14.05.2025 / 17:17
StoryEditor

Jest wyrok! Producent wody butelkowanej walczył o to 11 lat! Teraz ma wyłączność na znak towarowy, a inne firmy mogą się obejść smakiem

Cisowianka Perlage (Źródło: Nałęczów Zdrój)

Nałęczów Zdrój, producent Cisowianki i Cisowianki Perlage, uzyskał – prawomocną decyzją Naczelnego Sądu Administracyjnego z 6 maja 2025 r. – kluczowe rozstrzygnięcie, potwierdzające możliwość wyłącznego użycia słownego znaku towarowego "perlage". Wyrok zapadł po 11 latach od wszczętej przez spółkę w 2014 r. procedury prawnej.

Obecnie sprawa wróci do Urzędu Patentowego RP, który – będąc związany wyrokiem NSA – wyda decyzję o rejestracji słownego znaku towarowego "perlage" na rzecz spółki Nałęczów Zdró...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.08.2025 / 12:02
StoryEditor
Polacy ruszyli na letnie zakupy online. Raport Base Index ujawnia szczegóły
Polacy ruszyli na letnie zakupy online. Raport Base Index ujawnia szczegóły (fot. Shutterstock)

W lipcu 2025 r. polski e-commerce odnotował kolejny miesiąc wzrostów, a wskaźnik Base Index osiągnął najwyższy w tym roku poziom. Dane z 3 tys. największych sklepów internetowych w kraju pokazują, że zarówno liczba zamówień, jak i średnia wartość koszyka poszły w górę. Szczególnie dynamicznie rozwija się sprzedaż zagraniczna. Co dokładnie kryje się za tymi liczbami?

Base Index, mierzący kondycję polskiego e-commerce, w lipcu 2025 r. osiągnął 155 pkt. To wzrost o 3,4 proc. w porównaniu z czerwcem i aż o 8,5 proc. względem lipca 2024 r. Wskaź...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.08.2025 / 16:30
StoryEditor
JD.com przygotowuje europejską ofensywę. Ochama przechodzi rebranding
JD.com zmienia Ochama na Joybuy i szykuje ekspansję w Europie (Ochama)

JD.com, jedna z największych chińskich platform e‑commerce, przeprowadza rebranding swojej europejskiej platformy Ochama, zmieniając jej nazwę na Joybuy, tak jak już funkcjonuje to w Wielkiej Brytanii. Ta zmiana to element przygotowań do zwiększenia obecności marki na rynku europejskim, gdzie firma planuje działać zarówno online, jak i stacjonarnie.

Ochama to platforma uruchomiona przez JD.com pod koniec 2021 roku, która oferuje model hybrydowy – łączący sklep online z możliwością odbioru zakupów w punktach stacjonarnych, m...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. sierpień 2025 07:04