03.01.2024 / 11:48
StoryEditor

Inspektorzy skontrolowali sprzedawców pierogów i krokietów. Połowa produktów z nieprawidłowościami

Pierogi (fot. Piviso)
Jeszcze przed Bożym Narodzeniem, bo w IV kwartale zeszłego roku specjaliści z Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych zbadali sprzedawców produktów garmażeryjnych. Nieprawidłowości wykryto w ponad połowie (51 proc.) sklepów.

Jak tłumaczy IJHARS kontrola cech organoleptycznych objęła 10 partii wyrobów garmażeryjnych. Zakwestionowano jedną partię pierogów z uwagi na pokrycie ich powierzchni olejem, kt...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.10.2025 / 09:36
StoryEditor
Luksusowe marki z ogromną karą. Gucci, Chloé i Loewe muszą zapłacić 157 mln euro
Luksusowe marki z ogromną karą. Gucci, Chloé i Loewe muszą zapłacić 157 mln euro (fot. canva)

Komisja Europejska nałożyła ponad 157 mln euro kary na domy mody Gucci, Chloé i Loewe. Giganci rynku dóbr luksusowych mieli stosować praktyki, które prowadziły do zawyżania cen i ograniczania wyboru klientów. Jak luksusowe marki zareagowały na karę?

W artykule przeczytasz:

  • KE nakłada karę na Gucci, Chloé i Loewe 
  • Za co KE ukarała luksusowe marki?
  • Kiedy luksusowe domy mody naruszały prawo?
  • Jakie skutki dla konsumentów i rynku miały działania Gucci, Chloé i Loewe?
  • Jak kształtują się kary i dlaczego zostały obniżone?
  • Jak luksusowe marki zareagowały na karę KE

KE nakłada karę na Gucci, Chloé i Loewe 

14 października 2025 roku Komisja Europejska (KE) ogłosiła, że nałożyła kary na firmy modowe Gucci, Chloé i Loewe za zmowę cen odsprzedaży, co stanowi naruszenie unijnych przepisów dotyczących konkurencji.

– Dziś nałożyliśmy grzywny na trzy europejskie domy mody za ingerowanie w ceny ich niezależnych sprzedawców detalicznych, co stanowi naruszenie unijnych przepisów dotyczących konkurencji – mówi Teresa Ribera, wiceszefowa KE odpowiedzialna za konkurencję i transformację.

– W Europie wszyscy konsumenci, niezależnie od tego, co kupują i gdziekolwiek to robią – online czy offline – zasługują na korzyści płynące z prawdziwej konkurencji cenowej. Decyzja ta stanowi silny sygnał dla branży modowej i nie tylko, że nie będziemy tolerować tego rodzaju praktyk w Europie i że uczciwa konkurencja oraz ochrona konsumentów dotyczą wszystkich, w równym stopniu – dodaje Teresa Ribera.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 79% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.10.2025 / 09:52
StoryEditor
Właściciel Biedronki rośnie w siłę. Jerónimo Martins przejmuje owocowego giganta
Właściciel Biedronki rośnie w siłę. Jerónimo Martins przejmuje owocowego giganta Luís Vicente (fot. Canva + Biedronka)

Grupa Jerónimo Martins, właściciel sieci Biedronka, przejęmuje portugalską firmę Luís Vicente – jednego z większych producentów owoców i warzyw w Europie. Oznacza to, że sieć detaliczna coraz mocniej rozwija działalność w segmencie produkcji rolno-spożywczej.

W artykule przeczytasz:

  • Jerónimo Martins przejmuje Luís Vicente, producenta owoców i warzyw
  • Właściciel Biedronki coraz bardziej wchodzi w produkcję rolno-spożywczą
  • Pogłębianie integracji między Jerónimo Martins i Luís Vicente
  • Sprzedaż Luís Vicente to element nowej strategii NuviGroup
  • ​Przejęcie Luís Vicente przez Jerónimo Martins jeszcze nie jest przesądzone

Jerónimo Martins przejmuje Luís Vicente, producenta owoców i warzyw

Grupa Jerónimo Martins, właściciel sieci Biedronka w Polsce i sieci supermarketów Pingo Doce w Portugalii potwierdziła portugalskim mediom, że przejmuje firmę Luís Vicente. Jest to ogromny producent owoców i warzyw, który do tej pory należał do holding NuviGroup.

Jak na razie obie strony nie podały jaka będzie wartość tej transakcji.

Właściciel Biedronki coraz bardziej wchodzi w produkcję rolno-spożywczą

Właściciel Biedronki konsekwentnie wzmacnia ekspansję w segmencie produkcji rolno-spożywczej. Formalnie Luís Vicente zostanie przejęty przez spółkę Jerónimo Martins Agroalimentar (JMA). Jest to firma, która specjalizuje się w produkcji rolniczej.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27. październik 2025 12:54