04.05.2025 / 11:00
StoryEditor

Sprzedaż piwa spada. Co ósmy browar w Polsce nie płaci już na czas kontrahentom. Ten biznes przestaje się opłacać?

Linia produkcyjna piwa w browarze (fot. Shutterstock)

Browary są pod ogromną presją ze strony konsumentów, którzy - pomimo dużych promocji - ograniczają zakupy piwa, ale także rosnących kosztów biznesu, w tym wzrostu akcyzy. Jednak największy problem w tym, że sektor musi znaleźć nowy pomysł na siebie, po rewolucji kraftowej, przyszedł czas na piwa bezalkoholowe, ale to za mało,by uratować firmy browarnicze, które mają coraz większe problemy finansowe. W ciągu roku liczba browarów mających problem z regulowaniem płatności wzrosła o 18,6 proc.

Jak wynika z danych NielsenIQ, w 2024 roku Polacy sięgnęli po 100 mln butelek i puszek piwa mniej niż w 2023 r. (spadek o 1,7 proc.). To najniższy wynik od 20 lat, a rynek piwa ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.10.2025 / 05:07
StoryEditor
Rynek FMCG w Polsce będzie rósł. Co i jak bardzo go napędzi?
Analitycy ASM Group prognozują, że rynek FMCG w Polsce w najbliższych latach nadal będzie rósł w tempie 4-5 proc. rocznie (fot. Shutterstock)

ASM Group prognozuje 4-5 proc. wzrost rynku FMCG w Polsce rocznie. Eksperci podkreślają też, że kluczowym obszarem pozostaną ceny, które będą miały znaczenie zarówno dla konsumentów, jak i dla sieci handlowych.

Analitycy ASM Group prognozują, że mimo niewielkiego obniżenia nastrojów konsumenckich w ostatnich miesiącach, rynek FMCG w Polsce w najbliższych latach nadal będzie rósł w...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.10.2025 / 18:24
StoryEditor
PepsiCo z nowym logo. Gigant przekąsek i napojów odświeżył swój wizerunek od ćwierć wieku
PepsiCo prezentuje nowe logo. Zobacz, jak firma zmieniła swój wizerunek (fot. Shutterstock)

Po niemal ćwierćwieczu PepsiCo zaprezentowało odmienione logo korporacyjne, które ma symbolizować nową energię, optymizm i globalne ambicje firmy. Czy zmiana wizualnej tożsamości to jednak coś więcej niż kosmetyczna aktualizacja?

Po 25 latach bez zmian PepsiCo zdecydowało się na odświeżenie swojego logo korporacyjnego. Jak podkreśla firma, nowa identyfikacja ma odzwierciedlać „energię, optymizm i ambicję...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05. listopad 2025 08:14