27.12.2021 / 10:42
StoryEditor

Jakie produkty według klientów sklepów podrożały najmocniej? Co miało największy wpływ na wzrost cen? Jak w związku z drożyzną klienci zmienią swoje zachowania zakupowe? [RAPORT]

Niemal wszyscy konsumenci zauważają, że ceny produktów spożywczych w tym roku wzrosły. Większość osób uważa, że jest to „zdecydowany” wzrost. Co ciekawe, o tym, że żywność „zdecydowanie zdrożała” częściej przekonane są kobiety (wskazuje tak 89 proc. z nich) niż mężczyźni (80 proc.) – wynika z raportu „Dlaczego tak drogo? Polacy o cenach podstawowych produktów” przygotowanego przez Inquiry.

Pieczywo oraz mięso i wędliny to dwie kategorie, które w odczuciu Polaków podrożały w największym stopniu. W następnej kolejności były wskazywane takie kategorie jak cukier i sł...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.04.2024 / 10:05
StoryEditor
Krynica Vitamin ze stratą w wyniku sporu z kontrahentem. Bez niego też nie byłoby najlepiej
Piotr Czachorowski, prezes Krynicy Vitamin (fot. mat. pras.)
Krynica Vitamin pokazała swoje wyniki finansowe za 2023 rok. W efekcie sporu z jednym z kontrahentów jest odpis w wysokości ponad 12 mln złotych, który spowodował, że firma znalazła się pod kreską. Nawet gdyby go jednak nie było, firma i tak miałaby gorszy wynik niż rok wcześniej.

Przede wszystkim zmniejszyły się przychody ze sprzedaży producenta napojów. W 2023 roku wyniosły one  359 mln zł wobec 377 mln w 2022 roku. Ponadto Krynica Vitamin odnotowała 11...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.05.2024 / 14:18
StoryEditor
Auchan przejmuje sieć handlową w Portugalii. Detalista zainwestował 155 mln euro i ma zamiar wydać kolejne 100 mln
Sklep Auchan w Portugalii (Shutterstock)
Auchan Retail sfinalizował przejęcie 489 portugalskich sklepów należących do Grupo DIA. W sierpniu ub. roku spółki podały, że podpisały wstępną umowę, na mocy której DIA sprzeda 100 proc. udziałów w DIA Portugal Supermarkets. Kupującym jest Auchan Portugal.

Auchan kupił portugalską sieć sklepów spożywczych za 155 mln euro, ale kwota ta zostanie zmniejszona z powodu zadłużenia finansowego Grupy DIA. Szacuje się, że suma jaką otrzyma...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05. maj 2024 13:40