09.12.2016 / 14:17
StoryEditor

Pięć sieci handlowych kontroluje niemal połowę rynku detalicznego w Polsce

Udziały Biedronki w rynku handlu detalicznego FMCG w Polsce wzrosły w pięć lat o 8 punktów procentowych (fot. materiały prasowe)
Sieci Biedronka, Tesco, Kaufland, Lidl oraz Carrefour posiadają łącznie aż 46 proc. udziałów w polskim rynku handlu detalicznego. To wynik wysoki, ale wciąż poniżej średniej dla krajów rozwiniętych. Przykładowo, w Niemczech pięciu największych detalistów posiada łącznie udziały rynkowe rzędu 70 proc., a we Francji i Wielkiej Brytanii po 60 proc. - wynika z danych Euromonitor International.

W ciągu ostatnich pięciu lat udział 10 największych sieci handlowych w Polsce w rynku FMCG zwiększył się o 16 punktów procentowych do poziomu 58 proc. Jak podkreślają analitycy ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.05.2024 / 16:58
StoryEditor
Ferrero wypuści na rynek... roślinną Nutellę. Przełomowy moment w historii włoskiego giganta słodyczowego
Na zdj. krem Nutella na sklepowej półce (fot. TY Lim/Shutterstock)
Ferrero znalazło nietypowy sposób na świętowanie 60. rocznicy powstania kremu Nutella. Otóż firma zapowiedziała, że na jesieni przedstawi nową wersję swojego kultowego produktu. Będzie to Nutella w wersji roślinnej.

Zapowiedź taka miała się pojawić podczas zamkniętego spotkania zorganizowanego przez NielsenIQ, a o sprawie donosi serwis Askanews. Później włoski gigant branży czekolad...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.05.2024 / 14:16
StoryEditor
Makro obniża o 20 proc. zużycie energii w swoich halach hurtowych. Jakie plany związane z zieloną transformacją ma dystrybutor?
Hala hurtowa sieci Makro Polska
Sieć hurtowni Makro Polska dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2040 roku. W swoim pierwszym raporcie ESG za rok finansowy 2022/2023 firma prezentuje działania na rzecz minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko. Plany są ambitne.

Osiągnięcie neutralności klimatycznej nie jest możliwe bez inwestycji. Jednym z kluczowych projektów prowadzonych przez Makro Polska jest Freon Exit Program, który sieć zapocz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24. maj 2024 23:48