16.05.2021 / 13:00
StoryEditor

The Body Shop – znana marka powstaje w fabryce Avon pod Garwolinem

Avon Garwolin (fot. materiały prasowe/Avon)
Fabryka Avon w Garwolinie rozpoczęła współpracę z jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek kosmetycznych na świecie – The Body Shop. Kosmetyki wytworzone w Polsce będą dostępne w ponad 70 państwach.

Avon Operations Polska jest pierwszą na świecie fabryką z grupy Natura&Co, która rozpoczęła współpracę z siostrzaną firmą The Body Shop. Avon Garwolin pozyskał nowy, międzynarod...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.10.2025 / 22:50
StoryEditor
Żabka robi mocny skok. Co napędza wyniki i wzrost udziałów rynkowych sieci convenience?
Sklep sieci Żabka

Grupa Żabka, właściciel największej sieci convenience w Europie, prezentuje imponujące wyniki po trzech kwartałach 2025 roku. Sprzedaż do klienta końcowego osiągnęła blisko 23,27 mld zł, co oznacza wzrost o 14,1%. Silna ekspansja sieci (już 12 099 sklepów), wzrost sprzedaży porównywalnej (LfL), innowacje cyfrowe oraz rygorystyczna dyscyplina kosztowa to główne motory, które pozwoliły na skokowy wzrost skorygowanego zysku netto o ponad 54%.

Potężny wzrost wyników i ekspansja sieci Żabka

Żabka konsekwentnie umacnia swoją pozycję na rynku, osiągając solidne wzrosty we wszystkich kluczowych wskaźnikach. Sko...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31.10.2025 / 18:42
StoryEditor
Franczyza Fly Park to 600 tys. zł na start. A kiedy pojawią się zyski?
Franczyza Fly Park to 600 tys. zł na start. A kiedy pojawią się zyski? (fot. Fly Park)

FlyPark to sieć nowoczesnych parków trampolin, a jednocześnie pomysł na biznes w modelu franczyzowy. Na czym polega taka franczyza? Na jakie wsparcie może liczyć franczyzobiorca? I ile kosztuje uruchomienie takiego parku rozrywki?

W artykule przeczytasz:

  • Jaka jest oferta Fly Park?
  • Gdzie już działają Fly Parki w Polsce?
  • Jak powstają hale Fly Park?
  • Jakie wsparcie otrzymuje franczyzobiorca Fly Park?
  • Jakie są koszty franczyzy Fly Park?
  • Czy inwestycja w franczyzę Fly Park się opłaca?

Model franczyzowy Fly Park oferuje rzeszowska spółka Fly Park In. Jak na razie hale z tym logo działają w sześciu miastach, a wkrótce sieć ma rozrosnąć do dziesięciu punktów.

Jaka jest oferta Fly Park?

Parki rozrywki Fly Park oferuje klientom aktywne spędzenie czasu i to niezależnie od wieku. Modelowy obiekt posiada m.in. tory ninja, boiska multisportowe, tyrolkę, baseny z gąbkami, areny z trampolinami, batuty, dmuchane parki zabaw oraz strefy workoutu. Jednak każdy franczyzobiorca może zaprojektować indywidualnie dodatkowe atrakcje. Mogą to być chociażby ścianki wspinaczkowe, sale zabaw z krainy głębin, strefy dla dzieci, a nawet tory gokartowe.

Klientami Fly Park mogą być zarówno rodziny z dziećmi, jak i zorganizowane grupy, które w takim obiekcie mogą ćwiczyć akrobatykę, parkour lub fitness na trampolinach. Franczyzobiorcy parków rozrywki mają w ofercie także imprezy urodzinowe oraz wyjścia integracyjne dla firm. Kolejną z usług jest trening personalny.

Gdzie już działają Fly Parki w Polsce?

