23.07.2023 / 08:00
StoryEditor

Nowy numer "Wiadomości Handlowych" już dostępny! W środku: Rękas/Lewiatan, zielona transformacja, konsolidacja handlu, cyfrowa transformacja Dino, Makłowicz, Raczkowski, Amazon, BNP Paribas [SPIS TREŚCI]

Sprawdź, o czym piszemy w najnowszym numerze ”Wiadomości Handlowych” (fot. materiały własne/Shutterstock)
Zielona transformacja handlu i przemysłu spożywczego, zwyczaje zakupowe młodych Polaków, konsolidacja handlu detalicznego i hurtowego, cyfrowa transformacja Dino - to tylko niektóre tematy, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 4/2023). W magazynie znajdziecie również wywiady z Robertem Rękasem, prezesem Lewiatan Holding, prof. Konradem Raczkowskim, Mateuszem Hilgnerem z Amazon Polska, Michałem Siwkiem z BNP Paribas oraz Mikołajem Makłowiczem ze spółki Makłowicz i Synowie.

O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?

- W wywiadzie numeru Robert Rękas, prezes sieci Lewiatan opowiedział o największych wyzwaniach, z jakimi mierzy się obecnie branża handlowa w Polsce. Szef Lewiatana zdradził także Pawłowi Jachowskiemu szczegóły nowej strategii sieci, rozpisanej na lata 2023-2025. Przeczytajcie wywiad by dowiedzieć się, co będzie źródłem wzrostu Lewiatana i jakie cele zrealizować zamierza ta sieć.

 
 
 
 
 

- Dino i jego szybki wzrost wciąż fascynują. Tym razem jednak przyjrzeliśmy się tematowi, w którym polski detalista pozostaje w tyle za konkurencją, a mianowicie cyfrowej transformacji. Magda Głowacka zauważa, że Dino ma w tym zakresie do odrobienia pracę domową. Dla sieci nie jest to zła wiadomość, lecz dobra - bo pokazuje, że wciąż jest miejsce do poprawy biznesu.

- Czeski miliarder Daniel Kretinsky wybrał się na zakupy - nie chodzi jednak o wizytę w sklepie, lecz o nabywanie całych sieci handlowych. Biznesmen w swoim portfolio ma już udziały w czołowych firmach handlowych z Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii i Francji. Podsumowujemy, co wchodzi w skład tej układanki.

- Temat numeru jest zielona transformacja, na temat której przygotowaliśmy łącznie aż siedem tekstów, w tym dwa wywiady. W pierwszym artykule Łukasz Rawa opowiada o tym, co motywuje sieci handlowe i ich dostawców do skrętu w stronę zielonego biznesu. Zastanawia się też, czy klienci faktycznie doceniają firmy, które realizują ambitne, zielone cele.

- Michał Siwek z BNP Paribas w udzielonym nam wywiadzie odpowiada na pytania dotyczące inwestycji prośrodowiskowych w firmach. Przedstawiciel banku zdradza też, jakie działania w obszarze zielonych inwestycji podejmują światowi liderzy.

- Sieci handlowe stawiają swoim dostawcom coraz większe wymagania w zakresie ochrony środowiska i zasobów naturalnych, a także społecznej odpowiedzialności biznesu. Zjawisku temu i jego konsekwencjom przyjrzał się Konrad Kaszuba.

- Każdy chce być "zielony", ale niektórzy chcą tego aż za bardzo. Tak właśnie narodził się greenwashing, z którym walkę podejmują polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Komisja Europejska. Temat przeanalizowała Magda Głowacka.

- "Koniec z wożeniem powietrza" - to tytuł wywiadu przeprowadzonego przez Michała Kokoszkiewicza z Mateuszem Hilgnerem, senior operations managerem w Amazon Polska. Z przedstawicielem e-commerce‘owego giganta rozmawialiśmy o działaniach Amazona z zakresu ESG, również tych dopiero planowanych.

- Skoro w tym numerze "WH" skupiamy się na zielonej transformacji, to nie mogło zabraknąć artykułu o systemie kaucyjnym. Ustawa jest już uchwalona przez Sejm, a wkrótce rozpatrzy ją Senat. Kto zyska, a kto straci na nowym prawie? Czy mali detaliści znajdą się pod ścianą? Przeczytajcie nasz tekst, by poznać odpowiedzi.

- Czy mamy w Polsce greedflację? Czy branża handlowa powinna obawiać się nowych podatków, z których politycy sfinansują (przynajmniej częściowo) obietnice wyborcze? Na te i inne nasze pytania odpowiedział prof. dr hab. Konrad Raczkowski, ekonomista, były wiceminister finansów.

- Mix Markt to nowa sieć handlowa na polskim rynku. Czym wyróżnia się ten trudny do jednoznacznego zdefiniowania koncept i czy operator jest w stanie odnieść sukces? Tematowi przyjrzał się Łukasz Rawa.

- Gdy w jednym zdaniu widzicie słowa "Ukraińcy" i "wojna", zapewne macie smutne skojarzenia. Tym razem to błąd. Magdalena Stosio-Róg przyjrzała się założonemu przez dwóch Ukraińców start-upowi Wojna Warzyw, który działa w branży e-grocery i chce łączyć wygodne zakupy z misją niemarnowania żywności.

