medycznych.

Co wyróżnia środki czystości GlanzMeister?

Marka GlanzMeister to nowoczesna linia środków do zmywania naczyń. W ofercie znajdu-ją się między innymi produkty do zmywarek takie jak kapsułki żelowe i proszkowe, tabletki, płynny żel, czy też sól, ponadto w asortymencie znajdują się także płyny do mycia naczyń, środki do czyszczenia zmywarki, a także odświeżacze.

Wszystkie produkty GlanzMeister cechuje wydajność oraz doskonałe właściwości czyszczące. W składzie tych produktów znajdują się substancje gwarantujące dłuższą żywotność naczyń i zmywarki.

Linia Glanz Meister Platinum to:
•    certyfikat ecolabel,
•    0% zeolitów, fosforanów i mikroplastiku w składzie,
•    opakowania nadające się do recyclingu,
•    biodegradowalne tabletki w samorozpuszczalnej folii,
•    skuteczność już w 35 stopniach Celsjusza,
•    połysk bez smug i zacieków,
•    ochrona zmywarki przed kamieniem,
•    zawartość cynku i aktywnego tlenu,
•    cena konkurencyjna w stosunku do popularnych na rynku marek produktów do zmywarki.

Globalny dystrybutor

Europe Distribution Group Sp. z o.o. to nowoczesna, dynamicznie rozwijająca się firma o ugruntowanej pozycji na rynku, zajmująca się dystrybucją kosmetyków oraz chemii gospodarczej z całego świata. Jej mocną stroną jest unikalna oferta produktowa. Oprócz popularnych na rynku produktów jest autoryzowanym dystrybutorem znanych i cenionych przez klientów marek takich jak: Der Waschkönig, Herr Klee, WäscheMeister, GlanzMeister, WC Meister czy Buzzy. W swojej ofercie posiada ponad 1500 produktów przeszło 140 marek z całego świata. 

W ofercie posiada m.in.: środki piorące (proszki, żele i płyny do prania, kapsułki czy też odplamiacze), środki czystości (płyny do podłóg, linie do czyszczenia WC, odświeżacze, płyny do czyszczenia armatury, szyb), bogaty asortyment do zmywarek, odświeżacze powietrza, a także duży wybór kosmetyków. 

Europe Distribution Group współpracuje z sieciami sklepów, dystrybutorami, hurtowniami i innymi podmiotami w całej Europie. Prowadzi eksport produktów do krajów Europy Centralnej, Wschodniej oraz Zachodniej, Krajów Bałtyckich, Bałkanów, Skandynawii, Azji, Bliskiego Wschodu, a także Afryki.
 

28.10.2025 / 13:05
StoryEditor
Henryk Kania: Biedronka gra o zysk kosztem przedsiębiorców [WYWIAD]

- Biedronka wykorzystywała swoją pozycję rynkową, by narzucać nieuczciwe rabaty wsteczne, potrącenia i opłaty marketingowe. W praktyce oznaczało to, że Zakłady Mięsne Henryk Kania dostarczały towar, za który nigdy nie otrzymywały pełnej zapłaty - mówi Henryk Kania w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl. Tłumaczy również, dlaczego chce dostać list żelazny i wrócić do Polski.

28 października 2025 roku Sąd Okręgowy w Katowicach może podjąć decyzję w sprawie listu żelaznego dla Henryka Kani. A poniżej możan przeczytać pierwszą część wywiadu z biznesmanem, który przebywa w areszcie domowym w Ameryce Południowej.

W wywiadzie przeczytasz m.in.:

  • Henryk Kania: twierdzenie, że uciekałem z Polski, jest nadużyciem
  • Dlaczego Henryk Kania chce teraz wrócić do Polski i po co mu list żelazny?
  • Henryk Kania uważa, że Biedronka jest głównym beneficjentem upadku zakładów mięsnych
  • Biznesman zarzuca Biedronce, że ta z premedytacją doprowadziła do upadku legendarne zakłady mięsne 

Panie Prezesie, cały czas Pan jest w Argentynie. A gdzie dokładnie?

– W Buenos Aires.

Henryk Kania: twierdzenie, że uciekałem z Polski, jest nadużyciem

Jak Pan się znalazł w Argentynie? Dlaczego pan uciekł?

– Przed nikim nie uciekałem. Już około 2016 roku zdecydowaliśmy z moją obecną żoną, że zamieszkamy za granicą. Wynikało to z kwestii osobistych, w tym mojego rozwodu, opieki nad dziećmi itd. Będący pod moją opieką syn z pierwszego małżeństwa kształcił się później w Stanach Zjednoczonych.

