12.07.2017 / 11:15
StoryEditor

Opodatkowanie akcyzą papierosów elektronicznych – komentarz eksperta

Paweł Kaczmarek, doradca Grant Thornton (materiały prasowe)
Od kilku miesięcy z resortu finansów dochodziły informacje o planach, aby opodatkować akcyzą papierosy elektroniczne. Zamiary te zmaterializowały się, opublikowany bowiem został projekt ustawy zmieniający ustawę o podatku akcyzowym, który przewiduje obłożenie podatkiem akcyzowym dwóch kategorii wyrobów: płynu do papierosów elektronicznych oraz tzw. wyrobów nowatorskich.

Jak wyjaśniają eksperci kancelarii Grant Thornton aktualnie wyroby te nie są obciążone akcyzą na poziomie unijnym, gdyż nie zostały wymienione ani dyrektywie 2008/118/WE w spraw...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.04.2024 / 11:40
StoryEditor
Biedronka: Konkurencyjność na polskim rynku handlu spożywczego jest najmocniejsza w historii
Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins oraz Luis Araujo, CEO Biedronki
Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Grupy Jeronimo Martins, do której należy sieć sklepów Biedronka ocenia, że polski rynek detaliczny handlu żywnością jest obecnie najbardziej konkurencyjny w historii. Wynika to z tego, że wszyscy główni gracze detaliczni walczą o utrzymanie sprzedaży i udziałów w rynku. - Nie lubię mówić o wojnie cenowej, lepsze określenie to duża presja konkurencyjna – wskazuje Ana Luisa Virginia.

Władze Grupy Jeronimo Martins wskazują, że polscy konsumenci pomimo spadającej inflacji, pozostali ekstremalnie wrażliwi na ceny, a na ich zachowania mocno wpływają przepr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.04.2024 / 12:24
StoryEditor
Czy Lidl odpuszcza wojnę cenową z Biedronką? Zmiana na pozycji lidera rankingu najtańszych koszyków zakupowych!
Auchan, Biedronka i Lidl od miesięcy uciekają reszcie peletonu w wyścigu o miano najtańszej sieci. W marcowym etapie rywalizacji francuski detalista musiał ustąpić portugalskiemu dyskonterowi. Tymczasem niemiecki rywal dostał zadyszki i po największym wzroście wartości koszyka zakupowego został znacznie w tyle za prowadzącą dwójką. Najnowszy raport Koszyk Zakupowy ASM Sales Force Agency.

Z najnowszego raportu Koszyk Zakupowy ASM Sales Force Agency wynika, że po długiej dominacji sieci Auchan w marcu na pozycję lidera najniższych cen wysunęła się sieć Bied...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29. kwiecień 2024 08:16