15.12.2022 / 13:55
StoryEditor

Tarczyński zainwestował we własną elektrociepłownię kogeneracyjną

Oprócz elektrociepłowni kogeneracyjnej Tarczyński posiada także jeden z najbardziej nowoczesnych parków maszynowych w Europie, który wyposażony jest w przyjazne dla środowiska technologie (fot. grupatarczynski.pl)
Firma Tarczyński uruchomiła w zakładzie produkcyjnym w Ujeźdźcu Małym własną elektrociepłownię kogeneracyjną. Pozwoli ona docelowo na redukcję emisji dwutlenku węgla o prawie 60 proc. oraz przejście wyłącznie na energię pozyskiwaną z gazu.

Tarczyński rozpoczął budowę kogeneracji w 2020 r. Firma postawiła na technologię opartą o silniki gazowe, która umożliwia całkowitą rezygnację z energii wytwarzanej z wę...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.11.2025 / 16:15
StoryEditor
Dzieli ich ponad 60 lat. Ile lat ma najmłodszy i najstarszy franczyzobiorca Żabki?
Rekordziści w Żabce - ile lat ma najmłodszy i najstarszy franczyzobiorca (Fot. Żabka Polska)

Wiek franczyzobiorców Żabki zaskakuje – różnica między najstarszym i najmłodszym z nich to ponad 60 lat. Sprawdź, gdzie prowadzą swoje sklepy rekordziści z Żabki.

W artykule przeczytasz:

  • Jaki jest średni wiek franczyzobiorcy Żabki?
  • Rekordziści w Żabce – ile lat ma najmłodszy franczyzobiorca sklepu?
  • Rekordziści w Żabce – ile mają najstarsi franczyzobiorcy?
  • Jak zostać franczyzobiorcą Żabki?

Statystyczny franczyzobiorca sieci Żabka Polska to kobieta (aż 65 proc.) oraz osoba z wykształceniem średnim lub wyższym. A jaki jest wiek przeciętnego przedsiębiorcy współpracującego z Żabką?

Jaki jest średni wiek franczyzobiorcy Żabki?

Obecnie z siecią Żabka współpracuje ponad 10 tysięcy franczyzobiorców, którzy prowadzą ponad 12 tysięcy sklepów w całym kraju. Średni wiek franczyzobiorcy Żabki wynosi 38 lat. To jednak tylko statystyka, bowiem różnica wieku między najstarszym i najmłodszym franczyzobiorcą Żabki to ponad 60 lat!

– Model franczyzowy Żabki pozwala realizować się w biznesie zarówno młodym przedsiębiorcom, jak i osobom z wieloletnim doświadczeniem, które szukają sprawdzonego, bezpiecznego sposobu na własny biznes – przekonuje biuro prasowe sieci Żabka Polska.

Rekordziści w Żabce – ile lat ma najmłodszy franczyzobiorca sklepu?

Jak nietrudno się domyśleć, najmłodszy franczyzobiorca Żabki ma 18 lat i od września 2025 roku prowadzi sklep w Lublinie. Tu rodzi się pytanie czy tak młoda osoba jest gotowa, żeby prowadzić własną działalność gospodarczą. Jednak Żabka Polska przekonuje, że sieć w jak największym stopniu stara się pomóc młodym osobom, które dopiero rozpoczynają swoją karierę zawodową.

– Z myślą osobach rozważających otwarcie własnej firmy sieć wprowadziła program „Bezpieczny Start”. Inicjatywa ta ma na celu przygotowanie uczestników do świadomego wejścia w świat przedsiębiorczości oraz zdobycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Uczestnictwo w programie „Bezpieczny Start” trwa od 2 do 4 tygodni. W tym czasie adepci poznają realia pracy franczyzobiorcy, dzięki czemu są lepiej przygotowani do podjęcia współpracy z siecią – wskazują przedstawiciele biura prasowego sieci Żabka Polska.

W 2025 roku już ponad 200 osób uczestniczyło w tym programie, z czego 119 otworzyło sklep. Natomiast kolejnych 80 to osoby kontynuujące udział z zamiarem otworzenia sklepu w najbliższym czasie. Dodatkowo sklepy Żabki prowadzi obecnie ponad 2,8 tys. osób z Pokolenia Zet. Więcej na ten temat w artykule: 16% Zetek chce mieć własną firmę.

Rekordziści w Żabce – ile mają najstarsi franczyzobiorcy?

