22.08.2023 / 13:20
StoryEditor

Polska żywność wciąż mocno pożądana za granicą. O ile zwiększył się jej eksport?

Wartość eksportu polskiej żywności w pierwszym półroczu br. wzrosła o około 16 proc. (fot. Shutterstock)
Eksport żywności wzrósł w pierwszym półroczu tego roku o 16 proc. – wynika ze wstępnych danych GUS. Jakie produkty made in Poland cieszyły się największym wzięciem za granicą?

W okresie od stycznia do czerwca 2023 r. wartość eksportu polskiej żywności wyniosła 25,6 mld euro. Oznacza to, że była ona o około 16 proc. wyższa niż w pierwszych sześciu m...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.04.2025 / 12:55
StoryEditor
Klienci są już zmęczeni wojną cenową Lidla i Biedronki. Nowe badanie
Wojna cenowa ”zmęczyła” Polaków (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Konsumenci nie postrzegają wojny cenowej między dyskontami pozytywnie, już tylko mniej niż co piąty wierzy, że taka rywalizacja Lidla i Biedronki jest dla niego korzystna - tak wynika z badania UCE Research i agencji Hybrid Europe, które przedstawiła Rzeczpospolita.

– Widać jasno, że konsumenci nie postrzegają wojny cenowej między dyskontami jako korzystnej. Mała liczba wskazań aprobujących wojnę cenową może sugerować, że choć klienci...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.04.2025 / 14:58
StoryEditor
Heineken ze spadkiem. Właściciel piwa Żywiec pod presją słabszego popytu i trudnych negocjacji z sieciami handlowymi
Grupa Heineken zanotowała spadek sprzedaży w I kw. 2025 r. Mimo to jej władze podtrzymują prognozy dotyczące zwiększenia zysku (fot. Shutterstock)

Grupa Heineken, holenderski koncern browarniczy sprzedała w I kw. 2025 r. 54,1 mln hektolitrów piwa, co oznacza spadek o 2,1 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Sprzedaż ucierpiała m.in. z powodu trudnych negocjacji cenowych z sieciami handlowymi i słabych wydatków konsumpcyjnych.

Dolf van den Brink, dyrektor generalny Grupy Heineken, wskazał, że spadki były częściowo spowodowane efektami kalendarzowymi, w tym m.in. późniejszymi świętami wielkanocnymi w t...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 01:06