13.09.2016 / 13:58
StoryEditor

Lavazza poszerza portfolio w Polsce

Mariusz Borkowski, country sales manager w Lavazza, prezentuje dwa nowe produkty dostępne w Polsce (SSZ)
Nowa kawa Lavazza Filtro Italiano łączy właściwości tradycyjnej kawy mielonej z jej włoskim smakiem. Według najnowszych badań to smak jest głównym powodem, dla którego Polacy piją kawę. 

Filtro Italiano to nowa linia kaw mielonych, stworzonych specjalnie do tradycyjnego przygotowywania. Jest komponowana, podobnie jak wszystkie inne kawy Lavazza, ze starannie wys...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

wiadomoscihandlowe.pl
12.12.2025 / 09:10
StoryEditor
Nowy podatek tłuszczowy w Sejmie. Zdrożeją przekąski, pizza i ciastka?
Nowy podatek tłuszczowy w Sejmie. Zdrożeje pizza i przekąski? (fot. Canva)

W Sejmie pojawił się nowy pomysł na wprowadzenie podatku tłuszczowego. Ma on objąć żywność wysokoprzetworzoną, w tym mrożone pizze i przekąski. Politycy chcą też zmian w akcyzie na alkohol. Zapowiadają, że przyniesie to miliardy wpływów do NFZ-u.

W artykule przeczytasz:

  • Nowa Lewica chce wprowadzić podatek tłuszczowy. Na czym ma polegać?
  • Zasady podatku tłuszczowego – 3 klastry żywności
  • Jakie produkty zdrożeją? Lista towarów objętych podatkiem tłuszczowym
  • Reforma ochrony zdrowia: Podatek zdrowotny i zmiana w akcyzie na alkohol

Nowa Lewica chce wprowadzić podatek tłuszczowy. Na czym ma polegać?

Posłowie Nowej Lewicy przedstawili projekt reformy systemu finansowania ochrony zdrowia. Jednym z trzech filarów tego projektu jest wprowadzenie nowego podatku tłuszczowego od żywności hiperpalatalnej (HPF), czyli wysokoprzetworzonej.

– HPF stanowi obecnie 25-30% polskiego rynku żywnościowego o wartości około 90-110 miliardów złotych i charakteryzuje się dominacją międzynarodowych koncernów, np. Mondelez czy Coca-Cola – wskazuje Łukasz Michnik, rzecznik prasowy Nowej Lewicy.

Politycy twierdzą, że zmiana prawa i wprowadzenie nowego podatku tłuszczowego jest oparte na filozofii „Truciciel płaci”. Zdaniem wnioskodawców, system ochrony zdrowia nie może dłużej opierać się na wpływach od osób o niskich i średnich dochodach. Lewica uważa, że nowy podatek tłuszczowy ma po części przenieść ciężar finansowania służby zdrowia na korporacje.

Zasady podatku tłuszczowego – 3 klastry żywności

Politycy Nowej Lewicy uważają, że wpływy z podatku tłuszczowego w 100 proc. trafią do budżetu Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ). 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.12.2025 / 11:54
StoryEditor
Polski rynek dóbr luksusowych rośnie mimo globalnego spadku sprzedaży. Czemu radzi sobie tak dobrze?
(fot. Shutterstock)

Globalny rynek dóbr luksusowych przechodzi wyraźne spowolnienie po latach dynamicznych wzrostów, a wielu producentów mierzy się z efektem zmęczenia klientów agresywnymi podwyżkami cen. Polska, wbrew światowym tendencjom, utrzymuje stabilne tempo ekspansji i przyciąga nowe inwestycje. Co sprawia, że krajowy rynek wyróżnia się na tle międzynarodowej stagnacji?

Według danych Euromonitor International światowy rynek luksusu wyhamowuje, a rok 2024 przyniósł pierwsze od czasów pandemii spadki sprzedaży w większości kategorii. Z wyjątkiem ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. grudzień 2025 10:47