04.07.2019 / 14:05
StoryEditor

Ceny żywności na świecie spadają, a w Polsce rosną i rosnąć będą

(materiały prasowe)
Indeks cen żywności FAO obniżył się w czerwcu do 173,0 pkt. wobec 173,5 pkt. w maju (-0,3 proc. m/m). Na nieznaczny spadek indeksu złożyły się niższe ceny produktów mlecznych (-11,9 proc. m/m) i oleju roślinnego (-1,6 proc. m/m) oraz wyższe ceny zbóż (+6,7 proc. m/m), cukru (+4,2 proc. m/m) i mięsa (+1,5 proc. m/m). W ujęciu rocznym ceny zwiększyły się o 0,2 proc., co jest ich pierwszym wzrostem od maja 2018 r.

Jak wskazuje Jakub Olipra, ekonomista Credit Agricole Bank Polska w strukturze danych na uwagę zasługuje silny wzrost cen zbóż wynikający w znacznym stopniu z istotnego pogo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.06.2025 / 08:43
StoryEditor
Lidl w ogniu wojny cenowej. Sieć traci klientów mimo największej obniżki cen
Sklep sieci Lidl (fot. Shutterstock)

Na przełomie maja i czerwca niemiecki rynek spożywczy doświadczył jednej z najgłośniejszych ofensyw cenowych ostatnich lat. Lidl ogłosił największą obniżkę cen w swojej historii, obejmującą setki produktów. Jednak po tygodniu od tej decyzji wyniki zaskoczyły obserwatorów. Czy gwałtowna reakcja konkurentów może pokrzyżować plany Lidla?

Lidl, który doświadczenie wojny cenowej zdobywał w Polsce konftotując się z Biedronką, pod koniec maja niespodziewanie zapowiedział znaczną redukcję cen w niemieckich sklepach. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.06.2025 / 18:12
StoryEditor
Sieć Sphinx na sprzedaż. Sfinks Polska chce wydzielić część biznesu i znaleźć dla niej inwestora
Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska

Sfinks Polska rozpoczął projekt wydzielenia i sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Projekt obejmuje działalność prowadzoną przez spółkę pod marką Sphinx, w tym znaki towarowe Sphinx, restauracje własne prowadzone pod tą marką, umowy franczyzy marki, umowy najmu, podnajmu i inne umowy związane z działalnością prowadzoną pod marką Sphinx oraz zasoby przypisane do tej działalności.

Zarząd Sfinks Polska nie wyklucza przy tym sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa do spółki zależnej i możliwości pozyskania przez tę spółkę zależną inwestora zaintere...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. czerwiec 2025 04:18