02.08.2021 / 15:26
StoryEditor

Konsumenci coraz chętniej płacą więcej za produkty przyjazne dla środowiska [RAPORT]

Rośnie ekologiczna świadomość konsumentów (Shutterstock)
Rosnąca świadomość ekologiczna i społeczna sprawia, że konsumenci są gotowi płacić więcej za towary pierwszej potrzeby wyprodukowane w sposób zrównoważony. Jak wynika z raportu międzynarodowej firmy doradczej Bain & Company, klienci są zazwyczaj w stanie zaakceptować wzrost ceny o około 5-10 proc.

Badania zachowań konsumenckich pokazują, że ponad 3/4 klientów, zwłaszcza z pokolenia milenialsów i młodszych, jest głęboko przekonana, że przedsiębiorstwa powinny mieć pozytywn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.04.2025 / 18:02
StoryEditor
Komisja Europejska daje Polsce tydzień na powstrzymanie grypy ptaków. Jakie ograniczenia musimy wprowadzić?

Komisja Europejska zgodziła się złagodzić obostrzenia dla polskich producentów drobiu i jaj. Ale dość ostre restrykcje i tak będą obowiązywać w trzech regionach. Za kilka dni przekonamy się czy to wystarczy, czy jednak polska branża drobiarska będzie musiała liczyć się z większymi zakazami.

KE przyjęła polskie propozycje dotyczące zwalczania grypy ptaków

17 kwietnia 2025 roku Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi poinformowało, że Komisja Europejska przyjęła zaproponowane przez Głównego Lekarza Weterynarii działania alternatywne dot. zwalczania grypy ptaków w Polsce. To dobra wiadomość dla branży drobiarskiej, bowiem pierwotnie KE proponowała użycie środków, które mogłyby być zabójcze dla tego sektora.

Więcej na ten temat możesz przeczytać w artykule: KE może nałożyć embargo na polski drób. „Wzrosną ceny mięsa i jajek”.

Z pierwotnych propozycji KE najwięcej szkód dla sektora dotyczył zakazu zasiedlania kurników, w których komercyjnie utrzymywany jest drób na terenie województw: wielkopolskiego, łódzkiego, kujawsko-pomorskiego, mazowieckiego oraz warmińsko-mazurskiego. Prawdziwą opcją atomową dla producentów drobiu i jaj było objęcie strefą zakazu aż 5 województw, w których znajdują się zagłębia drobiarskie. Konsekwencją takiego zapisu byłaby możliwość wstrzymania eksportu polskie mięsa drobiowego przez państwa spoza UE.

– Zamiast restrykcji obejmujących prawie całą produkcję drobiu w Polsce, udało się wyznaczyć jedynie 3 klastry – mówi Krzysztof Jażdżewski, Główny Lekarz Weterynarii.

Dlatego przez dwa tygodnie trwały negocjacje pomiędzy polską weterynarią w przedstawicielami Komisji Europejskiej.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 77% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.04.2025 / 12:55
StoryEditor
Sieci Intermarche i Bricomarche sprawdziły czy Polacy chcą nadal otwierać własne sklepy
Handel niezmiennie dominuje jako branża preferowana przez osoby planujące otworzenie własnego biznesu (fot. Envato Elements)

Jak pokazuje "Indeks Przedsiębiorczości" Intermarché i Bricomarché, Polacy wciąż podchodzą do zakładania własnych firm z dużą ostrożnością. Jednak z porównania danych z trzech edycji badania – przeprowadzonych w listopadzie 2023 roku, czerwcu 2024 r. oraz grudniu 2024 r. we współpracy z agencją SW Research – wynika wniosek, że następuje wyhamowanie negatywnego trendu i początek stopniowej poprawy.

W listopadzie 2023 r. wartość "Indeksu Przedsiębiorczości" Intermarché i Bricomarché wynosiła 15 punktów. W czerwcu 2024 r. spadła do poziomu 10, co odzwierciedlało rosnąc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 10:35