13.12.2021 / 18:36
StoryEditor

Koncern tytoniowy zwalcza dym papierosowy. PMI wprowadza nowy system podgrzewania tytoniu

Koncarny tytoniowe inwestują w podgrzewacze tytoniu (Shutterstock)
Firma Philip Morris International (PMI) poszerza ofertę bezdymnych produktów alternatywnych dla papierosów. Na polskim rynku pojawi się nowy system podgrzewania tytoniu, lil SOLID 2.0 – urządzenie podgrzewające tytoń bez jego spalania.

Jak zapewnia PMI, urządzenie nie wydziela zapachu dymu papierosowego i nie wytwarza popiołu, a liczba oraz stężenia emitowanych przez nie substancji szkodliwych i potencjalnie s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.06.2025 / 08:49
StoryEditor
Sieć handlowa zarządzana przez Polaków rośnie jak szalona. W rok 208 sklepów
Sieć handlowa zarządzana przez Polaków rośnie jak szalona. W rok 208 sklepów (fot. Studenac)

Sieć handlowa Studenac osiągnęła imponujący wzrost sprzedaży poprawiając wyniki o 22 proc. To po części efekt otwarcia 140 nowych sklepów, ale też wzrostu sprzedaży LFL. Studenac jednak nie zatrzymuje się i chce w tym roku otworzyć kolejne 160 sklepów. Ile punktów sieć chce mieć do 2028 roku?

Z artykułu dowiesz się:

  • Sieć Studenac z dużym wzrostem sprzedaży, także LfL
  • Ogromy wzrost liczby sklepów w Studenac
  • Ile sklepów planuje mieć sieć Studenac do 2028 roku?
  • Polacy w zarządzie chorwackie sieci 

Sieć Studenac z dużym wzrostem sprzedaży, także LfL

Chorwacka sieć handlowa Studenac imponuje tempem rozwoju. Obecnie jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

W 2024 roku Studenac osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 816,5 mln EUR w 2024 r. Jest to aż o 22 proc. więcej niż w roku poprzednim. Warto także dodać, że przychody ze sprzedaży pro forma wzrosły o 24 procent w porównaniu do 2023 roku i wyniosły 871 milionów euro.

To po części efekt akwizycji i rozwoju sieci sklepów chorwackiego detalisty. Ale na uwagę zasługuje  też znaczny Wzrost sprzedaży "like-for-like" (LfL). W 2024 roku w porównaniu do wcześniejszego okresy było to aż 11 proc. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 82% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.06.2025 / 12:26
StoryEditor
Biedronka i Lidl pojawią się w Ukrainie. To tylko kwestia czasu
Kolejnym polem rywalizacji Biedronki z Lidlem będzie... Ukraina? (grafika: Patryk Makowski, Shutterstock)

- Pojawienie się sklepów Biedronka czy Lidl w Ukrainie to tylko kwestia czasu. Ich wejście na rynek ukraiński wydaje się całkowicie realistyczne - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Andrij Żuk, prezes Retail Association of Ukraine (RAU), organizacji zrzeszającej ukraińskich detalistów.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak blisko uruchomienia sklepów w Ukrainie był w 2022 r. Lidl?
  • Jakiego ukraińskiego gracza próbowała przejąć Biedronka?
  • Kto byłby głównym rywalem Biedronki i Lidla w Ukrainie?
  • Jakie zachodnie sieci sklepów spożywczych działają już na rynku ukraińskim?
  • Jakie polskie sieci non-food rozwijają się obecnie w Ukrainie?
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. lipiec 2025 05:33