18.09.2023 / 17:09
StoryEditor

Coca Cola przepakuje wielopaki. Koncern zastąpi plastik kartonowymi uchwytami

Firmy Coca Cola HBC i DS Smith nawiązały współpracę, w ramach której plastikowe wielopaki butelek o pojemności 1,5 litra zostaną zastąpione kartonowymi uchwytami (fot. mat. pras.)
Firmy Coca Cola HBC i DS Smith nawiązały współpracę, w ramach której plastikowe wielopaki butelek o pojemności 1,5 litra zostaną zastąpione kartonowymi uchwytami. Nowe rozwiązanie zastępujące jednorazowe plastikowe opakowania zostanie wprowadzone do supermarketów w Austrii jeszcze w tym miesiącu.

Coca-Cola skorzysta z opakowania DS Smith Lift Up. Jest to uchwyt z tektury falistej, nadający się w 100 proc. do recyklingu, który ułatwia transport produktów. Wdrożenie tego rozwiązania ma ograniczyć zużycie plastiku przez Coca-Cola HBC w Austrii aż o 200 ton rocznie.

"DS Smith i Coca-Cola HBC łączy wspólna wizja wdrażania innowacyjnych rozwiązań opakowaniowych, które w 100 proc. nadają się do recyklingu, a dzięki odpowiedniemu zaprojektowaniu, zużywają jak najmniej surowców"Ekologiczny sposób na wielopaki

Uchwyt DS Smith Lift Up został zaprojektowany z wykorzystaniem autorskich Wskaźników Projektowania dla Obiegu Zamkniętego (CDM), co pozwoliło na znaczące ograniczenie śladu węglowego w produkcji opakowań i pakowaniu produktów.

Kartonowe uchwyty DS Smith Lift Up powstały z myślą o transporcie butelek PET przeznaczonych dla klientów indywidualnych. Z powodzeniem mogą być jednak wykorzystywane w przypadku butelek o różnych rozmiarach. Mają miękki uchwyt, który ułatwia przenoszenie produktów, zapewniając im odpowiednią ochronę. Opakowania są produkowane we współpracy z Krones, wiodącym producentem maszyn pakujących.

– Współpraca z naszymi partnerami, firmami Coca-Cola HBC i Krones, ma kluczowe znaczenie dla ograniczenia jednorazowego wykorzystania tworzyw sztucznych i wprowadzania innowacyjnych zmian na dużą skalę – komentuje podkreślił Stefano Rossi, prezes Dywizji Packaging w DS Smith. – To doskonały przykład na to, że innowacje w opakowaniach mogą prowadzić do bardziej zrównoważonej przyszłości dla producentów, sprzedawców detalicznych i konsumentów – dodaje.

Z kolei Marcel Martin, dyrektor ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju Coca-Cola HBC, podkreśla, że to pierwsze w historii tego typu rozwiązanie opakowaniowe dla 1,5-litrowych wielopaków Coca-Coli, Fanty i Sprite‘a.

– To wynik naszego przedsiębiorczego nastawienia, absolutnej wiary we współpracę z zaufanymi partnerami i naszej koncentracji na osiągnięciu zerowej emisji netto do 2040 roku. W 2022 r. nasza firma po raz szósty została uznana za najbardziej zrównoważoną firmę produkującą napoje na świecie według Dow Jones Sustainability Index, jednego z wiodących globalnych wskaźników zrównoważonego rozwoju – wskazuje Martin.

Nowe rozwiązanie opakowaniowe dla wielopaków do butelek PET o pojemności 1,5 litra będzie wykorzystywane dla takich marek napojów jak Coca-Cola, Fanta, Sprite i Mezzo mix w Austrii.

24.05.2024 / 14:21
StoryEditor
Markety alkoholowe Duży Ben od Grupy Eurocash nawiązały partnerstwo z Pyszne.pl. Na początek w kilku miastach
Duży Ben w Łodzi (fot. KK)
Należąca do Grupy Eurocash sieć marketów alkoholowych Duży Ben nawiązała współpracę z Pyszne.pl – firmą z rynku food delivery. Dowozy do domu będą na początek realizowane z 77 sklepów sieci, a docelowo z połowy sklepów.

Użytkownicy aplikacji Pyszne.pl mogą zamawiać z dowozem do domu produkty z niektórych marketów alkoholowych Duży Ben. Obecnie usługa obejmuje artykuły dostępne w ofercie 7...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.05.2024 / 15:37
StoryEditor
Minister rolnictwa: Sieci handlowe powinny w sposób sprawiedliwy dzielić się marżą z producentami
Czesław Siekierski, minister rolnictwa i rozwoju wsi (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)
Zachęcam przedstawicieli sieci handlowych do otwarcia na polskich producentów. Mamy wspólny rynek, więc towary z innych krajów muszą być u nas dostępne. Jednak ważne jest także to, aby rozbudzać patriotyzm gospodarczy, tak jak robią to inne kraje. Każdy promuje swoją żywność, każdy chce zwiększać eksport, bo na tym polega rozwój – powiedział Czesław Siekierski, minister rolnictwa i rozwoju wsi, podczas wystąpienia na 6. Kongresie Nowoczesnej Dystrybucji.

Szef resortu rolnictwa podkreślił, że "sieci handlowe mają swoją wyjątkową wartość w ujęciu globalnym, m.in. ze względu na rolę w zapewnianiu bezpieczeństwa żywnościowego, ale j...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25. maj 2024 10:42