01.06.2025 / 19:10
StoryEditor

Duży browar chce się sprzedać po fatalnym roku. Tak kończy firma, która nie słucha klientów

Marka piwa Primus belgijskiego Browaru Haacht

To był kolejny fatalny rok dla belgijskiego Browaru Haacht, który ma w swoim portfolio dobrze znane piwoszom marki Primus i Tongerlo. Firma podwoiła stratę, dlatego władze browaru rozważają opcje strategiczne, w tym możliwą sprzedaż biznesu. Belgijski browar zbyt późno zareagował na zmieniające się nawyki konsumentów, co spowodowało mocne spadki sprzedaży.

Czy browar czeka bankructwo?

Jak przyznał prezes Boudewijn Van der Kelen, Browar Haacht musi wdrożyć głęboki plan restrukturyzacji i podjąć radykalne decyzje, ponieważ rok 2024...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.05.2025 / 13:31
StoryEditor
Świat nie dogoni Żabki! - uważa Krzysztof Krawczyk, szef CVC w Polsce
Krzysztof Krawczyk, szef CVC Capital Partners w Polsce: Świat nie dogoni Żabki!

– Żabka to spółka z ogromnym potencjałem w rozwoju sprzedaży w istniejących sklepach oraz ekspansji geograficznej ­– uważa Krzysztof Krawczyk, szef polskiego oddziału CVC Capital Partners, do którego należy sieć Żabka. Jak ma wyglądać rozwój Żabki? W jakie firmy będzie inwestować fundusz CVC?

Z artykułu dowiesz sie:

  • Żabka będzie dalej inwestować w rozwój
  • Krawczyk: Żabka ma przed sobą olbrzymi potencjał rozwoju
  • Żabka zdobyła 1 mld zł z obligacji. W co zainwestuje te pieniądze?
  • W jakie firmy będzie inwestować CVC Capital Partners?

Krzysztof Krawczyk zapewnia, że Żabka będzie dalej inwestować w rozwój

– Praca nad rozwojem trwa nieustannie – jeśli się zatrzymamy, świat nas dogoni, a Żabka nie ma tego w swojej kulturze – deklaruje Krzysztof Krawczyk, szef warszawskiego oddziału CVC Capital Partners, właściciela m.in. sieci Żabka Polska i jednocześnie Przewodniczący Rady Dyrektorów Zabka Group w wywiadzie dla Business Insider Polska.

Praca na rozwojem sieci to chociażby dalsze inwestycje w najnowsze technologie. Krzysztof Krawczyk przyznaje, że sieci już udało się wiele zrobić w tym zakresie od 2017 roku, ale nie zamierzają zwalniać tempa.

– Świat rozwija się tak szybko, że jeśli się zatrzymamy, to świat nas dogoni. Przez ostatnie trzy lata znów dokonaliśmy wielu inwestycji, głównie w szeroko pojętą efektywność technologii. Teraz inwestycje służą do jeszcze sprawniejszego, efektywniejszego, precyzyjniejszego lojalizowania klienta i dostarczania mu dokładnie tego, czego potrzebuje – doprecyzowuje szef polskiego oddziału CVC Capital Partners.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 69% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.05.2025 / 17:07
StoryEditor
Metoda "na Żabkę". Oszuści wyłudzają pieniądze podszywając się pod sieć sklepów

Żabka Polska ostrzega przed oszustami, którzy podszywają się pod znaną sieć sklepów. Jak przestępcy wyłudzają pieniądze metodą "na Żabkę"?

Z artykułu dowiesz się 

  • "Żabka Kasyno" - nowa funkcja w aplikacji Żabki czy próba wyłudzenia pieniędzy?
  • Oszuści tworzą reklamy łudząco podobne do materiałów Żabki
  • Fłaszywe bony na zakupy do Żabki prowadzą do ogołocenia konta bankowego
  • Jak uchronić się przed atakiem oszustów podszywających się pod znaną markę?

"Żabka Kasyno" - nowa funkcja w aplikacji Żabki czy próba wyłudzenia pieniędzy?

W mediach społecznościowych pojawiły się reklamy promujące aplikację „Żabka Kasyno”. Materiał promocyjny jest tak skonstruowany, że można pomyśleć, że to nowa funkcja w Żappce, czyli aplikacji sieci Żabka Polska.