Według danych z września 2025 r. w Żabce 14% franczyzobiorców ma ponad 50 lat. A wśród nich jest dwóch rekordzistów. Najstarszy franczyzobiorca Żabki ma 79 lat i od 2 lat prowadzi sklep w Białymstoku. Kolejny z najstarszych przedsiębiorców ma 76 lat i prowadzi sklep we Wrocławiu od 10 lat.

Jednym z franczyzobiorców Żabki po 70. roku życia jest również Jan Cegielski, który od 2005 roku prowadzi sklep w Koninie.

– Zawsze ciągnęło mnie do handlu, dlatego wybór Żabki był naturalny. Prowadzenie sklepu daje mi poczucie swobody i wciąż uczy nowych rzeczy. Poza biznesem pasjonują mnie podróże, szczególnie do Grecji i Chorwacji, gdzie mogę łączyć odpoczynek z odkrywaniem nowych miejsc – opowiada Jan Cegielski, 71-letni franczyzobiorca Żabki z Konina.

Sieć Żabka specjalnie dla osób po 50. roku życia utworzyła program „Aktywni 50+” na platformie Studium Przedsiębiorczości. Obejmuje on bezpłatne webinary, kursy i artykuły przygotowane przez specjalistów z różnych dziedzin. Poruszane tam tematy to m.in. zarządzanie zespołem, obsługa nowoczesnych technologii oraz rozwój osobisty.

Jak zostać franczyzobiorcą Żabki?

Aby prowadzić własny sklep Żabki najpierw należy przejść rozmowę rekrutacyjną. Rekrutacja rozpoczyna się od rozmowy z Partnerem ds. Rekrutacji, który pomaga kandydatowi zrozumieć model biznesowy i ocenić jego predyspozycje. Po pozytywnej weryfikacji formalnej przyszły franczyzobiorca rozpoczyna kompleksowe szkolenie, trwające 15 dni.

Program składa się z części teoretycznej i praktycznej, które dotyczą m.in. takich zagadnień jak:

  • zarządzanie sklepem,
  • zarządzanie personelem,
  • logistyka,
  • obsługa systemów informatycznych,
  • analiza finansowa firmy,
  • marketing lokalny,
  • budowanie relacji z klientami.

Natomiast już po otwarciu własnego sklepu w prowadzeniu biznesu powinien pomagać dedykowany Partner ds. Sprzedaży.

To także musisz przeczytać: Jakie są koszty prowadzenia sklepu Żabki?

image

Franczyza w Żabce – sprawdzamy koszty sklepu na start i co miesiąc

31.10.2025 / 18:42
StoryEditor
Franczyza Fly Park to 600 tys. zł na start. A kiedy pojawią się zyski?
Franczyza Fly Park to 600 tys. zł na start. A kiedy pojawią się zyski? (fot. Fly Park)

FlyPark to sieć nowoczesnych parków trampolin, a jednocześnie pomysł na biznes w modelu franczyzowy. Na czym polega taka franczyza? Na jakie wsparcie może liczyć franczyzobiorca? I ile kosztuje uruchomienie takiego parku rozrywki?

W artykule przeczytasz:

  • Jaka jest oferta Fly Park?
  • Gdzie już działają Fly Parki w Polsce?
  • Jak powstają hale Fly Park?
  • Jakie wsparcie otrzymuje franczyzobiorca Fly Park?
  • Jakie są koszty franczyzy Fly Park?
  • Czy inwestycja w franczyzę Fly Park się opłaca?

Model franczyzowy Fly Park oferuje rzeszowska firma FlyPark Sp. z o.o. Jak na razie hale z tym logo działają w sześciu miastach, a wkrótce sieć ma rozrosnąć do dziesięciu punktów.

Jaka jest oferta Fly Park?

Parki rozrywki Fly Park oferuje klientom aktywne spędzenie czasu i to niezależnie od wieku. Modelowy obiekt posiada m.in. tory ninja, boiska multisportowe, tyrolkę, baseny z gąbkami, areny z trampolinami, batuty, dmuchane parki zabaw oraz strefy workoutu. Jednak każdy franczyzobiorca może zaprojektować indywidualnie dodatkowe atrakcje. Mogą to być chociażby ścianki wspinaczkowe, sale zabaw z krainy głębin, strefy dla dzieci, a nawet tory gokartowe.

