02.05.2025 / 12:25
StoryEditor

Sprawdzili, jakie makarony kupują Polacy. Okazało się, że już 40 proc. oferty sklepów stanowią marki własne

Na zdj. makaron Lubella na półce sklepu we Lwowie (fot. Kachor Valentyna/Shutterstock)

Na sklepowych półkach w 2024 r. znaleźć można było ponad 1,2 tys. pozycji produktowych z kategorii makaronów. Badanie firmy eLeader przeprowadzone w 14 sieciach handlowych wykazało, że w ofercie dominują spaghetti i makarony jajeczne. Choć liderami rynkowymi pozostają marki Lubella i Pol-Mak, to już prawie dwie piąte makaronów dostępnych w sklepach stanowią produkty pod marką własną detalistów.

Z danych Polskiej Izby Makaronu wynika, że w Polsce rocznie produkuje się około 130 tys. ton makaronów. Statystyczny Polak spożywa średnio 5,5 kg tego produktu rocznie. Makaron ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.10.2025 / 16:25
StoryEditor
PiS ogłasza nowy program. 500 złotych dla każdego Polaka i czterodniowy tydzień pracy dla seniorów. Co jeszcze deklaruje partia?
Jarosław Kaczyński (fot. Fot, Youtube)

Prawo i Sprawiedliwość zapowiada wprowadzenie dochodu podstawowego. Każdy Polak miałby dostać 500 zł miesięcznie, ale jest w tym pewien haczyk. Krócej mieliby także pracować seniorzy.

W piątek rozpoczęła się konwencja partii w Katowicach, w czasie której jej działacze będą debatować nad przyszłością Polski. Zaprezentowali też liczący ponad 500 stron dokument ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.10.2025 / 19:05
StoryEditor
Mamo nie mam kleju! Delio wprowadza ekspresową dostawę artykułów szkolnych
Delio, supermarket online należący do Grupy Żabka, rozszerza swoją ofertę e-grocery o sezonowe artykuły szkolne z opcją dostawy nawet w godzinę

Delio, supermarket online należący do Grupy Żabka, rozszerza swoją ofertę e-grocery o sezonowe artykuły szkolne z opcją dostawy nawet w godzinę. W odpowiedzi na potrzeby rodziców, platforma uruchomiła specjalną podkategorię „Na jutro do szkoły”, która ma służyć do błyskawicznego kompletowania brakujących produktów.

Ekspresowa dostawa i szeroki asortyment

Delio łączy w jednym miejscu szerokie portfolio produktów, które – jak podaje usługa – jest nawet trzy razy większe niż w przeciętnym dy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25. październik 2025 01:46