19.02.2021 / 17:03
StoryEditor

Rossmann i Biedronka rządzą na tym rynku, a później długo, długo nic

Mega rabaty – jedna ze spektakularnych akcji, która pozwala walczyć Drogerii Laboo z działającym 50 metrów dalej Rossmannem (fot. S.Szczepaniak)
78 proc. kosmetyków w Polsce sprzedawanych jest w sklepach stacjonarnych, w tym 32 proc. w ogólnospożywczych, wśród których dominują dyskonty (18 proc.). Pozostałe 46 proc. to pozostałe sklepy, z tego 40 proc. to drogerie, a 4 proc. apteki. Sprzedaż internetowa stanowi 11 proc., a bezpośrednia 10 proc. obrotów detalicznych – wynika z raportu Banku Santander.

Według szacunków PMR zdecydowanym liderem sprzedaży detalicznej w Polsce w 2018 r. był Rossmann z udziałem rynkowym na poziomie 22,7 proc. Drugie miejsce zajmowała sieć dyskon...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.04.2024 / 11:24
StoryEditor
Branża mięsna żąda kontroli skarbowej w dyskontach! Zarzuca sieciom zaniżanie cen produktów
Branża mięsna ma już dość praktyk dyskonterów (fot. Shutterstock/zdjęcie ilustracyjne)
Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP uważa, że dyskonty mogą łamać prawo. Prezes organizacji Tomasz Parzybut wystąpił w tej sprawie do szefa KAS oraz dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Warszawie, prosząc o "rozważenie możliwości" wszczęcia kontroli skarbowej w sieciach dyskontowych. O co poszło?

"Z informacji, jakie docierają do zarządu stowarzyszenia wynika, że część sieci sklepów dyskontowych może stosować nieuczciwą praktykę. W ramach posiadanych powiązań hand...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.04.2024 / 11:14
StoryEditor
Grill bez alkoholu? Raczej nie w Polsce. Przed majówką Polacy ruszą do sklepów po piwo i napoje wysokoprocentowe
W polskiej kulturze alkohol jest nieodzowną częścią spotkań przy grillu (fot. Alexander Kovacs/Unsplash)
Polacy, którzy wybierają się na grilla w czasie majówki, przyznają, że sporą część ich wydatków pochłonie alkohol. Łącznie blisko połowa z nich podaje 30-50 proc. kosztów. Prawie jedna trzecia zapowiada, że udział napojów wyskokowych w zakupach wyniesie 30-40 proc., a ponad jedna piąta – 40-50 proc. – wynika z sondażu UCE Research i Grupy Offerista.

Jedna dziesiąta konsumentów zakłada, że alkohol będzie stanowił 20-30 proc. ich wydatków w czasie majówki, jedna dziesiąta mówi o 50-60 proc. Nie brakuje też deklaracji, że aż 6...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05. maj 2024 21:33