22.08.2018 / 08:01
StoryEditor

Duże koncerny spożywcze płacą wielomilionowe podatki

(fot. Pixabay)
Największe, światowe firmy spożywcze płacą solidne podatki CIT. Z drugiej strony polskie przedsiębiorstwa niemal nie płacą tej daniny - pisze Puls Biznesu.

Od 2013 do 2017 roku firmą spożywczą, która zapłaciła w Polsce najwyższy podatek CIT, jest Nestle Polska. Łącznie wpłaciła ona do budżetu 272 mln złotych. Mars Polska zapłacił 1...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.05.2025 / 17:00
StoryEditor
Stokrotka ze spadkiem zysku netto o ponad 1000 proc. Niewielki wzrost liczby sklepów sieci

Stokrotka zakończyła 2024 r. z 981 sklepami w Polsce, a więc nie zrealizowała deklarowanego wcześniej planu rozwinięcia sieci do 1 tys. placówek handlowych. Mało tego - zamieniła zysk netto na pokaźną stratę. Oto najnowsze dane o kondycji sieci.

Z artykułu dowiesz się m.in:

  • Jak wyglądały wyniki Stokrotki za 2024 rok?
  • Ile sklepów działało na koniec 2024 r. w sieci Stokrotka?
  • Z jakimi wyzwaniami musiała się z...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.05.2025 / 20:03
StoryEditor
Żabka urosła bardziej niż rynek i ma już prawie 11,5 tys. sklepów. Oto najnowsze wyniki sieci handlowej
Sklep Żabka w Centrum LIM w Warszawie (fot. Bartłomiej Dąbrowski)

Skonsolidowane przychody Grupy Żabka w pierwszym kwartale br. wyniosły 5,67 mld zł, rosnąc o 13 proc. względem analogicznego okresu przed rokiem. W tym czasie sieć zwiększyła sprzedaż porównywalną (like-for-like) o 6 proc., przebijając tym samym tempo wzrostu całego rynku (4,1 proc. według Nielsena). Towarzyszyła temu jednak strata netto.

Strata netto Grupy Żabka w pierwszym kwartale 2025 r. wyniosła 125 mln zł. Pogłębiła się więc o ok. jedną czwartą w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 r., gdy wynosiła 99 ml...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24. maj 2025 07:52