16.06.2022 / 12:20
StoryEditor

Jak zmieniły się zakupy Polaków na grilla w czasach galopującej inflacji? [BADANIE]

Grillowanie z rodziną lub przyjaciółmi. Czego chcieć więcej (poza niskimi cenami)? (fot. Shutterstock)
Niemal 90 proc. Polaków deklaruje, że kupując artykuły spożywcze na grilla wybiera wyłącznie te produkty, które sprzedawane są w promocji - wynika z badania UCE Research i Grupy Blix. Na grillu - a później na talerzach - naturalnie królują mięso i kiełbasy, najczęściej kupowane w dyskontach.

Według czerwcowego sondażu, 36,6 proc. Polaków wydaje jednorazowo średnio od 50 do 100 zł na produkty spożywcze potrzebne na grilla. Z kolei 30,8 proc. respondentów wskazuje kwo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.05.2025 / 11:03
StoryEditor
Ponad 1500 automatów paczkowych DHL przy sklepach sieci Biedronka. Firmy zacieśniają współpracę
Biedronka blisko współpracuje z DHL (fot. mat. prasowe)

Już przy ok. 40 proc. Biedronek w Polsce znaleźć można automaty paczkowe DHL. Dyskontowa sieć pochwaliła się, że w ramach współpracy z tym gigantem logistycznym udało jej się postawić tego typu maszyny przy ponad 1500 sklepach. Biedronka współpracuje też z innymi operatorami, w konsekwencji przy jej sklepach klienci mogą skorzystać już z ponad 3 tys. maszyn paczkowych.

Szefowa DHL eCommerce Polska Agnieszka Świerszcz przekonuje, że lokowanie maszyn paczkowych w lokalizacjach przysklepowych napędza sprzedaż w placówkach największego detalisty ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.05.2025 / 12:03
StoryEditor
Węgierski rząd uderza w polski przemysł spożywczy. „Zagrywka pod publiczkę”
Węgierskie embargo na polską żywność. Skąd taka decyzja? Kogo najbardziej dotkną węgierskie sankcje? (fot. Canva + Viktor Orban/X.com)

Wiktor Orban, premier Węgier zdecydował o nałożeniu embarga na część polskich produktów spożywczych. Skąd ta decyzja? Kogo najbardziej dotkną węgierskie sankcje?

Z artykułu dowiesz się: 

  • Na jakie produkty z Polski zostało wprowadzone węgierskie embargo?
  • Jacek Zarzecki: węgierskie embargo to zagrywka pod publiczkę
  • Jakie produkty mleczarskie z Polski trafiają na węgierski rynek?
  • Jaka jest reakcja polskiego rządu?

Węgierskie embargo na polskie mięso i produkty mleczne

Rząd Węgier zdecydował 11 maja 2025 r. o nałożeniu embarga na część produktów rolno-spożywczych pochodzących z Polski. Jest to odpowiedź Madziarów na wcześniejsze sankcje jakie Polska nałożyła na produkty węgierskie ze względu na epidemię pryszczycy, która rozprzestrzenia się na Węgrzech.

W odwecie Wiktor Orban, premier Węgier zdecydował o wprowadzeniu zakazu importu z Polski m.in. mięsa wołowego i wieprzowego czy mleka i produktów mleczarskich, czyli produktów pochodzenia zwierzęcego pochodzącego od zwierząt podatnych na pryszczycę.

Zastosowano jednak wyjątek dla produktów pochodzenia zwierzęcego poddanych obróbce łagodzącej ryzyko wystąpienia pryszczycy. Zakaz nie dotyczy również przewozów tranzytowych, o ile transport  opuści terytorium Węgier w ciągu pięciu dni od przywozu.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 78% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. maj 2025 13:02