- Konsolidacja w branży handlu detalicznego i hurtowego w Polsce postępuje od wielu lat, a końca tego zjawiska nie widać. Konrad Kaszuba podpowiada, co powinny zrobić małe firmy handlowe, by przetrwać i rozwijać swoje biznesy.

- Z Mikołajem Makłowiczem porozmawialiśmy o planach spółki Makłowicz i Synowie, której produkty zadebiutowały niedawno na sklepowych półkach. Z lektury wywiadu dowiecie się również, jakie są perspektywy dla rynku dań gotowych.

- Przyjrzeliśmy się rynkowi automatów vendingowych w Polsce i Europie. Pokusiliśmy się o prognozę, jaką przyszłość ma przed sobą segment rynku, który często bywa (niesłusznie!) pomijany w analizach.

- Oprócz tego podsumowujemy organizowany przez nasze wydawnictwo kongres Retail Trends 2023, który w tym roku zgromadził ok. 650 uczestników, w tym 100 prelegentów i blisko 50 wystawców. Mamy czym się pochwalić, bowiem w jednym miejscu udało nam się zgromadzić śmietankę polskiego handlu.

To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze "WH"?

- Tomasz Stec z Simon-Kucher & Partners podpowiada, jak przeprowadzić zieloną transformację

- Izabela Franke z Future Mind przyjrzała się zachowaniu młodych Polaków i Polek, a konkretniej - temu, w jaki sposób wykorzystują oni smartfony do zakupów

- Grzegorz Rykaczewski z Banku Pekao przeanalizował otoczenie gospodarcze i jego wpływ na sektor FMCG oraz nakreślił scenariusz dla branży na najbliższe kwartały

- Karol Szmaj z Future Mind w kolejnej edycji "Barometru Retail" wskazuje, że branża retail coraz dojrzalej podchodzi do zarządzania innowacjami oraz ma ambitne plany wdrażania kolejnych rozwiązań technologicznych

- Oleje i oliwy - te dwie kategorie produktów przeanalizowała Magdalena Pac-Pomarnacka z GfK Polonia

- Nikodem Pankowiak z CMR przyjrzał się sprzedaży regionalnych serów białych, w tym serów typu feta

- Konsumpcja i sprzedaż wina w czasach wysokiej inflacji - to zagadnienie, które zostało przeanalizowane przez Annę Wagner z NielsenIQ

- Arkadiusz Kawa z Łukasiewicz - Poznańskiego Instytutu Technologicznego w artykule z cyklu "Kawa na ladę" podzielił się swoimi spostrzeżeniami na temat re-commerce‘u, czyli kwitnącej w internecie sprzedaży używanych produktów

A na deser Konrad Kaszuba w felietonie ubolewa nad faktem, że wielu przedsiębiorców zachowuje się czasem jak małe dzieci.

Zachęcamy do lektury!

Kliknij tutaj, aby zostać prenumeratorem magazynu "Wiadomości Handlowe" oraz uzyskać szereg innych korzyści związanych z prenumeratą WH Plus.

Wolisz nabyć wyłącznie najnowszy numer "Wiadomości Handlowych" (4/2023)? Kliknij tutaj, aby kupić magazyn w formie e-wydania lub tutaj, aby zamówić wydanie drukowane.

29.04.2024 / 10:03
StoryEditor
Wielkie problemy regionalnej sieci piekarni. Nie da się konkurować z dyskontami – mówią przedstawiciele firmy
Sieć piekarni Skalski w tarapatach - zdjęcie ilustracyjne (Shutterstock)
Sieć piekarni i cukierni Skalski liczy obecnie 34 punkty, a przynajmniej tak wynika z danych umieszczonych na stronie internetowej firmy. Według dziennikarzy „Echa Dnia”, firma ma problem z wypłatą pensji w terminie i zamyka kolejne sklepy.

Piekarnie i cukiernie Skalski działają m.in. w Radomiu, Kielcach, Lublinie, Ostrowcu Świętokrzyskim, Ćmielowie, Busku Zdroju, Mielcu, Nowej Słupi, Opatowie, Sandomierzu, Stalo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.04.2024 / 13:26
StoryEditor
94 proc. Polaków zmieniło swoje przyzwyczajenia zakupowe z uwagi na konieczność oszczędzania [BADANIE NIQ]
94 proc. Polaków zmieniło swoje przyzwyczajenia zakupowe z uwagi na konieczność oszczędzania (fot. Shutterstock)
41 proc. Europejczyków deklaruje, że ich sytuacja finansowa jest gorsza w porównaniu do roku ubiegłego – to samo stwierdza 42 proc. Polaków. 55 proc. Europejczyków deklaruje, że wybrałoby produkt, w którym wprowadzono innowacje aby uczynić go jak najbardziej przystępnym cenowo – w Polsce wynik ten wynosi 47 proc. Priorytetem numer 1 wśród Europejczyków jest zdrowe życie: 43 proc. Europejczyków pragnie dbać o swoje zdrowie, budować je i wzmacniać. Wśród Polaków odsetek ten wynosi 38 proc. To wyniki najnowszego badania firmy NielsenIQ.

Według NIQ, 42 proc. Polaków ma poczucie, że ich sytuacja finansowa jest gorsza w porównaniu do roku poprzedniego – takie samo zdanie wyraża 41 proc. Europejczyków. 89 proc. z ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29. kwiecień 2024 18:28