06.11.2022 / 18:23
StoryEditor

Ceny żywności jeszcze wzrosną. Drogi prąd bije po kieszeniach producentów

Ceny mięsa pójdą w górę (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
Producentów żywności, którzy zajmują wysokie miejsca na listach firm o najwyższych przychodach, nie obejmą mechanizmy pomocowe wprowadzone przez rząd w zakresie wysokich cen energii – przypomina businessinsider.com.pl. Wyższe koszty przełożą się na wzrost cen dla klientów.

Za energię nie więcej niż 785 zł za MWh zapłacą od przyszłego roku jedynie małe i średnie firmy. Największych przedsiębiorstw nie dotyczy to rozwiązanie. Wśród tych ostatnich zn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.10.2025 / 15:32
StoryEditor
Dyskonty hamują! Jakie formaty sklepów napędzają rozwój marek własnych w Polsce?
Udział dyskontów w rynku marek własnych spada. Czy przestaną być liderem kategorii? (fot. Sebastian Rennack)

Przez lata to dyskonty rozdawały karty w świecie marek własnych, przyciągając konsumentów niską ceną i coraz lepszą jakością. Dziś jednak dynamika rynku zaczyna się przesuwać – i to w zaskakującym kierunku. O tym, które formaty sklepów przejmują pałeczkę w wyścigu o lojalność polskiego klienta opowiedział Michał Maksymiec, Retail Clients Director w YouGov.

Marki własne już dawno przestały być synonimem oszczędności kosztem jakości. W Polsce odpowiadają dziś za ponad 23 proc. zakupów w segmencie FMCG, co potwierdza ich silną pozycj...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.10.2025 / 12:15
StoryEditor
Wielka inwestycja Auchan w Polsce na ukończeniu. Wiemy, kiedy zostanie otwarta
Auchan rozwinie sprzedaż internetową żywności w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Auchan kończy przygotowania do uruchomienia autonomicznego magazynu k. Warszawy. Obiekt ten, naszpikowany nowoczesnymi technologiami Ocado, ma napędzić rozwój sprzedaży internetowej żywności. Auchan wysyła w ten sposób sygnał, że chce być liderem rynku e-grocery w Polsce.

Jak poinformował Jan Starzyk, członek zarządu i dyrektor finansowy Auchan Polska, nowy magazyn ulokowany w okolicy Warszawy wystartować ma pod koniec listopada. - Liczymy na ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. październik 2025 10:17