22.04.2024 / 09:18
StoryEditor

Unilever modyfikuje strategię. Osiągnięcie celów związanych ze zrównoważonym rozwojem trudniejsze niż przewidywano

Unilever (fot. unilever.pl)
Spółka Unilever skorygowała swój Plan działań na rzecz transformacji klimatycznej (CTAP). Producent obniżył niektóre ze swoich celów, ponieważ ich realizacja okazała się one trudniejsza niż oczekiwano.

Producent podaje, że celem tego zaktualizowanego CTAP jest redukcja emisji zgodnie z docelowym poziomem temperatury 1,5°C określonym w Porozumieniu paryskim oraz osiągnięcie zerowej emisji netto w całym łańcuchu wartości do 2039 roku.

Do przyszłego roku nie będzie możliwe zmiana wszystkich opakowań z tworzyw sztucznych, tak jak przewidywała firma. Dopiero za dziesięć lat Unilever osiągnie swój cel.

Jak przypomina portal retaildetail.eu spółka założyła pierwotnie ograniczenie zużycia o połowę do 2025 r. ilości wprowadzanego nowego plastiku. Ten cel został zniesiony. Zamiast tego producent zobowiązał się zużywać o 30 proc. mniej plastiku do 2026 r.

Zmiana opakowań odłożona w czasie

Nie uda się też do 2025 roku wprowadzić wszystkich opakowań z tworzyw sztucznych wielokrotnego użytku, nadających się do recyklingu lub kompostowania. W przypadku tworzyw sztucznych typu PET, PP czy HDPE, Unilever opóźnia to zobowiązanie do 2030 roku, a w przypadku elastycznych opakowań nawet do 2035 roku.

„Od wielu lat ciężko pracujemy nad stworzeniem gospodarki o obiegu zamkniętym dla opakowań z tworzyw sztucznych. Nauczyliśmy się, że transformacja wymaga czasu. Biorąc pod uwagę skalę tego wyzwania, wykorzystujemy nasze możliwości innowacyjne, aby znaleźć nowe, skalowalne rozwiązania" – tłumaczy swoją decyzję Unilever.

06.08.2025 / 11:10
StoryEditor
Plecak ewakuacyjny w Carrefourze. 100 produktów, które mogą uratować ci życie i zdrowie [LISTA]
Plecak przetrwania w sklepie Carrefour Polska

W obliczu rosnących zagrożeń – zarówno tych wynikających ze zmian klimatu, jak i napiętej sytuacji geopolitycznej – temat gotowości na sytuacje kryzysowe zyskuje na znaczeniu. Rządowe instytucje apelują o przygotowanie plecaków ewakuacyjnych, które pozwolą przetrwać minimum 72 godziny bez wsparcia służb. Jak na te zalecenia odpowiada handel detaliczny i co znalazło się na półkach jednej z największych sieci w Polsce?

W ostatnich miesiącach wzrosło zainteresowanie społeczne tematem bezpieczeństwa i przygotowań na sytuacje nadzwyczajne. Rządowe Centrum Bezpieczeństwa oraz Unia Europejska zalec...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.08.2025 / 10:02
StoryEditor
Polski rynek bakalii rośnie w siłę. Hebar na drodze do 100 mln zł przychodów
Polski rynek bakalii rośnie. Hebar planuje 100 mln zł przychodów (fot. Shutterstock)

Bakalie i orzechy przestają być tylko sezonową przekąską, stając się codziennym wyborem Polaków dbających o zdrowie i wartościowe składniki. Rodzinna firma Hebar, działająca na rynku od ponad 30 lat, dynamicznie rozwija swoją sprzedaż i zapowiada ambitne plany na najbliższe lata. Jak firma planuje wykorzystać rosnący popyt i zmieniające się potrzeby konsumentów?

Wartość rynku orzechów i bakalii w Polsce szacowana jest obecnie na 3,2 mld zł, a według prognoz rośnie w tempie blisko 10 proc. rocznie aż do 2029 roku. Za tym wzrostem stoją z...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. sierpień 2025 22:09