18.09.2023 / 17:09
StoryEditor

Coca Cola przepakuje wielopaki. Koncern zastąpi plastik kartonowymi uchwytami

Firmy Coca Cola HBC i DS Smith nawiązały współpracę, w ramach której plastikowe wielopaki butelek o pojemności 1,5 litra zostaną zastąpione kartonowymi uchwytami (fot. mat. pras.)
Firmy Coca Cola HBC i DS Smith nawiązały współpracę, w ramach której plastikowe wielopaki butelek o pojemności 1,5 litra zostaną zastąpione kartonowymi uchwytami. Nowe rozwiązanie zastępujące jednorazowe plastikowe opakowania zostanie wprowadzone do supermarketów w Austrii jeszcze w tym miesiącu.

Coca-Cola skorzysta z opakowania DS Smith Lift Up. Jest to uchwyt z tektury falistej, nadający się w 100 proc. do recyklingu, który ułatwia transport produktów. Wdrożenie tego rozwiązania ma ograniczyć zużycie plastiku przez Coca-Cola HBC w Austrii aż o 200 ton rocznie.

"DS Smith i Coca-Cola HBC łączy wspólna wizja wdrażania innowacyjnych rozwiązań opakowaniowych, które w 100 proc. nadają się do recyklingu, a dzięki odpowiedniemu zaprojektowaniu, zużywają jak najmniej surowców"Ekologiczny sposób na wielopaki

Uchwyt DS Smith Lift Up został zaprojektowany z wykorzystaniem autorskich Wskaźników Projektowania dla Obiegu Zamkniętego (CDM), co pozwoliło na znaczące ograniczenie śladu węglowego w produkcji opakowań i pakowaniu produktów.

Kartonowe uchwyty DS Smith Lift Up powstały z myślą o transporcie butelek PET przeznaczonych dla klientów indywidualnych. Z powodzeniem mogą być jednak wykorzystywane w przypadku butelek o różnych rozmiarach. Mają miękki uchwyt, który ułatwia przenoszenie produktów, zapewniając im odpowiednią ochronę. Opakowania są produkowane we współpracy z Krones, wiodącym producentem maszyn pakujących.

– Współpraca z naszymi partnerami, firmami Coca-Cola HBC i Krones, ma kluczowe znaczenie dla ograniczenia jednorazowego wykorzystania tworzyw sztucznych i wprowadzania innowacyjnych zmian na dużą skalę – komentuje podkreślił Stefano Rossi, prezes Dywizji Packaging w DS Smith. – To doskonały przykład na to, że innowacje w opakowaniach mogą prowadzić do bardziej zrównoważonej przyszłości dla producentów, sprzedawców detalicznych i konsumentów – dodaje.

Z kolei Marcel Martin, dyrektor ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju Coca-Cola HBC, podkreśla, że to pierwsze w historii tego typu rozwiązanie opakowaniowe dla 1,5-litrowych wielopaków Coca-Coli, Fanty i Sprite‘a.

– To wynik naszego przedsiębiorczego nastawienia, absolutnej wiary we współpracę z zaufanymi partnerami i naszej koncentracji na osiągnięciu zerowej emisji netto do 2040 roku. W 2022 r. nasza firma po raz szósty została uznana za najbardziej zrównoważoną firmę produkującą napoje na świecie według Dow Jones Sustainability Index, jednego z wiodących globalnych wskaźników zrównoważonego rozwoju – wskazuje Martin.

Nowe rozwiązanie opakowaniowe dla wielopaków do butelek PET o pojemności 1,5 litra będzie wykorzystywane dla takich marek napojów jak Coca-Cola, Fanta, Sprite i Mezzo mix w Austrii.

24.04.2025 / 12:55
StoryEditor
Klienci są już zmęczeni wojną cenową Lidla i Biedronki. Nowe badanie
Wojna cenowa ”zmęczyła” Polaków (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Konsumenci nie postrzegają wojny cenowej między dyskontami pozytywnie, już tylko mniej niż co piąty wierzy, że taka rywalizacja Lidla i Biedronki jest dla niego korzystna - tak wynika z badania UCE Research i agencji Hybrid Europe, które przedstawiła Rzeczpospolita.

– Widać jasno, że konsumenci nie postrzegają wojny cenowej między dyskontami jako korzystnej. Mała liczba wskazań aprobujących wojnę cenową może sugerować, że choć klienci...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.04.2025 / 22:45
StoryEditor
Siostra Biedronki, sieć Hebe chce podbić Europę Centralną i szykuje największą inwestycję w swojej historii

Za należącą do Grupy Jeronimo Martins siecią drogerii Hebe trudny, ale udany rok, a przed nią kolejny pełen wyzwań. Operator przygotował jednak strategię, która ma mu pomóc nie tylko umocnić pozycję tam, gdzie już działa, ale także rozwijać się na nowych rynkach poza Polską. Hebe zapowiada także największą w swojej historii inwestycję, która zwiększy potencjał i pozwoli sieci na przyspieszenie rozwoju. Co planuje Hebe?

Sacha Djokic, dyrektor generalny sieci Hebe wskazuje, że rok 2024 był dla Hebe niezwykle trudnym rokiem. - Musieliśmy zmierzyć się z trudniejszą dynamiką rynku, spowolnieniem ko...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 02:21