21.01.2019 / 14:37
StoryEditor

Global Powers of Retailing 2019. W TOP 10 rankingu największych detalistów trzy sieci handlowe z Europy [ZESTAWIENIE]

Walmart inwestował w sieć stacjonarną, modernizując placówki i integrując je z biznesem cyfrowym (fot. mat. prasowe Walmart)
Walmart utrzymał pozycję lidera światowego handlu. Firma jako pierwsza w historii osiągnęła roczny przychód przekraczający 500 mld dolarów. Trzy sieci wywodzące się z Europy znalazły się w pierwszej 10. tegorocznego rankingu Global Powers of Retailing 2019 firmy Deloitte. Najwyżej plasuje się grupa Schwarz – właściciel sieci Lidl i Kaufland – następnie Aldi i Tesco. Francuski Carrefour, który w poprzedniej edycji zestawienia zajął 9. miejsce, w tym roku poprosił o nieuwzględnianie w raporcie.

Sieci uwzględnione w tegorocznym raporcie The Global Powers of Retailing Top 250 notowały w roku finansowym 2017 silne wzrosty przychodów. Sprzedaż rosła w 208 największych firm...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.08.2025 / 12:18
StoryEditor
Zara w ogniu krytyki za swoje reklamy. Regulator reklam zakazał kampanii
Sklep marki Zara w centrum handlowym w Warszawie (Shutterstock)

Brytyjski organ nadzoru reklamowego zdecydował o zakazie emisji dwóch reklam jednej z największych sieci odzieżowych na świecie. Powodem była sylwetka modelek, które – zdaniem regulatora – wyglądały na nadmiernie wychudzone. Jak zareagowała na to marka i jakie argumenty podniosła w swojej obronie?

Advertising Standards Authority (ASA) zakwestionowała dwie reklamy internetowe, które pojawiły się w maju. Zdaniem instytucji modelki przedstawione na zdjęciach były „niezdrowo ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.08.2025 / 15:24
StoryEditor
Duży zielony projekt Kauflandu w Polsce. Sieć zrealizowała inwestycje już w niemal 80 sklepach
(fot. Alexander Fedosov/Shutterstock)

Kaufland intensyfikuje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, modernizując instalacje chłodnicze w swoich sklepach. Do tej pory sieć wdrożyła ekologiczne zmiany już w 76 placówkach na terenie całego kraju. W miejsce systemów opartych na tradycyjnym czynniku chłodniczym, wprowadzone zostały innowacyjne, niskoemisyjne instalacje wykorzystujące naturalny czynnik CO₂.

Kaufland pokazuje, że można łączyć skuteczność biznesową z odpowiedzialnością za środowisko. To podejście znajduje odzwierciedlenie w realnych działaniach podejmowanych na pozio...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20. sierpień 2025 07:55