08.10.2021 / 13:10
StoryEditor

Sprzedaż słodyczy wraca do normy. Rosną wydatki na praliny, drażetki i wafelki [ANALIZA]

Wartość sprzedaży pralin wzrosła o 3,4 proc. (shutterstock.com)
  W ostatnim okresie rocznym koszyk słodyczy był wart ponad 13 mld zł i w stosunku do poprzednich 12 miesięcy odnotował spadek wartości o 1,6 proc. – wynika z danych NielsenIQ. Aleksandra Gębarowska, client consultant w tym instytucie wyjaśnia co ciągnęło rynek w dół i analizuje wydatki na produkty z różnych kategorii w pierwszych sześciu miesiącach tego roku.

Do spadku sprzedaży słodyczy na przestrzeni 12 miesięcy (kończących się na czerwcu 2021 roku) przyczyniło się mniejsze zainteresowanie klientów produktami takimi jak gotowe cias...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.06.2024 / 12:50
StoryEditor
Czeski miliarder Daniel Kretinsky przejmuje Royal Mail! Po licznych inwestycjach w sieci detaliczne skusił się na królewską pocztę
Czeski miliarder Daniel Kretinsky przejmuje Royal Mail (fot. Shutterstock)
Daniel Kretinsky, właściciel m.in. największej grupy energetycznej w Europie Środkowej oraz klubu piłkarskiego Sparta Praga, wejdzie w posiadanie jednej z najbardziej szacownych instytucji świata – królewskiej Royal Mail. Transakcja obejmuje także firmę kurierską GLS.

Zarząd firmy International Distributions Services (IDS), będącej właścicielem Royal Mail, zgodził się na formalną ofertę przejęcia 500-letniej tej organizacji, jaką złożył ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.06.2024 / 18:02
StoryEditor
Hedonizm w sklepie spożywczym. Konsumenci szukają przyjemności. Zdrowie i etyka tracą na znaczeniu
Jean-Gabriel Mollard, dyrektor ds. promocji międzynarodowej Sial Network (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)
Coraz więcej osób deklaruje, że głównym czynnikiem, jaki biorą pod uwagę na zakupach spożywczych, jest przyjemność. Polacy mocniej patrzą też na wygodę. Spada znaczenie kwestii etycznych i zdrowotnych – wynika z najnowszego badania "Sial Insight".

Prawie połowa polskich konsumentów (46,2 proc.) twierdzi, że na zakupach poszukuje przede wszystkim takich produktów, które sprawią im przyjemność, podczas gdy jeszcze w 2022 r....

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. czerwiec 2024 22:45