06.06.2018 / 10:49
StoryEditor

Podróbki wykańczają handel. Firmy w Polsce tracą przez nie 2,7 mld euro roczne [RAPORT]

(materiały własne)
Z najnowszego raportu Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) wynika, że każdego roku w całej UE straty z powodu podrabiania produktów w 13 sektorach gospodarki wynoszą 60 mld euro. Z tego powodu cierpią m.in. producenci kosmetyków i produktów higieny osobistej, odzieży i obuwia, a także napojów spirytusowych, czy wina. 13 sektorów traci w Polsce 11,8 proc. sprzedaży bezpośredniej rocznie. Jest to równowartość około 2,7 mld euro (11,4 mld zł) lub 72 euro (301 zł) na jednego mieszkańca Polski rocznie.

W ciągu ostatnich 5 lat EUIPO śledził koszty ekonomiczne podrabiania produktów w sektorach uznanych za podatne na naruszenia praw własności intelektualnej.

Obecne dane poka...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.04.2024 / 14:59
StoryEditor
Netto chce być mocniej obecne na Mazurach. Nowy sklep sieci w tym regionie ruszy jeszcze przed sezonem urlopowym
w czerwcu Netto otworzy kolejną placówkę w województwie warmińsko-mazurskim. Będzie ona zlokalizowana w Rynie (fot. materiały prasowe)
W czerwcu Netto otworzy kolejny sklep. Będzie on zlokalizowany w miejscowości Ryn, znajdującej się w województwie warmińsko-mazurskim, gdzie duńska sieć nie jest jak na razie mocno reprezentowana. Kogo Netto będzie miało w tej miejscowości za konkurenta?

Budowa sklepu Netto w Rynie na Mazurach już trwa – o czym w swoim wpisie na portalu LinkedIn poinformował Krzysztof Gryczko, project manager w Netto Polska. Przedstawiciel s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.04.2024 / 12:38
StoryEditor
Pierwsza taka Żabka. Ruszył sklep w centrum handlowym ze strefą gastronomiczną i konsumpcyjną jak w McDonald‘s [ZOBACZ ZDJĘCIA]
Żabka w centrum handlowym Avenida w Poznaniu (fot. mat. prasowe)
Żabka w centrum handlowym Avenida w Poznaniu (fot. mat. prasowe)fot. Mat. Prasowe
Żabka w centrum handlowym Avenida w Poznaniu (fot. mat. prasowe)
Żabka w centrum handlowym Avenida w Poznaniu (fot. mat. prasowe)fot. Mat. Prasowe
Żabka w centrum handlowym Avenida w Poznaniu (fot. mat. prasowe)
Żabka w centrum handlowym Avenida w Poznaniu (fot. mat. prasowe)fot. Mat. Prasowe
Żabka w centrum handlowym Avenida w Poznaniu (fot. mat. prasowe)
Żabka w centrum handlowym Avenida w Poznaniu (fot. mat. prasowe)fot. Mat. Prasowe
Żabka w centrum handlowym Avenida w Poznaniu (fot. mat. prasowe)
Żabka w centrum handlowym Avenida w Poznaniu (fot. mat. prasowe)
Żabka w centrum handlowym Avenida w Poznaniu (fot. mat. prasowe)
Żabka w centrum handlowym Avenida w Poznaniu (fot. mat. prasowe)
Żabka, która rozbudowuje swoją ofertę gastronomiczną coraz mocniej, wykonała kolejny krok i otworzyła w poznańskiej Avenidzie sklep z bardzo rozbudowaną ofertą gastronomiczną. Klienci w tym miejscu poczują się jak w lokalu fast-food, bowiem strefie sklepowej towarzyszą dwie inne strefy: gastronomiczna i konsumpcyjna.

W lokalu z salą sprzedaży 102 mkw. części gastronomiczna i konsumpcyjna stanowią łącznie aż dwie trzecie powierzchni. Każda z trzech stref odróżnia się kolorystyką...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24. kwiecień 2024 17:12