12.04.2023 / 09:15
StoryEditor

Czterodniowy tydzień pracy w handlu to tylko kwestia czasu? Firmy już teraz muszą się szykować na tę zmianę [DLA SUBSKRYBENTÓW]

Nawet jeśli droga do czterodniowego tygodnia pracy może być daleka, to i tak wydaje się, że wiatr przemian wieje właśnie w tym kierunku (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
Skrócenie tygodnia pracy do czterech dni wywołuje wiele emocji zarówno u pracodawców, jak i pracowników. Nic dziwnego, tak naprawdę gra toczy się o gigantyczne pieniądze i wiele zależy od tego, w jaki sposób mielibyśmy dojść do wyznaczonego celu. Sprawdziliśmy, jakie konsekwencje mogłoby wywołać wprowadzenie czterodniowego tygodnia pracy w branży handlowej.

Na początek ustalmy, o czym w ogóle mówimy. Czterodniowy tydzień pracy w polskich realiach miałby oznaczać, że pracownicy zyskaliby wolny piątek i tym samym podstawowy wymiar cz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.09.2024 / 13:19
StoryEditor
Wiemy, jaką kwotą Lidl Polska zasilił budżet państwa w 2023 roku. Ile sieć odprowadziła z tytułu VAT-u oraz podatku od sprzedaży detalicznej?

Firma Lidl Polska podała, że działalność sklepów tej sieci w naszym kraju przyniosła w 2023 r. budżetowi państwa, ale też samorządom lokalnym oraz instytucjom takim jak ZUS i NFZ ponad 2,7 mld zł dochodów. Taką kwotę firma odprowadził do nich z tytułu podatków oraz innych opłat.

Na kwotę 2,7 mld zł, które w 2023 r. wpłynęła do sektora finansów publicznych od firmy Lidl Polska składały się: podatek od towarów i usług (VAT), podatek dochodowy od osób praw...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.09.2024 / 15:19
StoryEditor
Avon wchodzi do Rossmanna. Konsultantki mogą otwierać swoje sklepy franczyzowe
Kosmetyki Avonu będą sprzedawane w drogeriach Rossmann (Shutterstock)

Firma kosmetyczna Avon, która do niedawna rozprowadzała swoje produkty przez sieć sprzedaży bezpośredniej, wchodzi w nowy kanał sprzedaży. Choć producent deklaruje, że już od kilku lat handluje w innych kanałach, wejście do stacjonarnych drogerii Rossmann jest znaczącą zmianą w strategii sprzedaży w Polsce.

Avon od lat prowadzi sprzedaż przez konsultantki, które zachęcają do zakupu kosmetyków firmy. Obecnie jest ich 146 tys., a od października br. konkurentem dla sprzedaży bezpoś...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. wrzesień 2024 23:57