19.06.2023 / 19:02
StoryEditor

Polacy przeznaczają aż 40 proc. domowego budżetu na żywność. Co robią, by ograniczać wydatki? [BADANIE]

Co robią Polacy, by oszczędzić na żywności? (fot. Shutterstock)
Śledzenie promocji w gazetkach, gotowanie tak, by wystarczyło na kilka dni, częstsze przygotowywanie potraw w domu, a także robienie zakupów wyłącznie w tańszych supermarketach i dyskontach - to najczęściej podejmowane przez Polaków działania w celu ograniczania wydatków na żywność, wynika z odpowiedzi udzielonych w badaniu przeprowadzonym na zlecenie BIG InfoMonitor. Klienci starają się także ograniczać zakupy produktów z kilku konkretnych kategorii. Sprawdź, co jeszcze robią Polacy, by oszczędzać na żywności.

Według BIG InfoMonitor, wydatki na żywność pochłaniają już średnio 40 proc. domowego budżetu Polaków. Ma to miejsce przy inflacji w kraju sięgającej 13 proc., a cenach artykułów...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.08.2025 / 16:29
StoryEditor
Vinted wprowadza nowe kategorie produktowe i zachęca do sprzedaży elektroniki
Vinted (fot. Boumen Japet/Shutterstock.com)

Platforma, na której można sprzedawać produkty używane, zachęca do wykorzystania wakacji na robienie porządków i “odgracanie” oraz dawanie nowego życia starym produktom. I to nie tylko odzieży, ale też np. elektronice. Serwis wprowadził nowe kategorie produktowe.

Dostępne są  już m.in. takie kategorie jak “sprzęt sportowy”, “przybory kuchenne”, “elektronika”, “przedmioty kolekcjonerskie” czy “sport”. Co ciekawe, w tej ostatniej najpopula...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.08.2025 / 15:24
StoryEditor
Duży zielony projekt Kauflandu w Polsce. Sieć zrealizowała inwestycje już w niemal 80 sklepach
(fot. Alexander Fedosov/Shutterstock)

Kaufland intensyfikuje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, modernizując instalacje chłodnicze w swoich sklepach. Do tej pory sieć wdrożyła ekologiczne zmiany już w 76 placówkach na terenie całego kraju. W miejsce systemów opartych na tradycyjnym czynniku chłodniczym, wprowadzone zostały innowacyjne, niskoemisyjne instalacje wykorzystujące naturalny czynnik CO₂.

Kaufland pokazuje, że można łączyć skuteczność biznesową z odpowiedzialnością za środowisko. To podejście znajduje odzwierciedlenie w realnych działaniach podejmowanych na pozio...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. sierpień 2025 19:10