Klientami Fly Park mogą być zarówno rodziny z dziećmi, jak i zorganizowane grupy, które w takim obiekcie mogą ćwiczyć akrobatykę, parkour lub fitness na trampolinach. Franczyzobiorcy parków rozrywki mają w ofercie także imprezy urodzinowe oraz wyjścia integracyjne dla firm. Kolejną z usług jest trening personalny.

Gdzie już działają Fly Parki w Polsce?

FlyPark Sp. z o.o, która jest franczyzodawcą podaje, że najlepszym miejscem na ulokowanie parku trampolin jest centrum miast o dużym natężeniu ruchu, np. w galeriach handlowych. Chociaż niektóre podobne parki znajdują się na terenach przemysłowych i radzą sobie całkiem nieźle.

Obecnie punkty Fly Park działają m.in. w:

  • Rzeszowie,
  • Kielcach,
  • Tarnowie,
  • Radlinie,
  • Poznaniu,
  • Bytomiu.

Spółka zamierza w najbliższym czasie uruchomić kolejne parki trampolin w Bełchatowie, Brzegu, Radomsku oraz Sanoku.

Jak powstają hale Fly Park?

Żeby uruchomić nowy punkt Fly Park należy dysponować odpowiednim obiektem. Spółka FlyPark podaje, że hala powinna mieć powierzchnię minimum 1000 mkw., a jej wysokość powinna przekraczać 6 metrów wysokości do najniższego punktu konstrukcji dachu. Dodatkowo obiekt musi być ogrzewany, ocieplony i wentylowany oraz skanalizowany. Istotna jest także dość duża ilość miejsc parkingowych przy budynku. Franczyzobiorca musi także sprawdzić, czy hala ma przeznaczenie usługowo-rekreacyjne lub czy istnieje możliwość zmiany sposobu użytkowania.

Kolejny etap to proces projektowania nowego parku trampolin. Rozpoczyna się on od wyboru i rozmieszczenia atrakcji, a następnie wykonania profesjonalnych wizualizacji 3D. Dzięki wizualizacji można zobrazować funkcjonalność obiektu i uniknąć błędów podczas produkcji oraz montażu. Natomiast sam etap montażu wszystkich elementów Fly Parku trwa zazwyczaj od 3 do 6 miesięcy.  

Jakie wsparcie otrzymuje franczyzobiorca Fly Park?

Rzeszowska spółka FlyPark zapewnia franczyzobiorcy wsparcie na etapie wyboru lokalizacji pod halę Fly Park oraz podczas jej projektowania i przygotowania kosztorysu. Sieć wspiera partnerów również podczas negocjacji warunków czynszu lub najmu hali. Spółka pomaga franczyzobiorcy też przy zatrudnieniu personelu i szkoleniach oraz zapewnia wsparcie marketingowe.

Jakie są koszty franczyzy Fly Park?

Natomiast franczyza Fly Park wymaga dość dużego kapitału na start. Jak podaje spółka, franczyzobiorca musi liczyć się z nakładami inwestycyjnymi od 600 zł za każdy metr kwadratowy. A skoro najmniejsza hala powinna mieć 1000 mkw, to minimalny wkład własny wynosi co najmniej 600 tys. zł. Jednak należy przyjąć, że te koszty będą jeszcze wyższe, bowiem niektóre hale Fly Park mają niemal 3 tys. mkw.

Do tego należy doliczyć jednorazową opłatę licencyjną w kwocie 10 tys. zł.

Franczyzobiorca ponosi także na rzecz sieci koszty stałe już po uruchomieniu parku, w tym:

  • opłata franczyzowa – 7% od obrotu netto miesięcznie.
  • opłata marketingowa – 2% od obrotu miesięcznie.

Dodatkowo także koszty operacyjne jak czynsz, media czy wynagrodzenia dla pracowników.

Czy inwestycja w franczyzę Fly Park się opłaca?

Chociaż nakłady początkowe są wysokie, to firma zapewnia, że franczyzobiorca może liczyć na wysokie przychody. Spółka FlyPark twierdzi, że zwrot z inwestycji może nastąpić już w ciągu 12 miesięcy od rozpoczęcia działalności.

Jednak ostateczna opłacalność zależy od lokalizacji, kosztów wynajmu i siły lokalnego rynku.

image

Xtreme Fitness Gyms wchodzi do dużych miast. Na pierwszy ogień poszła Warszawa

06. listopad 2025 02:40