26.05.2020 / 08:24
StoryEditor

Mniej promocji na alkohole. W czasie pandemii na klientów polują producenci piwa

(mat. prasowe)
W czasie pandemii liczba promocji alkoholi w gazetkach spadła o blisko 60% w porównaniu do analogicznego okresu w ub.r. Największe spadki dot. cydru i drinków. Wśród najczęściej promowanych alkoholi znalazło się piwo, które było prawie 3 razy więcej pokazywane niż mocne alkohole i blisko 4-krotnie częściej niż wino. Z analizy również wynika, że najbardziej w tej kwestii ograniczyły się hipermarkety, supermarkety i dyskonty. Z kolei na plusie były sieci cash&carry i convenience.

Patrząc na wyniki z czasu pandemii i porównując je do analogicznego okresu z zeszłego roku, widać, że liczba promocji alkoholi mocno spadała w gazetkach, tj. o 59,2 proc.. – W s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.07.2025 / 13:00
StoryEditor
Zwiększenie sprzedaży dla pokolenia Z jest możliwe. Co o tym decyduje? [WYWIAD]
Zwiększenie sprzedaży dla pokolenia Z jest możliwe. Wywiad z Marcinem Piotrowskim z savi marketing

– Wszystkie brandy muszą mierzyć się z wyzwaniem, jakim jest wejście na rynek nowego pokolenia. A to oznacza, że niejako na nowo muszą odnaleźć się w otoczeniu potrzeb konsumentów. Muszą także na nowo odnaleźć skuteczny sposób komunikowania się z tą grupą. Tak jak obecnie z pokoleniem Zetek – mówi Marcin Piotrowski z savi marketing

Z Marcinem Piotrowskim, Commercial Directorem w savi marketing, rozmawiamy o tym, jak skutecznie prowadzić kampanie marketingowe do pokolenia Z i w jaki sposób zwiększać spr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.07.2025 / 11:33
StoryEditor
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Zaskakujące, kto jest przeciwko
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy niemal jednomyślni (fot. Canva)

Niemal 70 proc. młodych Polaków jest za zakazem sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Ale w jednej grupie wiekowej duży odsetek uważa taki pomysł za złe rozwiązanie.

Z artykułu dowiesz się:

  • Najmłodsi są zdecydowanie "za" zakazem sprzedaży alkoholu na stacjach paliw
  • Najwięcej zdecydowanych przeciwników prohibicji na stacjach paliw jest wśród seniorów
  • Jak poziom wykształcenia wpływa na podejście do zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach paliw?

  • Nocna prohibicja coraz częściej wprowadzana w miastach
  • W Polsce zbyt łato można kupić alkohol?

Najmłodsi są zdecydowanie za zakazem sprzedaży alkoholu na stacjach paliw

W „Rzeczpospolitej” został opublikowany najnowszy sondaż przeprowadzony przez IBRiS na temat  ewentualnego wprowadzenie zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Wynika z niego, że aż 62,1 proc. respondentów opowiada się za takim rozwiązaniem. Zdecydowany sprzeciw wobec takiej prohibicji wyraża 11,3 proc. ogółu badanych, a kolejne 20,3 „raczej się nie zgadza”.

Najwięcej zwolenników prohibicji na stacja paliw jest wśród osób w wieku 18-29 lat (tzw. młodzi dorośli). Za wprowadzeniem zakazu jest aż 69 proc. tej grupy, z czego aż 46 proc. młodych dorosłych wybrało odpowiedź „zdecydowanie tak”. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 73% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06. lipiec 2025 00:33