Oczywiście bywałem w Polsce, bo byłem zainteresowany tym, co się dzieje w spółce i w biznesie. Ale kiedy jej zarząd zgłosił w sądzie przyspieszone postępowanie układowe, zrozumiałem, że coś jest nie tak. Dlatego w czerwcu 2019 roku objąłem funkcję pełniącego obowiązki prezesa zarządu na trzy miesiące. Gdy tę funkcję mi odebrano, po prostu wyjechałem z Polski. Twierdzenie, że uciekałem, jest nadużyciem. Nie można uciekać z miejsca, w którym się nie mieszka.

Jest Pan jednak w areszcie domowym w Argentynie?

– To w dużej mierze przypadek. Pojechaliśmy z żoną do Ameryki Południowej – najpierw zobaczyć Argentynę. Potem wróciłem tam na początku 2020 roku, już sam. I wtedy zastała mnie pandemia COVID.

Dosłownie z dnia na dzień kraj został zamknięty. Wprowadzono jedne z najbardziej restrykcyjnych przepisów na świecie: zakaz wychodzenia z domu, brak możliwości podróżowania, żadnych lotów.

W tym czasie w Polsce zapadła decyzja o moim tymczasowym aresztowaniu. Kiedy już osłabły rygory pandemii i próbowałem wylecieć z Argentyny, zostałem zatrzymany na lotnisku w Buenos Aires. Rozpoczęła się procedura ekstradycyjna.

Dlaczego Henryk Kania chce teraz wrócić do Polski i po co mu list żelazny?

Dlaczego teraz chce Pan wrócić do Polski? Stęsknił się Pan za krajem?

– Zarzuty prokuratury uważam za wyimaginowane. Nazwano mnie przestępcą i złodziejem, co dla człowieka, który przez lata był szanowanym przedsiębiorcą, było szokiem.

Domyślam się, że dość szybkie przejście od „polskiego króla wędlin” do „Henryka K.” mogło być bolesne.

– Tak. Prokuratura uprzykrzała życie nie tylko mnie, lecz także mojej rodzinie. Na przykład mój niepełnoletni syn, który uczył się w Stanach Zjednoczonych, miał zablokowane konto w Polsce tylko dlatego, że nosi to samo imię i nazwisko.

To wróćmy do tej kwestii – dlaczego właśnie teraz chce Pan wrócić do Polski?

– Dlaczego teraz? Ponieważ jakieś dwa czy trzy lata zajęło mi to, żebym w ogóle zrozumiał, o co chodzi. Co dokładnie stało się z Zakładami Mięsnymi Henryk Kania. A o tym, co się działo w spółce, jakie były działania zarządu spółki, jakie były tak naprawdę relacje zarządu z bankami oraz z Biedronką, dowiedziałem się dopiero z dokumentów udostępnionych mi przez prokuraturę. Byłem w szoku. Chociaż byłem akcjonariuszem i członkiem rady nadzorczej, nie miałem pojęcia o wielu decyzjach operacyjnych.

Po pierwsze, dlatego że wówczas rzadko bywałem w Polsce. A po drugie, to była spółka giełdowa, działająca zgodnie z międzynarodowymi standardami rachunkowości (MSR). Żeby podejmować decyzje finansowe, trzeba mieć specjalistyczną wiedzę – dlatego prezesem zarządu był wieloletni biegły rewident. Ja nie miałem takich kompetencji.

Henryk Kania chce odzyskać dobre imię i majątek

Ile czasu zajęło Panu zrozumienie, co się działo w Zakładach Mięsnych Henryk Kania?

– Dwa, może trzy lata. Tyle potrzebowałem, żeby ze szczątkowych dokumentów udostępnianych mi przez prokuraturę poskładać całość. A gdy już zaczęliśmy z żoną podejmować działania prawne, okazało się, że znowu trafiamy na mur. Prokuratura przestała nam wydawać dokumenty. Co więcej, mojej żonie, która jest prezesem spółki Staropolskie Specjały, do dziś nie zwrócono dokumentacji firmowej. Nie zwrócono też zarekwirowanych serwerów. To absurd.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 75% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.10.2025 / 15:58
StoryEditor
Lidl przejmuje 19 sklepów Auchan. 500 pracowników zmieni pracodawcę
Auchan (fot. sylv1rob1/Shutterstock)

Ogłoszone 16 lipca 2025 r. i zatwierdzone 22 września przez francuski urząd antymonopolowy przejęcie 19 sklepów Auchan i 8 stacji paliw przez Lidl wchodzi w fazę realizacji. Zmiany wejdą w życie 1 listopada 2025 r., co oznacza kolejny ważny krok w strategii ekspansji Lidla na rynku francuskim.

Lidl przejmuje w sumie 19 placówek w tym 9 dawnych placówek Casino i 10 placówek Auchan, których francuski operator musiało się pozbyć w związku z przejęciem.

Pracowni...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. listopad 2025 11:22