26.08.2022 / 12:02
StoryEditor

Polski startup wegański Pleneat zyskał wsparcie Carrefoura i fundusze na rozwój

Założyciele Planeat Martyna Polak i Andy Staniek (mat. prasowe)
Polski startup Planeat, produkujący według własnych receptur roślinne zamienniki mięsa, pozyskał 1,1 mln zł na rozwój od aniołów biznesu. Wcześniej Planeat pozyskało grant od Fundacji Carrefour, a od czerwca produkty firmy są dostępne w wybranych sklepach tej sieci. Pozyskane środki startup przeznaczy na zwiększenie mocy produkcyjnych oraz poszerzenie sieci dystrybucji.

Planeat, znane wcześniej jako Nielone, to polski startup foodtech, który produkuje roślinne zamienniki mięsa na bazie białka soi oraz białka grochu. Firma oferuje przede wszys...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.01.2025 / 18:56
StoryEditor
Avrora wejdzie do Polski? Ukraińska sieć dyskontów myśli o debiucie w naszym kraju [TYLKO U NAS]
Avrora na razie zamiast Polski wybrała Rumunię, ale... (fot. Avrora)

Ponad rok temu wywodząca się z Ukrainy sieć dyskontów Avrora Multimarket rozpoczęła międzynarodową ekspansję, otwierając pierwsze sklepy w Rumunii. Jak wynika z nieoficjalnych informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl, ukraińska firma zastanawia się nad ewentualnym debiutem także w Polsce. Kluczowa decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła, ale sieć bacznie przygląda się naszemu rynkowi i nie ukrywa, że jej przyszłość wiąże się z rozwojem w krajach Unii Europejskiej.

Ukraińskich biznesów nad Wisłą regularnie przybywa. Niedawno pisaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl chociażby o otwarciu w Polsce pierwszej drogerii Isei oraz debiu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.01.2025 / 15:46
StoryEditor
Plastikowe opakowania dominują w Europie. Czy branża spożywcza jest gotowa na zmiany?
Plastikowe opakowania dominują w Europie. Czy branża spożywcza jest gotowa na zmiany? (fot. pixabay.com)

Jak wynika z raportu "Material Change Index" przygotowanego przez DS Smith, aż 65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach sprzedawanych jest w plastikowych opakowaniach. Polska nie odbiega od średniej – 62 proc. żywności i napojów na półkach sklepowych w naszym kraju jest pakowane w tworzywa sztuczne.

Według Katarzyny Kala-Kowalskiej, prezes zarządu DS Smith, "ponad 60 proc. produktów spożywczych na półkach sklepów europejskich zapakowane jest w opakowania plastikowe". Statys...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. styczeń 2025 13:09