30.06.2020 / 12:31
StoryEditorPrimark i inni – stolice Grupy Wyszehradzkiej coraz bardziej atrakcyjnym polem ekspansji [ANALIZA]
Irlandzka sieć oddzieżowa Primark przygotowuje ekspansję w Polsce, Czechach i Słowacji (fot. CC0, za: Flickr/DennisM2)
Kraje Grupy Wyszehradzkiej – Polska Czechy, Słowacja i Węgry – od kilku lat cieszą się bardzo szybkim wzrostem siły nabywczej konsumentów. Stolice tych krajów bogacą się znacznie szybciej od pozostałych regionów, są też demograficznie dominujące. Dlatego międzynarodowe sieci detaliczne z segmentu non-food co do zasady rozpoczynają podbój miejscowych rynków od Warszawy, Brna, Budapesztu i Pragi. Tak strategia znajduje uzasadnienie w twardych danych, zebranych przez firmę GfK w najnowszym raporcie „GfK study on European retail”.
Mieszkańcy krajów Grupy Wyszehradzkiej w ostatnich czterech latach cieszyli się szybko rosnącą siłą nabywczą – na Węgrzech wzrosła ona w tym okresie aż o +35,8 proc. To przyciąg...