 Fly Park In, czyli spółka, która jest franczyzodawcą podaje, że najlepszym miejscem na ulokowanie parku trampolin jest centrum miast o dużym natężeniu ruchu, np. w galeriach handlowych. Chociaż niektóre podobne parki znajdują się na terenach przemysłowych i radzą sobie całkiem nieźle.

Obecnie punkty Fly Park działają m.in. w:

  • Rzeszowie,
  • Kielcach,
  • Tarnowie,
  • Radlinie,
  • Poznaniu,
  • Bytomiu.

Spółka zamierza w najbliższym czasie uruchomić kolejne parki trampolin w Bełchatowie, Brzegu, Radomsku oraz Sanoku.

Jak powstają hale Fly Park?

Żeby uruchomić nowy punkt Fly Park należy dysponować odpowiednim obiektem. Fly Park In podaje, że hala powinna mieć powierzchnię minimum 1000 mkw., a jej wysokość powinna przekraczać 6 metrów wysokości do najniższego punktu konstrukcji dachu. Dodatkowo obiekt musi być ogrzewany, ocieplony i wentylowany oraz skanalizowany. Istotna jest także dość duża ilość miejsc parkingowych przy budynku. Franczyzobiorca musi także sprawdzić, czy hala ma przeznaczenie usługowo-rekreacyjne lub czy istnieje możliwość zmiany sposobu użytkowania.

Kolejny etap to proces projektowania nowego parku trampolin. Rozpoczyna się on od wyboru i rozmieszczenia atrakcji, a następnie wykonania profesjonalnych wizualizacji 3D. Dzięki wizualizacji można zobrazować funkcjonalność obiektu i uniknąć błędów podczas produkcji oraz montażu. Natomiast sam etap montażu wszystkich elementów Fly Parku trwa zazwyczaj od 3 do 6 miesięcy.  

Jakie wsparcie otrzymuje franczyzobiorca Fly Park?

Spółka Fly Park In zapewnia franczyzobiorcy wsparcie na etapie wyboru lokalizacji pod halę Fly Park oraz podczas jej projektowania i przygotowania kosztorysu. Sieć wspiera partnerów również podczas negocjacji warunków czynszu lub najmu hali. Spółka pomaga franczyzobiorcy też przy zatrudnieniu personelu i szkoleniach oraz zapewnia wsparcie marketingowe.

Jakie są koszty franczyzy Fly Park?

Natomiast franczyza Fly Park wymaga dość dużego kapitału na start. Jak podaje spółka, franczyzobiorca musi liczyć się z nakładami inwestycyjnymi minimum 600 zł za każdy metr kwadratowy. A skoro najmniejsza hala powinna mieć 1000 mkw, to minimalny wkład własny wynosi 600 tys. zł. Jednak należy przyjąć, że te koszty będą jeszcze wyższe, bowiem niektóre hale Fly Park mają niemal 3 tys. mkw.

Do tego należy doliczyć jednorazową opłatę licencyjną w kwocie 10 tys. zł.

Franczyzobiorca ponosi także na rzecz sieci koszty stałe już po uruchomieniu parku, w tym:

  • opłata franczyzowa – 7% od obrotu netto miesięcznie.
  • opłata marketingowa – 2% od obrotu miesięcznie.

Dodatkowo także koszty operacyjne jak czynsz, media czy wynagrodzenia dla pracowników.

Czy inwestycja w franczyzę Fly Park się opłaca?

Chociaż nakłady początkowe są wysokie, to firma zapewnia, że franczyzobiorca może liczyć na wysokie przychody. Fly Park In twierdzi, że zwrot z inwestycji może nastąpić już w ciągu 12 miesięcy od rozpoczęcia działalności.

Jednak ostateczna opłacalność zależy od lokalizacji, kosztów wynajmu i siły lokalnego rynku.

image

Xtreme Fitness Gyms wchodzi do dużych miast. Na pierwszy ogień poszła Warszawa

01. listopad 2025 00:41