21.04.2024 / 15:03
StoryEditor

Producentów i dystrybutorów soków oraz dżemów czeka duża zmiana. Teraz nie będą mogli już nic ukryć przed konsumentami

napoje, soki, produkcja
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące miodu, soków i dżemów. Do tej pory mieszanki miodowe musiały zawierać na etykietach jedynie informację, czy miód pochodzi z UE. To się wkrótce zmieni. Ta zmiana dotknie także producentów soków i dżemów.

W przyszłości producenci i dystrybutorzy będą musieli informować na etykiecie, jaką część miodu każdy kraj stanowi w mieszance. Kraje UE mogą jednak zdecydować, że należy zgłosić tylko cztery kraje o największym udziale. Wyjątek stanowią opakowania o wadze mniejszej niż 30 gramów. W takich przypadkach nazwy krajów pochodzenia mogą być podawane za pomocą kodów.

W przyszłości nowe przepisy będą miały zastosowanie również do soków i dżemów. W związku z tym soki mogą być w przyszłości oznaczane jako "o obniżonej zawartości cukru" tylko wtedy, gdy co najmniej 30 procent naturalnej zawartości cukru zostanie usunięte bez dodawania substancji słodzących. Na każdy kilogram dżemu musiałoby przypadać co najmniej 450 gramów owoców.

Przedstawiciele państw członkowskich UE i Parlamentu Europejskiego już pod koniec stycznia porozumieli się w sprawie nowych przepisów. Po zatwierdzeniu przez Parlament państwa członkowskie UE muszą go teraz oficjalnie zatwierdzić. Jest to ogólnie uważane za formalność. Gdy tylko państwa członkowskie UE zatwierdzą przepisy, zostaną one opublikowane w Dzienniku Urzędowym UE. Następnie wprowadzony zostanie okres przejściowy trwający około dwóch lat, zanim nowe wymogi wejdą w życie.

04.09.2025 / 09:29
StoryEditor
Polityka uderza w ikony z USA. Czego boją się Levi’s, Jack Daniels i McDonald’s?
Antyamerykańskie nastroje uderzają w globalne ikony (fot. Canva)

Kultowe amerykańskie marki ostrzegają przed zmianą nastawienia konsumentów. Levi’s i McDonald’s alarmują przed zaostrzeniem nastrojów antyamerykańskich, który może odbić się na sprzedaży. Natomiast producent Jacka Danielsa już odczuwa negatywne skutki decyzji polityków.

W artykule przeczytasz: 

  • Levi’s uważa nastroje antyamerykańskie za zagrożenie dla swoich przychodów
  • McDonald’s widzi zaostrzenie nastrojów antyamerykański, ale problemy ma na rodzimym rynku
  • Nastroje antyamerykańskie uderzają w finanse producenta Jacka Danielsa
  • Polski handel i sektor spożywczy również obawia się decyzji politycznych

Levi’s uważa nastroje antyamerykańskie za zagrożenie dla swoich przychodów

Brytyjski oddział  Levi’s, producenta kultowej marka odzieży dżinsowej Levi Strauss z Kalifornii, w raporcie strategicznym zwraca uwagę na zmianę nastrojów wśród konsumentów. Korporacja wskazuje na wzrostu nastrojów antyamerykańskich. Ma to wynikać z polityki prowadzonej przez administrację Donalda Trumpa, zwłaszcza w zakresie ceł.

Na poparcie tej tezy producent odzieży wskazuje na wzywanie do bojkotu amerykańskich towarów. Do takich akcji doszło już w Kanadzie, tuż po początkach wojny celnej i nazwaniem Kanady „51 stanem”. Podobne wezwania do bojkotu produktów z USA zyskały popularność w Indiach.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 78% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.09.2025 / 07:35
StoryEditor
Maxi Zoo z nową strategią cenową. Czy zagrozi dyskontom?
Sieć sklepów Maxi Zoo wprowadza nową strategię cenową. – Obniżamy ceny na dobre – zapewnia Wojciech Kamiński, szef Maxi Zoo Polska (fot. Shutterstock + Maxo Zoo)

Sieć sklepów Maxi Zoo wprowadza nową strategię cenową. – Obniżamy ceny na dobre zapewnia Wojciech Kamiński, szef Maxi Zoo Polska. Jak w praktyce ma być realizowana nowa polityka sieci handlowej?

W artykule przeczytasz:

  • Maxi Zoo z nową strategią cenową
  • Wojciech Kamiński: Obniżamy ceny na dobre w Maxi Zoo
  • Nowa strategia cenowa ma budować zaufanie klientów do sieci
  • Rynek produktów dla zwierząt rośnie o 10 procent
  • Dynamiczny rozwój Maxi Zoo na polskim rynku

Sieć sklepów Maxi Zoo wprowadza nową strategię cenową. – Obniżamy ceny na dobre zapewnia Wojciech Kamiński, szef Maxi Zoo Polska. Jak w praktyce ma być realizowana nowa polityka sieci handlowej?

Maxi Zoo z nową strategią cenową

Maxi Zoo, sieć sklepów z artykułami dla zwierząt, ogłosiła, że wprowadza nową filozofię zakupów pod hasłem „Obniżamy ceny na dobre”. Nowa polityka cenowa najpierw obejmie wybrane produkty, ale w akcję będą włączane kolejne grupy produktowe. Spółka podkreśla, że dyskontowe ceny na artykuły dla zwierząt mają obowiązywać zarówno w kanale tradycyjnym, jak i w e-commerce.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 83% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. wrzesień 2025 07:56