22.04.2024 / 09:18
StoryEditor

Unilever modyfikuje strategię. Osiągnięcie celów związanych ze zrównoważonym rozwojem trudniejsze niż przewidywano

Unilever (fot. unilever.pl)
Spółka Unilever skorygowała swój Plan działań na rzecz transformacji klimatycznej (CTAP). Producent obniżył niektóre ze swoich celów, ponieważ ich realizacja okazała się one trudniejsza niż oczekiwano.

Producent podaje, że celem tego zaktualizowanego CTAP jest redukcja emisji zgodnie z docelowym poziomem temperatury 1,5°C określonym w Porozumieniu paryskim oraz osiągnięcie zerowej emisji netto w całym łańcuchu wartości do 2039 roku.

Do przyszłego roku nie będzie możliwe zmiana wszystkich opakowań z tworzyw sztucznych, tak jak przewidywała firma. Dopiero za dziesięć lat Unilever osiągnie swój cel.

Jak przypomina portal retaildetail.eu spółka założyła pierwotnie ograniczenie zużycia o połowę do 2025 r. ilości wprowadzanego nowego plastiku. Ten cel został zniesiony. Zamiast tego producent zobowiązał się zużywać o 30 proc. mniej plastiku do 2026 r.

Zmiana opakowań odłożona w czasie

Nie uda się też do 2025 roku wprowadzić wszystkich opakowań z tworzyw sztucznych wielokrotnego użytku, nadających się do recyklingu lub kompostowania. W przypadku tworzyw sztucznych typu PET, PP czy HDPE, Unilever opóźnia to zobowiązanie do 2030 roku, a w przypadku elastycznych opakowań nawet do 2035 roku.

„Od wielu lat ciężko pracujemy nad stworzeniem gospodarki o obiegu zamkniętym dla opakowań z tworzyw sztucznych. Nauczyliśmy się, że transformacja wymaga czasu. Biorąc pod uwagę skalę tego wyzwania, wykorzystujemy nasze możliwości innowacyjne, aby znaleźć nowe, skalowalne rozwiązania" – tłumaczy swoją decyzję Unilever.

24.03.2025 / 13:21
StoryEditor
Grycan Café – znana polska marka rozwija swój odświeżony koncept lodziarnio-kawiarni. Jak wyglądają placówki w nowym standardzie?
Lodziarnio-kawiarnia Grycan w nowym koncepcie (mat. prasowe)

Z początkiem 2025 roku marka Grycan zmodernizowała dwie warszawskie lodziarnio-kawiarnie – w Factory Annopol oraz CH King Cross Praga. Lokale w nowym standardzie to miejsca z nowoczesną aranżacją. W ofercie mają rozszerzone menu, z rozbudowaną ofertą kawową, do której nawiązuje nowe logo Grycan Café. Obok lodów i deserów lodowych, w lodziarnio-kawiarniach znajdziemy również sezonowe tarty, gofry deserowe i desery w słoiczkach.

– Chcemy, aby goście czuli się u nas jak najlepiej i miło spędzali czas w gronie najbliższych. Dlatego wnętrza naszych nowych lodziarnio-kawiarni są przytulne i kameralne, a ofe...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.03.2025 / 12:37
StoryEditor
Znowu pożar! Płonie hala targowa, do której przeniosła się część kupców ze strawionej ogniem hali Marywilska 44
Znów płonie hala targowa w Warszawie. Przy ul. Modlińskiej widać ogromne zadymienie (fot. TVN24)

Kupcy, którzy w maju ub.r. stracili majątki i pracę, przenieśli się do nowej, pobliskiej hali. Teraz znów walczą o przetrwanie. Dosłownie. Płonie hala Modlińska 6D, do której się przenieśli w październiku ub.r.

Po ubiegłorocznej tragedii kupcy podzielili się. Część zdecydowała się handlować w miasteczku tymczasowym przy ul. Marywilskiej; część natomiast przeniosła się do nowej, poblisk...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28. marzec 2025 16:55