03.11.2020 / 19:15
StoryEditor

Grzegorz Mech, GfK: Rosną wydatki Polaków na mięso. Zyskują dyskonty i supermarkety

O zakupach mięsa i wędlin dokonywanych przez polskie gospodarstwa domowe powiedziano i napisano już prawie wszystko. Jesteśmy społeczeństwem zdecydowanie mięsożernym, co wielu dietetykom spędza sen z powiek. Deklarujemy co prawda chęć rezygnacji, a przynajmniej ograniczenia spożycia mięsa – zwłaszcza mięsa czerwonego, ale jak widać z danych zakupowych, często są to jedynie deklaracje.

Mięso i wędliny są obecne w praktycznie każdym z gospodarstw (zakupów tych kategorii dokonuje ponad 99,5% gospodarstw domowych w Polsce). Praktycznie niezmienne pozostają także ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.06.2025 / 18:12
StoryEditor
Totalne metamorfozy w Intermarche. Model Power w 3 kolejnych sklepach

Trzej franczyzobiorcy sieci Intermarche w tym samym czasie dokonali metamorfozy swoich sklepów. Wdrożyli w nich koncept Power. Na czym polega i jak przekłada się na przychody?

Z artykułu dowiesz się:

  • Model Power w trzech kolejnych sklepach Intermarché
  • Jakie są założenia modelu Power w Intermarché?
  • Jak ten koncept przekłada się na przychody?
  • Model Power w praktyce w sklepach po metamorfozach
  • Indywidualne rozwiązania modelu Power w poszczególnych sklepach
  • Franczyza Intermarché ​- jakie koszty i jakie przychody?

Model Power w trzech kolejnych sklepach Intermarché

Grupa Muszkieterów w Polsce poinformowała, że w trzech różnych sklepach i to niemal jednocześnie przeprowadzono remodeling placówek. Zmiany zostały wprowadzone na początku czerwca w następujących punktach:

  • sklep Intermarché Kostrzyn – 1606 m2 powierzchni;
  • sklep Intermarché Kamienna Góra – 925 m2 powierzchni;
  • sklep Intermarché Golub-Dobrzyń –  967 m2 powierzchni.

W każdej z nich został wprowadzony koncept Power. Ma on zapewnić klientom jeszcze lepsze wrażenia zakupowe. W ramach metamorfozy zaaranżowano na nowo salę sprzedażową, zmieniono także sposób ekspozycji produktów oraz wymieniono meble, w tym regały sklepowe.

Świeże produkty i wygodne zakupy to główne idee modelu Power w Intermarché

Jak podkreśla Grupa Muszkieterów, ideą przewodnią modelu Power w Intermarché jest świeżość. W praktyce oznacza to, że nowe sklepy lub te, które przechodzą metamorfozę wyróżniają się poszerzoną ofertą i atrakcyjną prezentacją produktów świeżych. W takich supermarketach na „ryneczku” dostępne jest pieczywo, wyroby cukiernicze, warzywa i owoce, sery, wędliny, mięsa, ryby oraz wyroby garmażeryjne.

Koncept Power to także intuicyjny sposób robienia zakupów oraz nowoczesna aranżacja. Projekt układu przestrzeni sprzedażowej jest taka zaaranżowany, aby wprowadzić wygodną ścieżkę zakupową. To z kolei ma ułatwić klientom zapoznanie się z pełną ofertą produktową.

– Koncept Power jest odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy chcą sprawnie i komfortowo robić codzienne zakupy. Nowoczesny remodeling sprawia, że sklepy stają się jeszcze bardziej wygodne i atrakcyjne dla klientów, a jednocześnie praktyczne i łatwe w obsłudze dla personelu – można przeczytać na stronie Grupa Muszkieterów.

Ten artykuł też Cię zainteresuje: Intermarché konkurencją dla dyskontów? Franczyzowa sieć rusza z nowym formatem sklepów

Jak model Power w Intermarché przekłada się na przychody?