Po kliknięciu w link pojawia się oferta pobrania aplikacji. W zamian za podanie danych osobowych oraz wpłacenie pewnej sumy pieniędzy użytkownik może liczyć na niezłe profity. Można niby liczyć na otrzymanie karty podarunkowej o wartości 10 tys. zł oraz 225 darmowych spinów. Brzmi ciekawie, ale to prosta droga do kłopotów. Żabka Polska ostrzega, przed tą aplikacją.

– Informujemy, że „Żabka Kasyno” to fałszywa aplikacja, niepowiązana w żaden sposób z Grupą Żabka. Niezwłocznie po otrzymaniu sygnału, zgłosiliśmy treści promujące aplikację do administratorów platform społecznościowych, analizujemy także możliwe kroki prawne, w tym zgłoszenie do prokuratury oraz CERT – podaje biuro prasowe sieci Żabka Polska.

Firma prosimy także o każdorazową weryfikację autentyczności akcji reklamowych.

Oszuści tworzą reklamy łudząco podobne do materiałów Żabki

– Na pierwszy rzut oka o potencjalnym oszustwie i braku wiarygodności świadczyć może zawartość fanpage’y oraz data ich utworzenia. W tym przypadku profil reklamujący kasyno powstał  w zeszłym roku, pozostawał nieaktywny przez dłuższy czas, a obecnie nie ma wielu opinii ani obserwujących – można przeczytać na stronie demagog.org.pl.

– Fałszywe kasyna online podszywające się pod znane marki to niestety powszechna metoda wyłudzania pieniędzy. Mimo atrakcyjnego wyglądu i profesjonalnej otoczki, jedynym ich celem jest kradzież środków – przestrzegają eksperci z CyberRescue.

To już kolejna próba wykorzystywania wizerunku Żabki przez oszustów. Zaledwie dwa tygodnie temu, w połowie maja 2025 r. Żabka Polska także informowała o fałszywej akcji reklamowej zachęcającej do inwestycji, obejmującej materiały podszywające się pod komunikaty Żabka Polska.

– Oświadczamy, że żadna ze spółek należących do naszej Grupy nie jest ich nadawcą. Zgodnie z obowiązującymi w naszej Grupie procedurami, sprawa zostanie niezwłocznie przekazana prokuraturze oraz do systemu CERT – podaje sieć handlowa

Fałszywe bony na zakupy do Żabki prowadzą do ogołecani konta 

Warto także przypomnieć o innej głośnej akcji oszustów, którzy podszywali się pod Żabkę. W październiki 2022 roku wysłali SMS, w których informowali o możliwości otrzymania bonu o wartości 2 tys. zł na zakupy w sklepach sieci Żabka Polska. Po kliknięciu w link przesłany w SMS-ie użytkownikowi wyświetla się panel wyboru banku, na którego rachunek ma zostać przelana nagroda.

Oczywiście żadna nagroda nie była przelewana, ale oszuści zyskiwali dane do logowania się do bankowości i łatwą drogę do wyczyszczenia rachunku bankowego nieostrożnych użytkowników.

Jak uchronić się przed atakiem oszustów podszywających się pod znaną markę?

Wielu oszustw można uniknąć, jeśli tylko przestrzega się kilku podstawowych zasad bezpieczeństwa i ograniczonego zaufania. CyberRescue zebrał je w 5 reguł:

  1. Nie klikaj nieznanych linków.  Wiemy, że czasem kusi, ale lepiej uniknąć trafienia na stronę wyłudzającą dane, prawda?
  2. Nie instaluj aplikacji spoza oficjalnych sklepów (Google Play, App Store). A nawet wtedy zwróć uwagę, jakie informacje podaje deweloper, a także jakich uprawnień żąda apka.
  3. Zawsze weryfikuj źródło informacji – szczególnie gdy dotyczy to pieniędzy. Wpadł Ci w oko post, że Żabka ma swoje kasyno online? Sprawdź to w oficjalnych komunikatach na stronie marki.
  4. Nie podawaj żadnych danych na podejrzanych stronach, czy w nieznanych aplikacjach.
  5. Zgłaszaj podejrzane posty do administracji serwisu społecznościowego. Tak, Facebook, czy Instagram nie działają sprawnie i takie wpisy najczęściej nie są usuwane. Jednak im więcej zgłoszeń, tym większa szansa, że serwis się tym zajmie.
01. czerwiec 2025 19:27