04.09.2023 / 10:53
StoryEditor

Rynek serów typu feta w Polsce. Które kanały sprzedażowe dominują? Którzy producenci mają największe udziały?

Nikodem PankowiakNikodem Pankowiak
20 proc. - o tyle wzrosła średnia cena opakowania sera typu feta od maja 2022 do kwietnia 2023 (fot. SophieOst/Shutterstock)
Najwięcej serów typu feta sprzedaje się w okresie od maja do sierpnia. Nie oznacza to jednak, że klienci przestają po nie sięgać w pozostałych miesiącach roku. Gdzie po nie chodzą i które marki wybierają?

Sery białe regionalne, do których zaliczamy także sery typu feta, to kategoria, która – podobnie jak inne "serowe" – najlepiej rotuje w dyskontach. Ten kanał odpowiadał w 2022 r...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.08.2025 / 12:01
StoryEditor
Kaufland planuje zmiany w strategii asotytymentowej. W jaką stronę pójdzie, jak będzie rozwijał marki własne?
Logo sieci Kaufland (Shutterstock)

- Dzisiaj ogłaszanie się dyskontem na rynku, na którym królują dyskonty, nie ma większego sensu - mówi w rozmowie z naszym portalem Stefan Hoppe, do sierpnia prezes Kaufland Polska. Zdradza też strategię dla marek własnych.

Wywiad w całości został opublikowany w maju. Stefan Hoppe od sierpnia jest prezesem niemieckiego oddziału sieci Kaufland.

Jak chcecie stać się bardziej konkurencyjni, w czy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.08.2025 / 12:02
StoryEditor
Polacy ruszyli na letnie zakupy online. Raport Base Index ujawnia szczegóły
Polacy ruszyli na letnie zakupy online. Raport Base Index ujawnia szczegóły (fot. Shutterstock)

W lipcu 2025 r. polski e-commerce odnotował kolejny miesiąc wzrostów, a wskaźnik Base Index osiągnął najwyższy w tym roku poziom. Dane z 3 tys. największych sklepów internetowych w kraju pokazują, że zarówno liczba zamówień, jak i średnia wartość koszyka poszły w górę. Szczególnie dynamicznie rozwija się sprzedaż zagraniczna. Co dokładnie kryje się za tymi liczbami?

Base Index, mierzący kondycję polskiego e-commerce, w lipcu 2025 r. osiągnął 155 pkt. To wzrost o 3,4 proc. w porównaniu z czerwcem i aż o 8,5 proc. względem lipca 2024 r. Wskaź...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. sierpień 2025 19:10