28.05.2020 / 10:31
StoryEditor

Polska żywność zanotuje w 2020 r. mocny spadek eksportu

(Navireo)
Według raportu SpotData i Santander Bank Polska eksport żywności z Polski może spaść w tym roku o 8 proc., a powrót do poziomu sprzed epidemii może nastąpić w połowie 2021 r. Pomimo niesprzyjającego klimatu dla eksportu w środowisku międzynarodowym, polska branża spożywcza ma wiele atutów, które powinny sprzyjać szybkiej odbudowie sprzedaży zagranicznej.

Według danych z raportu  „Szok. I co dalej? Ścieżki eksportu żywności z Polski w czasie recesji wywołanej epidemią COVID-19”, w 2020 r. eksport żywności z Polski może wynieść 28...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
21.09.2023 / 15:32
StoryEditor

Skwar z nieba nie uratował małych sklepów przed niższą liczbą transakcji. Po napoje Polacy poszli gdzie indziej

Sprzedaż produktów impulsowych w sklepach małoformatowych była niższa niż rok wcześniej (fot. Shutterstock)
Upalne lato, które wiąże się z wakacyjnymi zakupami napojów czy lodów nie pomogło małym sklepom. Liczba transakcji w handlu małoformatowym spadła w sierpniu 2023 roku o 7 proc., a sama ich wartość była o prawie 4 proc. wyższa niż rok wcześniej – wynika z danych PIH i CMR Panel.

Łączna liczba transakcji dokonywanych w sklepach małoformatowych do 300 mkw. spadła w porównaniu z ubiegłym rokiem, głównie za sprawą mniejszej liczby sklepów – tłumaczy PIH. Ob...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
24.09.2023 / 08:11
StoryEditor

Carrefour negocjuje z dostawcami wskazując przykłady shrinkflacji. Czy taka kampania pojawi się w Polsce?

Hipermarket Carrefour (nito/Shutterstock.com)
W sklepach sieci handlowej Carrefour we Francji umieszczono ostrzeżenia na produktach, których opakowania zmniejszyły się o ostatnim czasie, a ich cena wzrosła. Czy kampania Carrefoura dotyczy tylko rynku francuskiego, czy może sieć ma zamiar rozpocząć batalię również na innych rynkach, np. w Polsce?

Carrefour przygotowuje się do negocjacji cenowych z największymi światowymi markami. Komunikaty w sklepach pojawiły się w połowie września, a rozmowy mają potrwać do 15 paździer...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
26. wrzesień 2023 02:28