30.07.2019 / 14:40
StoryEditor

Eksperci: technologia nie może być postrzegana jako wróg naturalnej żywności

(fot. pixabay.com)
Według ostatniego raportu UBS Global Wealth Management‘s Chief Investment Office, obecny system rolny nie odpowiada zasadom zrównoważonej gospodarki.

Z danych ONZ wynika, że na produkcję żywności na świecie składa się 40 proc. użytkowania gruntów, 30 proc. emisji gazów cieplarnianych i 70 proc. zużycia wody słodkiej. Do 2050 ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.08.2025 / 10:52
StoryEditor
Frisco i Duży Ben z historycznym wynikiem. Szef Grupy Eurocash: Jesteśmy na dobrej drodze

Frisco i Duży Ben, oba podmioty należące do Grupy Eurocash, po raz pierwszy osiągnęły dodatni wynik EBITDA w kwartale. – Jesteśmy na dobrej drodze do budowania rentowności w obu spółkach – przekonuje Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash. Z czego wynika poprawa wyników obu spółek?

W artykule przeczytasz: 

  • Grupa Eurocash: historyczne wynik Frisco i Dużego Bena
  • Frisco ze wzrostem sprzedaży aż o 25 proc.
  • Wejście Frisco na łódzki rynek pomoże w rozwoju i optymalizacji kosztów
  • AI pomoże Frisco we wzroście sprzedaży?
  • Duży Ben zwiększa sprzedaż i poprawia rentowności sklepów
  • Paweł Surówka zapowiada umacnianie rentowności Frisco i Dużego Bena

Grupa Eurocash: historyczne wynik Frisco i Dużego Bena

Grupa Eurocash w swoim raporcie finansowym za II kwartał 2025 r. bardzo chwali się wynikami segmentu projektów, czyli głównie Frisco i sieci Duży Ben.

–  Segment Platform Wzrostowych po raz pierwszy odnotował dodatni wynik EBITDA w kwartale – podaje spółka w raporcie.

Sama skala wzrostu także zasługuje na uwagę. W drugim kwartale 2024 segment projektów w Grupie Eurocash generował ok. 5 mln zł strat. Natomiast w II kwartale 2025 roku przyniósł już 2 mln zł zysku. W tym czasie znacznie poprawiła się także marża EBIDTA z -1,9 proc. na 0,6 proc. Władze Grupy uważają, że jest to wyraźny sygnał, że przyjęta strategia skalowania biznesu oraz poprawy efektywności przynosi wymierne rezultaty.

Frisco ze wzrostem sprzedaży aż o 25 proc.

Frisco jest supermarketem online wchodzącym w skład Grupy Eurocash. Jest to także jedna z największych platform e-grocery i lider w branży internetowych zakupów spożywczych w Polsce. Z oferty sklepu mogą korzystać mieszkańcy największych i aglomeracji w Polsce: w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach, Łodzi i w Trójmieście.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 77% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.09.2025 / 12:02
StoryEditor
Insighty strategiczne w branży FMCG. Na jakie pytania szukają dzisiaj odpowiedzi sieci handlowe i producenci? [WYWIAD]
Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w YouGov

Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w YouGov w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl wskazuje na jakie pytania w czasach nieprzewidywalności, kryzysów i ostrożnego konsumenta szukają odpowiedzi sieci handlowe i producenci żywności ora kosmetyków, aby lepiej odpowiadać na wyzwania rynku i potrzeby klientów.

Z wywiadu z Szymonem Mordasiewiczem, dyrektorem zarządzającym w YouGov dowiesz się m.in.:

  • Jak wygląda obecnie Święty Graal w obszarze badań konsumenckich?
  • Jakie insighty strategiczne są kluczowe dla rozwoju biznesu w sektorze FMCG? O co pytają detaliści i dostawcy, by skuteczniej odpowiadać na potrzeby konsumentów oraz na wyzwania rynkowe?
  • Czy małe i średnie firmy FMCG z Polski wiedzą jak wykorzystać insighty strategiczne?
  • Jak transformacja cyfrowa i technologiczna przekłada się na wykorzystanie danych i rozwój projektów z obszaru sprzedaży, marketingu i produktu?
  • Jak sztuczna inteligencja (AI) będzie zmieniała rynek FMCG, ofertę i wspierała pracę nad nowymi produktami?
  • Jak zmiany związane z klimatem i zmianami w zachowaniach konsumentów można wykorzystać je do stworzenia nowych produktów lub wejścia w nowe kategorie?

Po jakie insighty najczęściej sięgają firmy w sektorze FMCG?

O co pytają dziś klienci YouGov? Czego chcą się dowiedzieć? Jakich informacji i danych szukają, aby efektywniej pracować i lepiej budować portfolio? O co pytają, by skuteczniej odpowiadać na potrzeby konsumentów oraz na wyzwania rynkowe związane z konkurencją?

Niezmiennie najbardziej poszukiwane są insighty strategiczne, czyli odpowiedzi na pytania dotyczące rynku, konsumentów oraz ich zachowań zakupowych.

Następnie firmy próbują zestawiać te informacje, „łączyć kropki” z różnych źródeł: z badań agencji i własnych zasobów. Celem jest identyfikowanie rynkowych wyzwań i ocena dotychczasowych działań. Jeżeli dziś firma dostrzega, że w jej ofercie brakuje rozwiązań wspierających zdrowie i kondycję fizyczną, to znaczy, że przegapiła ważny moment. Część graczy już od ponad półtora roku skutecznie korzysta z potencjału tego segmentu. To ostatni moment, aby spróbować się w nim odnaleźć, zanim na rynku pozostaną do zdobycia tylko marginalne udziały. Podpowiadamy firmom, że to, co wcześniej mogło wydawać się mało istotne, dziś ma kluczowe znaczenie i trudno bez tego budować stabilny, przyszłościowy biznes.

Z kolei jeśli chodzi o tematy taktyczne, to kluczowe pozostaje pytanie, gdzie i jak inwestować w kanały dystrybucji – które zyskują, a które tracą, gdzie zachodzą zmiany? W tym zakresie prowadzimy wiele projektów związanych z asortymentem. W ubiegłym roku szczególnym zainteresowaniem klientów cieszyły się dwa zagadnienia. Pierwszy to drzewa decyzyjne wykorzystywane do analizy kategorii. Konsument się zmienia, a wraz z nim zmieniają się produkty i marki obecne na sklepowych półkach. Producenci, we współpracy z detalistami, starają się zrozumieć, jak wygląda dziś proces decyzyjny. Czego oczekuje i jak zachowa się nabywca np. przy półce z napojami? Dlaczego wybiera konkretny smak? Woli produkt z cukrem czy bez? Gazowany lub niegazowany? Detaliści chcą zbudować półkę, która ułatwi wybór i zwiększy wygodę konsumenta. Dlatego oczekują wiedzy od tzw. kapitanów kategorii, czyli producentów, którzy mają wpływ na wygląd tej półki. To oni dostarczają dane niezbędne do optymalizacji tego procesu.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08. wrzesień 2025 01:33