– Dzięki nowemu konceptowi Power mogę spokojnie patrzeć w przyszłość, nawet w obliczy otwierającej się konkurencji. Klienci są bardzo zadowoleni z wprowadzonych zmian. A świadczą o tym bardzo dobre wyniki sklepu – zapewnia Paweł Bigos, właściciel sklepu Intermarché w Rawie Mazowieckiej.

Podkreśla on także, że model Power przekłada się na wzrost obrotu z metra kwadratowego. ­– A oto przecież nam chodzi – dodaje.

Dalsza część artykułu pod materiałem Wideo.

Model Power w praktyce w sklepach po metamorfozach

Wszystkie trzy supermarkety Intermarché, które na początku czerwca przeszły modernizację łączy kilka cech. Pokazują one też na czym polega model Power w praktyce. Oto co wyróżnia te sklepy po metamorfozie:

  • Ścieżka klienta rozpoczyna się wejściem na świeży ryneczek, gdzie klienci mogą kupić pieczywo, warzywa-owoce, wędliny, mięso, sery i itp.;
  • Na głównej ścieżce klienta w ryneczku znaleźć można zdrową żywność i artykuły kuchni świata;
  • Układ regałów „w grzebień”, który pozwala klientom na łatwe poznanie kategorii produktowych;
  • Strefy warzyw i owoców oraz win wyposażone są w „diamenty”, czyli ekspozycje specjalne produktów;
  • Aleja promocyjna-sezonowa ze szczytami oznaczonymi „Tanio” oraz „Warto wybrać” dla ekspozycji produktów marki własnej;
  • 4 kasy samoobsługowe, które powinny przyspieszyć zakupy i płatność za nie.

Indywidualne rozwiązania modelu Power w poszczególnych sklepach

Warto także zwrócić uwagę, że każdy z tych sklepów zastosował własne rozwiązania, które wpisują się w ideę zapewniania klientom jeszcze lepszych wrażeń zakupowych.

W Intermarché w Kostrzynie klienci mają dyspozycji osobną cukiernię z bogatym wyborem ciast, stolikami i możliwością wypicia kawy na miejscu. Dodatkowo postawiono na poszerzoną ofertę nabiału, w tym na produkty bez laktozy, vege czy high protein.

Natomiast w supermarkecie Intermarché w Kamiennej Górze zostały zamontowane podświetlane szyldy przestrzenne nawigujące do poszczególnych kategorii produktowych. A w sklepie Intermarché w Golubiu-Dobrzyniu zainstalowano nowe kasy liniowe z długą taśmą odkładczą 190 i 240 cm.

Franczyza Intermarché ​- jakie koszty i jakie przychody?

Głównym źródłem przychodów jest marża uzyskana ze sprzedaży towarów. Według spółki, średni obrót sklepu rocznie to 22 mln zł brutto. Jednak jest to obrót, a nie zysk.

Warto także pamiętać o stronie kosztowej. Na start franczyzy Intermarché należy wyłożyć 400 tys. zł środków własnych lub 20 proc. kosztów inwestycji. Normalne funkcjonowanie sklepu też generuje dość duże wydatki, a do największych należą koszty personelu oraz te związane z obsługą nieruchomości (czynsz, media).

Mimo tego, Grupa Muszkieterów podkreśla, że 95 proc. sklepów Intermarché jest rentownych.

image

Franczyzowy Superbohater 2025. Poznaliśmy najlepszych franczyzobiorców w Polsce

06.06.2025 / 10:30
StoryEditor
Sieć Flying Tiger zmienia właściciela. Jak wygląda sytuacja sklepów w Polsce?
Sklep sieci Flying Tiger Copenhagens w Turcji

Sieć sklepów Flying Tiger Copenhagen zmienia właściciela i dostanie duży zastrzyk kapitału, który pozwoli zredukować potężne zadłużenie firmy, jakie powstało w ostatnich latach. Jak wygląda przyszłość duńskiej sieci sklepów z gadżetami i drobnymi produktami codziennego użytku? Jak wygląda status sieci w Polsce?

Sieć Flying Tiger Copenhagen ma nową strukturę właścicielską i kapitałową. Z akcjonariatu spółki Zebra A/S, która stoi  stojącej za marką Flying Tiger, zniknęła firma Treville, ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. czerwiec 2025 05:46