22.12.2016 / 12:28
StoryEditor

McCormick nie żałuje, że kupił Kamis. Pięć lat po historycznej transakcji

Polski oddział McCormick zatrudnia ponad 900 osób. Firma jest u nas liderem w wartości sprzedaży na rynku przypraw oferowanych pod markami Kamis i Galeo. Na zdjęciu zakład w Stefanowie (fot. McCormick Polska)
Polski oddział McCormick zatrudnia ponad 900 osób. Firma jest u nas liderem w wartości sprzedaży na rynku przypraw oferowanych pod markami Kamis i Galeo. Na zdjęciu zakład w Stefanowie (fot. McCormick Polska)
Polski oddział McCormick zatrudnia ponad 900 osób. Firma jest u nas liderem w wartości sprzedaży na rynku przypraw oferowanych pod markami Kamis i Galeo. Na zdjęciu zakład w Stefanowie (fot. McCormick Polska)
McCormick, właściciel Kamisu, kontroluje około 20 proc. wartego 10 mld dol. światowego rynku przypraw i ziół. Na zdj. zakład w Stefanowie (fot. McCormick Polska)
Polski oddział McCormick zatrudnia ponad 900 osób. Firma jest u nas liderem w wartości sprzedaży na rynku przypraw oferowanych pod markami Kamis i Galeo. Na zdjęciu zakład w Stefanowie (fot. McCormick Polska)
McCormick, właściciel Kamisu, kontroluje około 20 proc. wartego 10 mld dol. światowego rynku przypraw i ziół. Na zdj. zakład w Stefanowie (fot. McCormick Polska)
Polski oddział McCormick zatrudnia ponad 900 osób. Firma jest u nas liderem w wartości sprzedaży na rynku przypraw oferowanych pod markami Kamis i Galeo. Na zdjęciu zakład w Stefanowie (fot. McCormick Polska)
McCormick, właściciel Kamisu, kontroluje około 20 proc. wartego 10 mld dol. światowego rynku przypraw i ziół. Na zdj. zakład w Stefanowie (fot. McCormick Polska)
Polski oddział McCormick zatrudnia ponad 900 osób. Firma jest u nas liderem w wartości sprzedaży na rynku przypraw oferowanych pod markami Kamis i Galeo. Na zdjęciu zakład w Stefanowie (fot. McCormick Polska)
Polski oddział McCormick zatrudnia ponad 900 osób. Firma jest u nas liderem w wartości sprzedaży na rynku przypraw oferowanych pod markami Kamis i Galeo. Na zdjęciu zakład w Stefanowie (fot. McCormick Polska)
Polski oddział McCormick zatrudnia ponad 900 osób. Firma jest u nas liderem w wartości sprzedaży na rynku przypraw oferowanych pod markami Kamis i Galeo. Na zdjęciu zakład w Stefanowie (fot. McCormick Polska)
Polski oddział McCormick zatrudnia ponad 900 osób. Firma jest u nas liderem w wartości sprzedaży na rynku przypraw oferowanych pod markami Kamis i Galeo. Na zdjęciu zakład w Stefanowie (fot. McCormick Polska)
Dla McCormicka, światowego producenta przypraw, przejęcie znanej polskiej marki było przepustką na rynki Europy Wschodniej i Środkowej. Już 40 proc. produkcji zakładu w Stefanowie trafia na eksport. Dzięki strategii Amerykanów Kamis rośnie także na krajowym podwórku.

Gdy w 2011 roku amerykański McCormick zgodził się zapłacić blisko 830 mln zł właścicielowi Kamisu Robertowi Kamińskiemu, eksperci byli sceptyczni, czy czołowa polska ma...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31.07.2025 / 11:15
StoryEditor
Jakie były wyniki polskiego e-commerce w czerwcu? Żywność i napoje sporo zyskały

Dane Krajowej Izby Gospodarczej pokazują, że w czerwcu obrót w polskim kanale e-commerce wyniósł 7,17 mld zł i urósł w stosunku rocznym o 8 proc.

Obroty e-commerce stanowią więc 8,7 proc. całkowitej sprzedaży wygenerowanej przez sektor przedsiębiorstw. Ta wyniosła 82,43 mld zł. Obroty w handlu detalicznym ogółem wyniosły ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.07.2025 / 17:31
StoryEditor
Marki własne FMCG coraz istotniejsze! Wartość tego rynku w Polsce to już 63 mld zł
Go Bio - marka własna Biedronki (fot. materiały prasowe)

Przez długi czas produkty marek własnych oferowane przez sieci handlowe postrzegano jako tańszą, lecz gorszą alternatywę dla markowych towarów. Dziś jednak coraz więcej konsumentów przekonuje się do ich zakupu. Oto najnowsze dane na temat rynku private label FMCG w Polsce.

Jak wynika z raportu YouGov cytowanego przez "Rzeczpospolitą", w 2024 r. marki własne odpowiadały już za 23,2 proc. wydatków na produkty z segmentu FMCG - czyli żywność, kosme...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. lipiec 2025 18:47