26.05.2023 / 11:42
StoryEditor

Dlaczego firmy handlowe nie chcą inwestowac? Z czego to wynika?

Detaliści wśród największych inwestorów prywatnych (Shutterstock)
Wyniki badania wskazują na niską aktywność inwestycyjną firm. Z Miesięcznego Indeksu Koniunktury (MIK) wynika, że od początku pomiarów (luty 2021 r.) udział firm ponoszących wydatki w aktywa materialne i/lub niematerialne nie przekroczył 50 proc. Jak wskazują w analizie analitycy PIE brak inwestycji częściej wynika z braku potrzeby inwestowania (ok. 2/3 firm) niż z braku możliwości finansowych (ok. 1/3 firm).

Większą skłonność do inwestowania eksperci obserwują w dużych firmach produkcyjnych. Z majowego badania MIK wynika, że w ostatnich trzech miesiącach najczęściej inwestowały firm...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.09.2025 / 14:22
StoryEditor
Trzy mln klientów skorzystało z promocji Orlen Vitay. Rekordowe wyniki wakacyjnej akcji
Miliony klientów skorzystało z wakacyjnej promocji paliwowej Orlen (fot. Shutterstock)

Ponad 3 mln klientów wzięło udział w letniej akcji związanej z paliwami i ładowaniem samochodów elektrycznych. W porównaniu z poprzednim rokiem odnotowano znaczący wzrost wykorzystania kuponów oraz większe zainteresowanie aplikacjami lojalnościowymi. Co sprawiło, że tak wielu kierowców zdecydowało się na udział w tej promocji?

Letnia akcja zgromadziła blisko 3 mln użytkowników, którzy tankowali paliwo w promocyjnych cenach. Klienci wykorzystali o około 20 proc. więcej kuponów w porównaniu z ubiegło...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.09.2025 / 10:24
StoryEditor
Były dyrektor generalny Walmartu będzie rozwijał sklep Zooplus w Polsce
Lionel Desclée został nowym prezesem Zooplus. Wcześniej był CEO Walmart Japan(fot. Zooplus)

Nowym dyrektorem generalnym i członkiem zarządu sieci sklepów Zooplus zostanie Lionel Desclée. Wcześniej Belg był m.in. dyrektorem generalnym Walmart Japan. Jakie ma doświadczenie w branży pet food?

W artykule przeczytasz: 

  • Lionel Desclée został prezesem Zooplus
  • Rada Nadzorcza: Lionel Desclée ma poprowadzić Zooplus w kolejny rozdział
  • Lionel Desclée wcześniej kierował japońskim oddziałem Wallmart

Lionel Desclée został prezesem Zooplus

Spółka Zooplus podała 3 września 2025 r., że na stanowisko dyrektora generalnego (CEO) i członka zarządu został powołany Lionela Desclée. Swoją pracę na rzecz jednej z największych europejskich platform internetowych z produktami dla zwierząt domowych rozpocznie od 15 września.

Spółka w komunikacie podkreśla, że Lionela Desclée dołącza do Zooplus w kluczowym dla firmy momencie. Sieć zamierza zwiększyć swoje zasięgi oraz w jeszcze większym stopniu skupić się relacjach z klientami.

Rada Nadzorcza: Lionel Desclée ma poprowadzić Zooplus w kolejny rozdział

Rada Nadzorcza podkreśliła silne powiązanie Desclée z długoterminowym kierunkiem rozwoju firmy, zwracając uwagę na jego udowodnione umiejętności w zakresie kierowania transformacją i zapewniania skali operacyjnej.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 65% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. wrzesień 2025 11:40