29.11.2016 / 05:00
StoryEditor

Podatek handlowy w praktyce. Wiemy, ile firm złożyło deklaracje podatkowe

Ministerstwo Finansów przygotowuje nowy projekt ustawy o podatku handlowym. Na zdj. szef resortu, wicepremier Mateusz Morawiecki (fot. KPRM/P.Tracz, CC0)
W Ministerstwie Finansów trwają prace nad nową wersją podatku od sprzedaży detalicznej. Przygotowując symulacje dla kolejnych propozycji kształtu tej daniny, resort wykorzystuje informacje pozyskiwane bezpośrednio od firm, w deklaracjach podatkowych, które w dalszym ciągu trzeba składać, mimo iż poboru daniny zaniechano do końca roku. Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl, dane napływające tą drogą są dla resortu rozczarowujące: zarówno potencjalne wpływy z podatku, jak i liczba płatników daniny, okazały się mniejsze nawet od najbardziej pesymistycznych prognoz.

Zapewne jeszcze w tym tygodniu Senat zajmie się uchwaloną w ostatnich dniach przez Sejm nowelizacją ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej. Nowelizacja ta przewiduje zaw...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.06.2024 / 16:44
StoryEditor
Lidl ma już ponad 900 sklepów w Polsce! [NASZ NEWS]
Lidl uruchomił w Polsce sklep nr 900 (Shutterstock)
Lidl uruchomił wreszcie swój 900. sklep w Polsce - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Sieć dyskontów nie chwaliła się tym faktem i nie obchodziła szumnie otwarcia tej placówki, tak jak to miało miejsce przy poprzednich „setkach”.

Liczba sklepów Lidla na mapie Polski długo utrzymywała się powyżej 890, aż przekroczyła liczbę 900. Uruchomienie marketu rozpoczynającego kolejną setkę zostało zupełnie przemilc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.06.2024 / 13:47
StoryEditor
Szymon Poliński, prezes FC Kopernik: Myślimy szerzej o rynku i budujemy kompleksowy świąteczno-piernikowy świat
Odpowiada mi praca w firmie, która przypomina dużą manufakturę - mówi w wywiadzie udzielonym portalowi wiadomoscihandlowe.pl Szymon Poliński, prezes Fabryki Cukierniczej Kopernik (fot. materiały prasowe)
Moim celem jest stworzenie czegoś w rodzaju kultury piernikowo-świątecznej, do której zaliczał się będzie nie tylko sam piernik, ale też produkty związane z piernikiem – zapowiada w wywiadzie udzielonym portalowi wiadomoscihandlowe.pl Szymon Poliński. Prezes Fabryki Cukierniczej Kopernik podaje przykłady kategorii, do których te produkty mogą należeć oraz wylicza niestandardowe nowości, które już trafiły do sprzedaży, w tym np. peeling do ciała stworzony w kooperacji z TZMO. Szymon Poliński mówi też o tym, jak jego firma zamierza zawalczyć o względy młodych konsumentów, ale też o walce, do której włączać się nie zamierza.

Jak pan, jako osoba z doświadczeniem w obszarze produkcji, zapatruje się na możliwości dalszego obniżania jej kosztów. Czy firmy z branży FMCG mają jeszcze w tym zakresie jakieś...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. czerwiec 2024 00:58