20.03.2017 / 12:09
StoryEditor

Lidl tnie wydatki w Europie, by przeznaczyć więcej na debiut w USA

Market Lidl w Łodzi, ul. Zakładowa, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych (fot. Konrad Kaszuba)
PlanetRetail komentuje wieści dochodzące z Lidla, że koncern zamierza zmniejszyć wydatki na niektóre “kosztowne” projekty i powrócić do bardziej tradycyjnego rozumienia handlu dyskontowego. Jest to zapewne wpływ szefa Grupy Schwarz Klausa Gehriga. Absolutnym priorytetem staje się debiut sieci w USA. Nawet kosztem zmniejszenia inwestycji w Europie.

Analitycy PlanetRetail odwołują się do doniesień niemieckiej gazety Lebensmittel Zeitung, według której Klaus Gehrig naciska na kontrolę kosztów i oczekuje zweryfikowania ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.04.2024 / 17:33
StoryEditor
Jedzenie z dowozem coraz droższe. Średnia wartość rachunku w niektórych miastach już przekracza 100 zł
Średnia wartość rachunku za jedzenie z dowozem wzrosła w ciągu ostatniego roku o 15 proc. (fot. Shutterstock) 
15 proc. – o tyle rok do roku wrosła średnia wartość rachunku za jedzenie z dowozem. Usługa tego typu kosztuje Polaków obecnie prawie 86 zł, ale są też regiony w kraju, gdzie płaci się za nią jeszcze więcej. Jak to wróży całemu rynkowi jedzenia z dowozem?

Średnia wartość zamówienia w dostawie rośnie systematycznie od co najmniej pięciu lat. Najnowszy raport na temat rynku jedzenia z dowozem, przygotowany przez firmę Stava,...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.04.2024 / 15:37
StoryEditor
Polska wprowadzi opłatę ekologiczną od zamówień z marketplace‘ów? Ministerstwo Finansów chce walczyć z nieuczciwą konkurencją
Minister finansów Andrzej Domański (fot. za: MF/YouTube)
Francja wprowadza opłatę ekologiczną w wysokości 5 euro, a docelowo 10 euro od zamówień tzw. fast fashion w internecie. Czy Polska podąży tą samą drogą? Zapytany o to został we wtorek minister finansów Andrzej Domański.

"Czy Polska się przymierza do takiego rozwiązania jak Francja, która platformy wysyłające bardzo tanie rzeczy, np. Temu, chciałaby obłożyć podatkiem 10 euro od sztuki? Czy ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04. maj 2024 12:20